ΕΠΙΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ


Σε οριακούς ρυθμούς λειτουργίας (μέχρι και για λουκέτο  όπως ακούμε) κινείται το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και τα Παραρτήματα του. Η υποχρηματοδότηση του τακτικού προυπολογισμού του Ιδρύματος και οι ασυνεπείς  ημερομηνίες εκταμίευσης έχουν φέρει σε δυσχερή θέση την Διοίκηση και το προσωπικό και φυσικά τους φοιτητές. Εργαστήρια δεν γίνονται σωστά , λειτουργικά έξοδά δεν καλύπτονται, καταλήψης και χαμένες διδακτικές ώρες,  με αποκορύφωση την παρακάτω απόφαση του  Σωματείου Εκτάκτων Εκπαιδευτικών ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας, Παραρτήματος Καστοριάς.
Σωματείο Εκτάκτων Εκπαιδευτικών ΤΕΙ Δυτ.
Μακεδονίας, Παραρτήματος Καστοριάς
Καστοριά 20-10-2010

Προς: Πρόεδρο ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας
Κοινοποίηση:
1. Συμβούλιο ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας
2. Διευθυντή Παραρτήματος Καστοριάς
3. Σύλλογο Εκτάκτων Εκπαιδευτικών
Κοζάνης ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας
4. Σύλλογος Φοιτητών ΤΕΙ Δυτ.
Μακεδονίας, Παραρτήματος Καστοριάς
Προς: ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας, Παράρτημα Καστοριάς
Το Δ.Σ. του Σωματείου των Εκτάκτων Εκπαιδευτικών του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας,
Παραρτήματος Καστοριάς με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Σωματείου που
πραγματοποιήθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2010 σας απευθύνει εκ νέου τα παρακάτω
αιτήματα.
  • Αίτημα 1: Άμεση διεκπεραίωση των οικονομικών εκκρεμοτήτων που αφορούν στη
  • μισθοδοσία του έκτακτου προσωπικού για το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος. Η μη
  • έγκαιρη πληρωμή των συνεργατών και οι συνεχείς περικοπές σε ώρες και αντιμισθία
  • έχει οδηγήσει στην οικονομική εξαθλίωση μεγάλο μέρος του προσωπικού.
  • Αίτημα 2: Άμεση υπογραφή των συμβάσεων του έκτακτου προσωπικού για την ομαλή
  • και απρόσκοπτη διεξαγωγή του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών.
  • Αίτημα 3: Υποχρεωτική παρουσία δεύτερου διδάσκοντα στα εργαστηριακά τμήματα
  • των 15 φοιτητών και άνω.
  • Αίτημα 4: Συνεχή λειτουργία της βιβλιοθήκης κατά τη διάρκεια των μαθημάτων
  • (08:00-21:00) και συνεχή λειτουργία των υποστηρικτικών υπηρεσιών (π.χ.
  • φωτοτυπικά μηχανήματα, τεχνική υποστήριξη) κατά τη διάρκεια των
  • μαθημάτων.
Ειδικότερα σε ότι αφορά το Αίτημα 1, με ομόφωνη απόφαση της Γενικής
Συνέλευσης του Σωματείου που πραγματοποιήθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2010 οι
Επιστημονικοί, Εργαστηριακοί Συνεργάτες και Εκπαιδευτικοί Ειδικών
