Διαβούλευση για τα ΑΕΙ – Αξιολόγηση, άρση μονιμότητας, δίδακτρα και ΙΕΚ… για «αιωνίους»

Δίδακτρα στα πανεπιστήμια, άρση της μονιμότητας των καθηγητών ΑΕΙ και αυστηρή αξιολόγηση τους, εγγραφή των «αιωνίων» φοιτητών σε ΙΕΚ ή διαγραφή τους, εξωπανεπιστημιακοί στην διοίκηση των ΑΕΙ και διορισμός όλων των διδασκόντων στα πανεπιστήμια μετά από δικαστικό ή κοινοβουλευτικό έλεγχο. Αυτές είναι οι «λύσεις» που προτείνουν όλοι όσοι συμμετείχαν στην δημόσια διαβούλευση για τα ΑΕΙ που ολοκληρώθηκε στις 14 Ιανουαρίου.

Το υπουργείο Παιδείας έδωσε σήμερα στην δημοσιότητα την έκθεσή του σχετικά με τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια. Στην διάρκεια της διαδικασίας κατατέθηκαν 359 απόψεις και σχόλια σχετικά με την «εθνική στρατηγική για την ανώτατη εκπαίδευση». Τα σχόλια που κατατέθηκαν αφορούν:

- Την πρόκληση των αλλαγών στην εκπαίδευση.

- Την νέα ταυτότητα με νέα ηγεσία και ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ. Νέα σχέση εμπιστοσύνης με την πολιτεία και την κοινωνία, με λογοδοσία και ευθύνη.

- Τα πτυχία με αντίκρισμα: νέα οργάνωση της μάθησης και των προγραμμάτων σπουδών που διευκολύνουν την κινητικότητα και ενισχύουν τη διεπιστημονικότητα.

- Την ενίσχυση του διεθνούς χαρακτήρα και της διεθνούς παρουσίας των ιδρυμάτων, σε άμεση σύνδεση με το νέο πρότυπο ανάπτυξης της χώρας: ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική για τη διεθνοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης.

Αριστεία και διοικητική αυτοτέλεια

Στο κείμενο που δόθηκε με θέμα την «πρόκληση των αλλαγών στη εκπαίδευση» κατατέθηκαν 156 σχόλια. Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας:

- Αρκετοί σχολιαστές επεσήμαναν την ανάγκη αξιολόγησης των καθηγητών, προκειμένου να προωθηθεί η αριστεία και αξιοκρατία στα πανεπιστήμια, το ασυμβίβαστο των μελών ΔΕΠ με θέσεις εξωπανεπιστημιακές, την ανάγκη τακτικής αξιολόγησης κ.α.

- Ιδιαίτερα απασχόλησαν τα θέματα κομματικοκρατίας στα ΑΕΙ και η ανάγκη απαλλαγής από αυτήν. Αρκετοί επεσήμαναν το σφιχτό εναγκαλισμό των κομμάτων και παρατάξεων με το πανεπιστήμιο και τις αρνητικές συνέπειες, όπως αναξιοκρατία και φαυλοκρατία, που συνεπάγονται τη λειτουργία των Ιδρυμάτων.

- Ζητήθηκε η οικονομική αυτοτέλεια των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ως απαραίτητη προϋπόθεση της ανασύνταξης των Ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προτάσεις που κατατέθηκαν περιλαμβάνουν τη σύνδεση των Ιδρυμάτων με την παραγωγή και την αγορά, την καταβολή χαμηλών διδάκτρων από προπτυχιακούς ή μεταπτυχιακούς φοιτητές όπως και την αύξηση της χρηματοδότησης από το κράτος.

Στο θέμα της «νέας ταυτότητας με νέα ηγεσία και ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ» κατατέθηκαν 94 σχόλια. Αυτά αφορούσαν:

- Τον περιορισμό των βαθμίδων σε τρεις και στην εξέλιξη των υπαρχόντων λεκτόρων. Ορισμένοι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι οι λέκτορες πρέπει να μονιμοποιηθούν και να ενταχθούν στις άλλες βαθμίδες των ΑΕΙ με ταυτόχρονη δυνατότητα εξέλιξης τους, ενώ άλλοι ζήτησαν να υπάρξουν κάποιες μεταβατικές διατάξεις για τους ήδη υπηρετούντες που από χρόνια προγραμματίζουν το ερευνητικό και διδακτικό τους έργο με βάση τους ισχύοντες νόμους.

