Βάσεις 2019: Εκτιμήσεις για 459 σχολές – Αναλυτικοί πίνακες για 1ο, 2ο, 3ο, 4ο πεδίο

Οι βάσεις θα ανακοινωθούν επισήµως από το υπουργείο Παιδείας στα τέλη Αυγούστου

Εκτιμήσεις για την πορεία των βάσεων του 2019 παρουσιάζει αποκλειστικά το «Εθνος», µέσα από µια εµπεριστατωµένη ανάλυση των στοιχείων από τις πανελλήνιες εξετάσεις. Σηµειώνεται ότι η παρουσίαση αποτελεί εκτίµηση και οι βάσεις θα ανακοινωθούν επισήµως από το υπουργείο Παιδείας στα τέλη Αυγούστου.

Η διαµόρφωση των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες: τον αριθµό των εισακτέων, τις βαθµολογικές επιδόσεις των υποψηφίων και τις επιθυµίες σπουδών των υποψηφίων όπως εκφράζονται µε τη συµπλήρωση των µηχανογραφικών τους δελτίων. Οι πρώτοι δύο παράγοντες είναι γνωστοί, ο τρίτος είναι πάντα άγνωστος, αφού µαθαίνουµε τις προτιµήσεις των υποψηφίων µετά την ανακοίνωση των βάσεων. Γι’ αυτό κάθε χρόνο θεωρούµε ότι οι προτιµήσεις των υποψηφίων δεν θα αλλάξουν, ώστε να γίνει η µελέτη.

Το μηχανογραφικό

Φέτος αναγκαστικά θα αλλάξουν οι προτιµήσεις γιατί άλλαξαν τα τµήµατα. Εκατόν τριάντα τρία νέα τµήµατα έχει το µηχανογραφικό δελτίο, εκ των οποίων τα 28 δεν αποτελούν µετεξέλιξη άλλων αλλά είναι εντελώς νέα.

∆ιλήµµατα αντιµετωπίζουν οι υποψήφιοι στη συµπλήρωση του µηχανογραφικού τους και δεν γνωρίζουµε τι απαντήσεις έδωσαν. Ας δούµε µερικά τέτοια διλήµµατα που εµφανίστηκαν για πρώτη φορά φέτος.

Να δηλώσω Σχολή Μηχανικών που δεν είναι ισότιµη µε πολυτεχνική, ελπίζοντας ότι κάποια στιγµή θα γίνει ισότιµη, αλλά είναι κοντά στο σπίτι µου ή να πάω σε πολυτεχνική µακρύτερα για να είµαι σίγουρος;

Να δηλώσω ένα τµήµα από τα νέα ή να πάω µακρύτερα που είµαι σίγουρος ότι το εκεί αντίστοιχο τµήµα έχει καθηγητές και λειτουργεί κανονικά; Ερωτήµατα που δεν έχουν µοναδική σωστή απάντηση και σίγουρα ένα µέρος των υποψηφίων απάντησε µε τον ένα τρόπο και ένα µέρος των υποψηφίων µε τον άλλο τρόπο.

Το πλήθος των υποψηφίων που απάντησε µε τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα καθορίσει τη ζήτηση για το κάθε τµήµα και συνεπώς τη βάση του. Όλα αυτά δεν µπορούν να µετρηθούν, συνεπώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν και φυσικά δεν υπάρχει κανένα µαθηµατικό µοντέλο που να µπορεί να τα προβλέψει.

Η δυσκολία της εκτίµησης της διαµόρφωσης των βάσεων είναι φέτος µεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά, εµείς όµως, όπως κάθε χρόνο, προσπαθούµε να προσεγγίσουµε, όσο περισσότερο είναι εφικτό, όλες τις σχολές του µηχανογραφικού. Σεβόµενοι την αγωνία των υποψηφίων, προσπαθούµε να δώσουµε απάντηση στα ερωτήµατά τους για τη διαµόρφωση των βάσεων µε τη λήξη της συµπλήρωσης των µηχανογραφικών, ώστε να µην επηρεαστεί κανείς από τις δικές µας εκτιµήσεις κατά τη συµπλήρωση του µηχανογραφικού του.