Μαθημάτων που διδάσκουν στο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας-Παράρτημα
Καστοριάς που εδρεύει στην Καστοριά και εκπροσωπείται νόμιμα, σας
απευθύνουν την παρακάτω:
Προειδοποίηση Επίσχεσης Εργασίας
καθώς από την αρχή του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους (01-10-2009)
προσλήφθηκαν στο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας-Παράρτημα Καστοριάς, ο καθένας
από τους Επιστημονικούς ή Εργαστηριακούς Συνεργάτες ή Εκπαιδευτικός
Ειδικών Μαθημάτων, για παροχή διδακτικού έργου.
Σύμφωνα με τους όρους της Σύμβασης, ορίστηκε ότι οι αποδοχές θα
καταβάλλονται σε μηνιαία βάση (δεδουλευμένα) και η πρώτη πληρωμή γίνεται
μετά την ολοκλήρωση των από το νόμο προβλεπόμενων διαδικασιών.
Αν και μέχρι το τέλος του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους, ο
καθένας Επιστημονικός ή Εργαστηριακός Συνεργάτης ή Εκπαιδευτικός Ειδικών
Μαθημάτων προσέφερε ανελλιπώς και με μεγάλη επιμέλεια τις υπηρεσίες του
προς το Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας-Παράρτημα Καστοριάς, παράνομα και
αδικαιολόγητα, δεν καταβλήθηκαν οι δεδουλευμένες αποδοχές των
εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των αποδοχών.
α. για ιδιώτες: Μαΐου 2010, Ιουνίου 2010, Ιουλίου 2010, όπως και το δώρο
Πάσχα, την αποζημίωση αδείας και το επίδομα αδείας που αφορούν στο
προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος.
β. για δημόσιους υπαλλήλους: Μαρτίου 2010, Απριλίου 2010, Μαΐου 2010,
Ιουνίου 2010, Ιουλίου 2010, όπως και το δώρο Πάσχα αφορούν στο
προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος.
γι’ αυτό κατ’ επανάληψη έχουμε διαμαρτυρηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες
του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας-Παράρτημα Καστοριάς, χωρίς να έχουμε
δυστυχώς μέχρι σήμερα αποτέλεσμα.
Γ Ι Α  Τ Ο Υ Σ  Λ Ο Γ Ο Υ Σ  Α Υ Τ Ο Υ Σ  Σ Α Σ  Κ Α Λ Ο Υ Μ Ε
Όπως μέχρι την Παρασκευή 22/10/2010, να καταβληθούν νόμιμα όλες οι μέχρι
σήμερα δεδουλευμένες αποδοχές των εκπαιδευτικών, διαφορετικά
Σ Α Σ  Δ Η Λ Ω Ν Ο Υ Μ Ε
Ότι μετά την άκαρπη παρέλευση της πιο πάνω προθεσμίας η Γενική Συνέλευση
του Σωματείου των Εκτάκτων Εκπαιδευτικών του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας,
Παραρτήματος Καστοριάς αποφάσισε ομόφωνα να ασκήσει το νόμιμο δικαίωμα της
επίσχεσης εργασίας, μέχρι να καταβάλλετε στον καθένα από τους
εκπαιδευτικούς τις καθυστερούμενες δεδουλευμένες αποδοχές των μηνών
Μαΐου 2010, Ιουνίου 2010, Ιουλίου 2010, όπως και το δώρο Πάσχα, την
αποζημίωση αδείας και το επίδομα αδείας που αφορούν στο προηγούμενο
ακαδημαϊκό έτος.
Καστοριά, 20 Οκτωβρίου 2010
Η πρόεδρος
Σαμαρά Δήμητρα
Η αντιπρόεδρος
Χριστίνα Ευαγγέλου