- Την περιττή γραφειοκρατία, τα φαινόμενα νεποτισμού, οι φωτογραφικές προκηρύξεις θέσεων που καταγγέλθηκαν από πολλούς πολίτες. Ως πιθανές λύσεις αντιμετώπισης των προβλημάτων προτάθηκαν ποικίλες και διαφορετικές ιδέες: αξιοκρατικές προκηρύξεις γνωστικών αντικειμένων, διορισμοί μελών ΔΕΠ μέσω δικαστικού και κοινοβουλευτικού ελέγχου, άρση της μονιμότητας των καθηγητών, αξιολόγηση ερευνητικού και διδακτικού έργου πανεπιστημιακών κ.λπ.

- Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ. Προτάθηκε η θέσπιση διδάκτρων και η διενέργεια των μαθημάτων στα Αγγλικά για ξένους φοιτητές.

Αιώνιοι φοιτητές

Οι απόψεις των συμμετεχόντων στην διαβούλευση σχετικά με το θέμα των αιώνιων φοιτητών, επικεντρώθηκαν σε διαφορετικές πλευρές. Ορισμένοι τόνισαν την ανάγκη ύπαρξης μεταβατικών διατάξεων για τους αιώνιους φοιτητές προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όσοι για αντικειμενικούς λόγους δεν μπόρεσαν να πάρουν το πτυχίο τους, θα τους δοθεί η ευκαιρία να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Υπήρξε μια πρόταση δυνατότητας εγγραφής των αιώνιων φοιτητών σε ΙΕΚ παρόμοιου γνωστικού αντικειμένου, ενώ από κάποιους άλλους εκφράστηκε η αντίθετη άποψη περί διαγραφής από τις σχολές όσων δεν τελειώνουν σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Τέλος, κατατέθηκε και πλήθος μεμονωμένων προτάσεων σχετικά με τρόπους αναβάθμισης των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την μεταφορά πιστωτικών εκπαιδευτικών μονάδων αλλά και πιο ειδικά ζητήματα όπως λειτουργία συγκεκριμένων τμημάτων ή προσωπικές εμπειρίες.  ΤΟ ΒΗΜΑ

Περισσότερα για την έκθεση Διαβούλευσης βρίσκονται στις διευθύνσεις:

http://www.opengov.gr/ypepth/?p=400

http://www.opengov.gr/ypepth/wp-content/uploads/downloads/2011/01/opengov_ekthesi24jan.pdf

Δημοσιεύτηκε απο τον στις 31,Ιανουαρίου, 2011, 9:29 μμ. στις Κατηγορίες ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Νπορείτε να παρακολουθείσετε τισ απαντήσεις επι του άρθρου απο RSS 2.0. Παρακαλούμε σχολιάστε το άρθρο...( ή αφήστε σύνδεσμο trackback)

Δώστε απάντηση










Πρόσφατα Άρθρα

Προβεβλημένα Links

  • DIKTYO1 TV VIDEO PORTAL

Έυρεση στο Αρχείο

με ημερομηνία
με κατηγορία
'Ευρεση με Google

Photo Gallery




Κατηγορίες
blog καθημερινής ενημέρωσης alphafm.gr

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Όροι χρήσης :απαγορεύεται η χρήση όλων των εικόνων, βίντεο, ειδήσεων, ρεπορτάζ, γραφικών χωρίς την άδεια του alphafm.gr και χωρίς την αναφορά πηγής

Στοιχεία Επικοινωνίας : Γ΄ Σεπτεμβρίου 14 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΤΚ 52100, 24670 26.945, pararas@diktyo1.gr
Copyright ©2008-2017 alphafm.gr