 

1opedio.jpg

 

2opedio.jpg

3opedio.jpg

4opedio.jpg

Τα σχέδια του υπουργείου για την εκπαίδευση

Σύµφωνα µε αυτά που ανακοίνωσαν τη Δευτέρα τόσο η υπουργός όσο και η υφυπουργός κ. Ζαχαράκη, τα σχέδια της κυβέρνησης για την Παιδεία προβλέπουν µεταξύ άλλων τα εξής:

  • Καθιερώνεται το εθνικό απολυτήριο µε την επιτυχή ολοκλήρωση του λυκείου.
  • Για τον προσδιορισµό του βαθµού του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθµοί των τριών τάξεων του λυκείου, µε ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
  • Θεσµοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του λυκείου.
  • Η επιλογή των θεµάτων θα γίνεται από τράπεζα θεµάτων διαβαθµισµένης δυσκολίας.
  • Μειώνονται οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις.
  • Το πρόγραµµα σπουδών στα σχολεία εµπλουτίζεται µε νέες εκπαιδευτικές θεµατικές, όπως εθελοντισµόςεπιχειρηµατικότητασεβασµός στον άλλοπροφύλαξη από φυσικές καταστροφέςδιατροφή και υγιεινή.
  • Καθιερώνεται ο σχολικός επαγγελµατικός προσανατολισµός από το γυµνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των µαθητών.
  • Θεσπίζεται νέο πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση µε µεγαλύτερους βαθµούς ελευθερίας, για παράδειγµα όσον αφορά στην εκπόνηση πρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Τριτοβάθµια Εκπαίδευση

  • Καταργείται το κακώς εννοούµενο άσυλο. Οι δηµόσιες αρχές θα µπορούν να επεµβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστηµίου.
  • Απελευθερώνονται τα Προγράµµατα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
  • Ενισχύονται τα θερινά-χειµερινά σχολεία σε τοµείς όπου η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτηµα (π.χ. πολιτισµόςναυτιλίατουρισµός).
  • Η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση(ΑΔΙΠ) επανέρχεται και εισάγονται διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.
  • Η κρατική χρηµατοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύµατα θα εξαρτάται από αντικειµενικά κριτήρια, όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραµµάτων σπουδών, µέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύµατος, αλλά θα συνδέεται, σε κάποιον βαθµό, και µε τα αποτελέσµατα της αξιολόγησης.
  • Ο ακαδηµαϊκός χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α∆ΙΠ και στη βάση συγκεκριµένων κριτηρίων, ώστε να µην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόµενο ίδρυσης νέων τµηµάτων και συγχωνεύσεων τµηµάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασµών και µικροπολιτικών συµφερόντων.

ΠΗΓΗ ethnos.gr

Δημοσιεύτηκε απο τον στις 23,Ιούλιος, 2019, 11:37 πμ. στις Κατηγορίες HOT - ΕΙΔΗΣΕΙΣ, photos, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Νπορείτε να παρακολουθείσετε τισ απαντήσεις επι του άρθρου απο RSS 2.0. Παρακαλούμε σχολιάστε το άρθρο...( ή αφήστε σύνδεσμο trackback)

Δώστε απάντηση

Πρόσφατα Άρθρα

Προβεβλημένα Links

  • DIKTYO1 TV VIDEO PORTAL

Έυρεση στο Αρχείο

με ημερομηνία
με κατηγορία
'Ευρεση με Google

Photo Gallery





Kατηγορίες
blog καθημερινής ενημέρωσης alphafm.gr

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Όροι χρήσης :απαγορεύεται η χρήση όλων των εικόνων, βίντεο, ειδήσεων, ρεπορτάζ, γραφικών χωρίς την άδεια του alphafm.gr και χωρίς την αναφορά πηγής

Στοιχεία Επικοινωνίας : Κολοκοτρώνη 20 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΤΚ 52100, 24670 26.945, apararas@gmail.com
Copyright ©2008-2017 alphafm.gr