Δημοσιεύτηκε απο τον στις 21,Οκτωβρίου, 2010, 6:10 μμ. στις Κατηγορίες ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ, ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ. Νπορείτε να παρακολουθείσετε τισ απαντήσεις επι του άρθρου απο RSS 2.0. Παρακαλούμε σχολιάστε το άρθρο...( ή αφήστε σύνδεσμο trackback)

1 σχόλιο για “ΕΠΙΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ”

  1. litos

    Η διαχρονική εξέλιξη της διδασκαλίας της Βυζαντινής Μουσικής στα Ωδεία

    Την μέγιστη διάσταση μεταξύ των Ελλήνων μουσικών δυτικής και ανατολικής παιδείας καθρεφτίζουν τα πρακτικά και άλλες περιγραφές της συνεδρίασης μελών του Εκκλησιαστικού Μουσικού Συλλόγου Κωνσταντινούπολης και του διευθυντή του Ωδείου Αθηνών Γεωργίου Νάζου, που έγινε στις 25 Ιουλίου 1903, με εντολή του Ιωακείμ Γ’ και μετά από αίτημα του μητροπολίτη Αθηνών Θεόκλητου, με σκοπό να διαμορφώσει ο Νάζος γνώμη περί της βυζαντινής μουσικής “ίνα κατόπιν σκεφθή κατά πόσον είναι δυνατός ο σχηματισμός ιδίου τμήματος διδασκαλίας εν τω Ωδείω Αθηνών” (Ταχυδρόμος Κωνσταντινούπολης, 25 Ιουλίου 1903). Οι περιγραφές δείχνουν πως ο Νάζος είχε την ακλόνητη πεποίθηση πως οι γνώσεις όσων ζητούσε τις πληροφορίες ήταν ασφαλώς κατώτερες από τις δικές του. Σε ενημερωτική επιστολή προς τον πατριάρχη, τα μέλη του συλλόγου λένε ρητά πως δεν χρειάζονταν να ταξιδέψει ο Νάζος στην Κωνσταντινούπολη για να λύσει τις απορίες του, πως ο σύλλογος προσπάθησε “όσον ήν εφικτόν, ίνα διαφωτίση αυτόν, το πρώτον ήδη, κατά την ιδίαν ομολογίαν, ερχόμενον εις συνάφειαν με το θέμα τούτο της βυζαντινής μουσικής προς ήν τυγχάνει όλως ξένος” και πως ο Νάζος δεν ενδιαφέρθηκε για τις εργασίες του Συλλόγου “Εφ ώ και κρίνας περιττόν ίνα επιμείνει εις μακροτέρα σύσκεψιν, απήλθε”. Το συμπέρασμα του Νάζου όπως το εκθέτει στον αθηναϊκό τύπο στην επιστροφή του, είναι ότι η εκκλησιαστική μουσική δεν έχει επαρκώς επιστημονικές βάσεις ώστε να συμπεριληφθεί στα τμήματα του ωδείου. Τελικά την οργάνωση και επιχορήγηση του τμήματος βυζαντινής μουσικής του Ωδείου Αθηνών ανέλαβε ο μητροπολίτης Θεόκλητος, και το Ωδείο Αθηνών παρείχε μόνον στέγη». «Τον Σεπτέμβριο του 1904 ήρθε από την Κωνσταντινούπολη ο Κωνσταντίνος Ψάχος, ως διευθυντής του τμήματος. Όρισε το πρόγραμμα και την διδακτέα ύλη που αποτελείται από “κλασσικά μόνο μουσικά κείμενα και όλες οι νεότερες συνθέσεις έχουν αποκλειστεί”, και οργάνωσε τακτικές εκδηλώσεις με τους σπουδαστές του τμήματος, εκκλησιαστικής μουσικής αλλά και δημοτικής στις οποίες συμμετείχαν καθηγητές οργάνων του Ωδείου».

