Δυστυχώς συνέβη στο Αγρίνιο το μαχαίρωμα της μάνας από τον υποψήφιο στις πανελλαδικές γιό της, αυτό που κάποια στιγμή αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε. Όσοι γνωρίζουμε τις ακραίες εντάσεις που επικρατούν σε ορισμένες περιπτώσεις καταλαβαίνουμε ότι ήταν μια πολύ μικρή πιθανότητα μεν ,υπαρκτή δε. Η οικογενειακή γαλήνη εγκαταλείπει τα σπίτια πριν από τις πανελλήνιες γύρω στον Σεπτέμβριο της τελευταίας χρονιάς και με λογαριθμική τάση φτάνει στο απόγειο της τον Μαϊο- Ιούνιο. Όσοι πέρασαν με τα παιδιά τους το δράμα των πανελλαδικών έχουν σίγουρα να θυμούνται τις άτυχες στιγμές αυτής της περιόδου, «μαύρες σελίδες» στις σχέσεις τους με τα παιδιά .Από την μια η δεδομένη ένταση των παιδιών από το φορτίο, η αίσθηση ότι τέλειωσαν τα ψέματα και θα αποκαλυφτεί με τον βαθμό η αλήθεια ,το πόσο καλά ήταν προετοιμασμένος,ο φόβος να μην απογοητεύσει τους δικούς του, από την άλλη η αβεβαιότητα από τους γονείς , η απόγνωση του τι κάνει ένα παιδί αν δεν περάσει στο πανεπιστήμιο, δημιουργούν ένα « κοκτέιλ ανάφλεξης» που είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να τινάξει τα πάντα στον αέρα. ¨Ολοι οι γονείς λίγο πολύ ήλθαμε σε αντιπαράθεση (το λιγότερο) με τα παιδιά μας. Αλλά το τραγικό συμβάν στο Αγρίνιο όπου το παιδί μαχαίρωσε την μητέρα του επειδή του έκανε παρατήρηση να κλείσει την τηλεόραση δείχνει ότι στο βάθος η κόντρα δεν έχει όρια. Και ότι με μία άτυχη συγκυρία φτάνει στα άκρα. Καλούμαστε λοιπόν σαν κοινωνία να συζητήσουμε πάνω σ΄ αυτό το θέμα. Να μάθουμε να ρωτήσουμε να συμβουλευτούμε! Να μην νομίζουμε ότι έχουμε μια μηχανή που μπορεί να διαβάζει ασταμάτητα όλη την ημέρα. Το ήρεμο περιβάλλον στην οικογένεια θα βοηθήσει και τους δύο. Και τους γονείς και τους μαθητές. Τις περισσότερες φορές όμως δεν δημιουργείτε οίκαδε. Χρειάζεται βοήθεια απέξω. Ένας καθηγητής του, ένας ψύχραιμος θείος, μία ψύχραιμη νονά, ένας παππούς που είδε πολλά στην ζωή του και τα βλέπει πιο ήρεμα μια φιλική κουβέντα είναι τα μόνα που σώζουν. Δεν βγαίνει τίποτα από την αντιπαράθεση ,από την κριτική ,από την υπενθύμιση ότι « εγώ σου τάλεγα εσύ δεν άκουγες». Το αν έκανε λάθος ένα παιδί δεν είναι και τόσο σπουδαίο. Όλοι σ αυτήν την ηλικία έχουμε κάνει λάθη. Αν δεν τα διόρθωσε στην ώρα τους δεν πρόκειται να τα διορθώσει στην διάρκεια των λίγων ημερών των εξετάσεων. Υπάρχει χρόνος αργότερα να του επισημάνουμε τις παραλείψεις και να μιλήσουμε για την λανθασμένη στρατηγική διαβάσματος που είχε , ΝΑ ΠΑΜΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ!(το ξεχνάνε πάρα πολλοί) και να Γι αυτό ότι αποφορτίζει την ατμόσφαιρα είναι ευπρόσδεκτο. Όποιοι βοηθούν στην ηρεμία επίσης. Όποιοι για οποιονδήποτε λόγο μεταφέρουν άσχετες εκτιμήσεις προβλέψεις και κυρίως οι άνθρωποι που δεν πέρασαν από την « μυλόπετρα» των πανελληνίων οι ίδιοι να μείνουν μακριά. Μακριά!

του Βασίλη Κωνσταντίνου