    Έτσι λοιπόν σε ένα Ωδείο οργανώθηκαν δωρεάν (πλην της εγγραφής) μαθήματα στη Βυζαντινή Μουσική, με σκοπό, προφανώς, να επανδρωθούν τα ψαλτήρια των εκκλησιών. Όμως, παρά τη φιλότιμη πρωτοβουλία, υπήρξαν ορισμένα τρωτά του όλου εγχειρήματος, που προκάλεσαν και συνεχίζουν να προκαλούν δυσλειτουργίες, οι οποίες δεν εξαφανίζονται ούτε πρόκειται ποτέ να εκλείψουν, αφού βασική αρχή που διέπει τα μαθήματα της βυζαντινής μουσικής είναι α) η αποθάρρυνση της κριτικής, β) η αποθάρρυνση της υποβολής ερωτήσεων, γ) η διδασκαλία στο στυλ «έτσι είναι και αν σ’ αρέσει», δ) η εξεύρεση δασκάλων στο πόδι («Γίνε εσύ Γιώργο», «Γίνε εσύ Κάλι», «Γιώργο εσύ ήρθες πρώτος, πάρε τη δεύτερη τάξη», «Όχι Κάλι, εσύ να τους αναλάβεις», «Εγώ Κάλι, μπορώ να αναλαμβάνω φροντιστηριακά όσους πάνε πιο αργά, για να μην καθυστερούν την πρόοδο της δικής σου διδασκαλίας Κάλι», «Χρειάζεται να το πούμε στον διευθυντή σπουδών;» «Όχι, δεν νομίζω, δεν θα του πούμε τίποτα» «Εσύ πήγες να κάνεις μάθημα με το Γιώργο;» «Ερωτήσεις, τι ερωτήσεις, δείξε μου τι ερώτηση θέλεις και θα σου απαντήσω …… α… δεν μπορώ να σου απαντήσω γιατί το βιβλίο ναι μεν γράφει για βυζαντινή μουσική, αλλά δεν το έχει γράψει αποκλειστικά βυζαντινολόγος…. Δεν ξέρω που θα πας να πάρεις απαντήσεις…» «Πήγες στο Γιώργο;», «Διαβάστε τους Ήχους στο Βιβλίο του Ψάχου», «Διαβάστε μόνοι σας για τα συστήματα στη Βυζαντινή Μουσική… δεν μπορούμε να τα λέμε εδώ μέσα, διαβάστε τα μόνοι σας» «Δεν συμφωνώ με την Κάλι που σας παίζει στο πιάνο την ώρα που λέτε την κλίμακα. Είναι διαφορετικά τα διαστήματα στη Βυζαντινή Μουσική», «Εγώ δεν συμφωνώ με την Κάλι που σας πήγε αμέσως στο Νέον Αναστασιματάριον», «Εγώ, αντίθετα με την Κάλι, μπορώ να σας συστήσω, γράψτε στο τετράδιό σας, να αγοράσετε ένα Τονοδότη [=φυσαρμόνικα της βυζαντινής] από του Νάκα». «Μα πως θα καταλαβαίνω ποιο είναι το Πα, ποιο είναι το Βου και ποιο είναι το Γα;» «Είναι εύκολο ξεκινάς από το C που είναι το Πα, το D είναι το Βου, μετά πάμε σε άλλα που δεν αντιστοιχούν μεταξύ τους και μετά βρισκόμαστε στο Ζω». «Και πως ξέρουμε ποια δεν αντιστοιχούν;» «Όταν το αγοράσεις φέρτο εδώ και θα σου δείξω». «Λοιπόν τόσο καιρό που είμαι εδώ κανένας δεν μου έχει εξηγήσει τίποτα, μας λένε διαβάστε αυτό στο βιβλίο διαβάστε εκείνο στο βιβλίο, διαβάζω μόνος μου στο σπίτι μου και ότι απορίες έχω τις ρωτάω σε φόρουμ στο διαδίκτυο», «δεν σου επιτρέπω να μου μιλάς έτσι, εγώ έχω φάει εδώ μέσα τη φωνή μου» «Τελειώσαμε!» (σηκώνεται και δείχνοντας την πόρτα) «δεν θα εμπλακώ εγώ σ’ αυτά»….. «Εσύ ποιο έχεις;» «Εγώ έχω το Κύριε Εκέκραξα», «Εσύ;» «Εγώ έχω το Σφραγισθέντος του μνήματος», «Εσύ;» «Εγώ έχω το ανάπαυσον τη ζωή ημών», ο καθένας το τροπάρι του, καμία σχέση με τους άλλους).

    Αυτά γίνονται στην πρώτη ώρα. Στο δεύτερο μέρος της διδασκαλίας μαζεύονται όλοι ανακατεμένοι όλων των ετών, του α’ έτους, του β’ έτους, του γ’ έτους, του δ’ έτους του ε’ έτους και όλοι οι παλιοί που δεν έχουν πάρει το δίπλωμά τους και παρατείνεται επ’ αόριστον η παραμονή τους στο Ωδείο. Εκεί γίνεται η Ψαλτική και η Χορωδία.

    Στην Ψαλτική, εμφανίζεται κάποιος εθελοντής δάσκαλος και με ρυθμό πολυβόλου αναφέρει τις λειτουργίες, όρθρους, ολονυκτίες, τα βιβλία του Ψάλτη και συνεχίζει, ενώ άλλοι τον καταλαβαίνουν (οι παλιοί), άλλοι δεν καταλαβαίνουν και χασμουριούνται (οι καινούργιοι). Αυτό συνεχίζεται μέχρις ότου εμφανιστεί ο υπεύθυνος για όλη τη βυζαντινή μουσική δάσκαλος.

    Τα λόγια του είναι λίγο πολύ γνωστά και συνεχώς επαναλαμβανόμενα: «Δεν ξέρετε τι είναι το ισοκράτημα;» «Κανείς δεν θα πάρει δίπλωμα, αν δεν μάθει το ισοκράτημα», «Τα βιβλία, ξέρετε ποια είναι τα Ψαλτικά Βιβλία;» «Κανένας δεν θα πάρει δίπλωμα αν δεν ξέρει τα Ψαλτικά Βιβλία» «Μανώλη φέρε τα Ψαλτικά βιβλία και εξήγησέ τους εδώ και τώρα ποια είναι» «Αν έρχεται κανείς εδώ για να πάρει και να μην προσφέρει, αυτόν δεν θα τον αφήσω να συνεχίσει». «Σκεφτείτε να βρεθείτε σε μια εκκλησία και να μην υπάρχουν ψάλτες, τι θα κάνετε; Δεν θα πρέπει να τρέξετε στο ψαλτήρι να βρείτε τα βιβλία και να ψάλετε; Αν δεν ξέρετε τα βιβλία;».

    Τώρα θα κάνουμε χορωδία. Θα ψάλουμε το «Κύριε Ελέησον». Η πρώτη σειρά θα ψάλλει το Κύριε Ελέησον και η δεύτερη θα κάνει το «ισοκράτημα». «Αυτό είναι το ισοκράτημα». Έτσι θα το κάνουμε κάθε φορά, μέχρι να το μάθετε»

    Συμπέρασμα: Για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει τη βυζαντινή μουσική, αλλά συγχρόνως να διατηρήσει και την αξιοπρέπειά του υπάρχουν οι εξής λύσεις:

    α) Να περιμένει και άλλο, μέχρι που η εκκλησία που θα μείνει χωρίς κανέναν ψάλτη και οι καινούργιοι, που θα βγαίνουν από τα χρηματοδοτούμενα από την εκκλησία Ωδεία όπως παραπάνω δεν θα φτάνουν ούτε κατ’ ελάχιστο να καλύψουν τα κενά, και τότε θα υποχρεωθούν οι υπεύθυνοι σε συστηματική διδασκαλία, επιπέδου, ή

    β) Να διαβάζει μόνος του, από τα βιβλία του, από το Νέον Αναστασιματάριον, με τη συνοδεία απαγγελίας που υπάρχει σε software που μπορεί να κατεβάσει οποιοσδήποτε μέσω ειδικού φόρουμ της Βυζαντινής Μουσικής και να μην έχει ανάγκη κανέναν δάσκαλο και τις ιδιορρυθμίες του, να εκφράζεται με απόλυτη ελευθερία στο διαδίκτυο χωρίς τη λογοκρισία κανενός και να παίρνει βοήθεια από όποιον την δίνει απλόχερα ελεύθερα διαδικτυακά ή

    γ) Να περιμένει να καταργηθεί επιτέλους αυτή η αμανετζίδικη βυζαντινή μουσική των ψαλτών και να αντικατασταθεί όπως και στη Δύση από πολυφωνική μουσική, με συμμετοχή μάλιστα και του εκκλησιάσματος, για να λέγεται και στην ουσία εκκλησία, όπου συμμετέχουν ενεργητικά και οι πιστοί και είναι γνωστό ότι κανένας Απόστολος ή πατέρας της εκκλησίας δεν έχει απαγορεύσει κάτι τέτοιο, απλά επικράτησαν τόσους αιώνες τα στραβά μυαλά!

Δώστε απάντηση









Πρόσφατα Άρθρα

Προβεβλημένα Links

  • DIKTYO1 TV VIDEO PORTAL

Έυρεση στο Αρχείο

με ημερομηνία
με κατηγορία
'Ευρεση με Google

Photo Gallery




Κατηγορίες
blog καθημερινής ενημέρωσης alphafm.gr

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Όροι χρήσης :απαγορεύεται η χρήση όλων των εικόνων, βίντεο, ειδήσεων, ρεπορτάζ, γραφικών χωρίς την άδεια του alphafm.gr και χωρίς την αναφορά πηγής

Στοιχεία Επικοινωνίας : Γ΄ Σεπτεμβρίου 14 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΤΚ 52100, 24670 26.945, pararas@diktyo1.gr
Copyright ©2008-2017 alphafm.gr