Μοναστήρι Αγίων Αναργύρων. Από αυτή την εβδομάδα εξελίξεις…….

Κύκλοι του Μητροπολίτη Καστοριάς τόνιζαν χθες και σήμερα πως η τελευταία ευκαιρία να επανορθώσουν οι μοναχοί των Αγίων Αναργύρων και να επιστρέψουν μαζί με τον Αμβρόσιο στο μοναστήρι ήταν η σημερινή μέρα.

Λογικά αφού αυτό δεν έγινε και το μοναστήρι παραμένει αδικαιολόγητα κλειστό από αύριο θα αρχίσουν να τρέχουν οι εξελίξεις.

Πατήρ Νικόλαος – Εκπρόσωπος Μητρόπολης »  Οι χαμηλοί τόνοι είναι το μόνο πρόσφορο έδαφος για να αναπτυχθεί η συναίσθηση του λάθους και η μετάνοια. Στις πτώσεις των συνανθρώπων μας πρέπει να στεκόμαστε με συντριβή και προσευχή».

 

Σχετικά άρθρα:

  1. Ραγδαίες οι εξελίξεις στο μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων Πολλές θα είναι οι εξελίξεις τις επόμενες μέρες στο μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων μετά και από τις απίστευτες επιστολές που...
  2. Κλειστό και χθες το μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων Είναι δύσκολο να μπορέσει ακόμη και να το επισκεφθεί ο Μητροπολίτης Καστοριάς το μοναστήρι τονίζουν αρκετοί πιστοί. Το μοναστήρι δεν...
  3. Αναβολή βάπτισης στο μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων Ενώ έχουν σταλεί όλα τα προσκλητήρια ξαφνικά ενημερώθηκαν πως θα αναβληθούν τα βαφτίσια διότι θα απουσιάζει για σοβαρούς προσωπικούς λόγους...
Δημοσιεύτηκε απο τον στις 7,Αυγούστου, 2011, 5:38 μμ. στις Κατηγορίες HOT - ΕΙΔΗΣΕΙΣ, photos, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Νπορείτε να παρακολουθείσετε τισ απαντήσεις επι του άρθρου απο RSS 2.0. Παρακαλούμε σχολιάστε το άρθρο...( ή αφήστε σύνδεσμο trackback)

42 σχόλια για “Μοναστήρι Αγίων Αναργύρων. Από αυτή την εβδομάδα εξελίξεις…….”

  1. Πού είσαι bili να δεις τι παναήρι γίνεται στο Μοναστήρι .Χαράς ευαγγέλια.

  2. bily

    Δεν μπορω να μην παραδεχτω αυτο το γεγονος GEORGE φιλε μου. Μονο επειδη σαυτην την επισκεψη ημουν κ γω κ ξερω τα πραγματα απο πολυ κοντα. Κ εκει κατηγορουσε το Μοναστηρι κ τους καλογηρους των Αγιων Αναργυρων.

    Στον ιδιο χωρο ,η καπου αλλου ,αλλος μπορει για το συγκεκριμενο θεμα να ειναι φιλομοναχος κ αλλος να ειναι διωκτης.

    Ομως ο Μητροπολητης μας δεν ειναι απλα διωκτης καταλαβετε το
    απλα δεν συμπαθησε το Μοναστηρι του κ την ακολουθια του ,ετσι αθελα θαπω……..επεζε κ παιζει το σχεδιο , των διακοπων που ειπε ο Π. Ι . Ρωμανιδης.

    Καποτε πρεπει να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους. Δεν με πειραζει οτι κ να με χρεωνεται , γιατι ξερω οτι βγαζω το βγαζω με πονο καρδιας κ αδολα ,δεν φοβαμαι να λεω ελευθερα την αποψη μου κ ας ειναι κ ο Μητροπολητης μας . Αυτος ειναι υπευθυνος για την διαλυση των Αγιων Αναργυρων ενα σχεδιο εδω κ 15 χρονια εναντια σε μια αληθινη προσπαθεια μοναχων να ποιμανουν τ αδελφια τους , τους καστοριανους.

    Οι παλαιοι οι πατεραδες μας λεγανε οτι το ρασο δεν κανει τον παπα. Δεσποτα να σε ελεηση ο Θεος για το κακο που εκανες στην Καστορια μας. Θα επανελθω μονο οταν εχω κατι ναπω……….ευχαριστω τον alfafm

  3. George

    Romfea.gr -> Ο Καστορίας στο Άγιον Όρος – Θεοφάνεια στο Πρωτάτο
    Πέμπτη, 20 Ιανουάριος 2011
    Romfea.gr -> Επίσκεψη Μητροπολίτη Καστορίας στη Μονή Δοχειαρίου
    Τετάρτη, 13 Ιούλιος 2011

    Γιατί τόσο μίσος και επιλεκτική παραπληροφόρηση; Αν θέλετε να λέτε ότι ασχολείστε με το ίντερνετ και την ελεύθερη πληροφόρηση, να την παρέχετε ελεύθερα, απρόσκοπτα και αδόλευτα. Τόσο μίσος δεν αξίζει σε κανέναν άνθρωπο (δεν νομίζω ότι ο μητροπολίτης είναι κάτι άλλο…), ιδίως υπό το πρίσμα της πίστης που επικαλείστε ότι ασπάζεστε. Με συγχωρείτε, αλλά μόνο δόλο μπορώ να δω κάτω από τέτοιου είδους δημοσιεύματα με το λιγότερο αβάσιμα επιχειρήματα.

  4. αφροδιτη

    ΜΗΠΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΣΕΙΣ ΝΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ ΤΟΝ ΔΕΣΠΟΤΗ ΜΑΣ; ΑΝΗΣΥΧΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ.ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΥΠΟ ΔΑΙΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ,ΠΡΟΣΕΧΕ.Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΜΟΝΑΧΟΣ ΚΑΙ ΕΥΛΑΒΗΣ,ΑΓΑΠΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΣ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΜΑΣ.ΠΡΟΣΕΧΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.

  5. bily

    – ΡΟΜΦΑΙΑ –
    Απο την επισκεψη του στο Αγιο Ορος ( Μονη Ιβηρων )

    Άρτης Ιγνάτιος: «Τα Μοναστήρια είναι η ελπίδα μας»

    Προέτρεψε όλους να ενώσουν τις προσευχές προς την Υπεραγία Θεοτόκο και να προσέρχονται στα Μοναστήρια, γιατί όπως τόνισε, «τα Μοναστήρια και οι προσευχές των μοναχών είναι η ελπίδα μας».

    ———————————————————————————————————

    Στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχών Πηλίου, χοροστάτησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, κατά τον Μέγα Πανηγυρικό Εσπερινό

    Ιγνάτιος Δημητριαδος : «Το Άγιον Όρος λοιδορείται από τα κοσμικά Μέσα

    Ο Σεβασμιώτατος, χαρακτηριστικά επεσήμανε ότι η συμμετοχή του λαού,
    «αποδεικνύει, μέσα σε αυτή την κρίσιμη εποχή, πως οι ψυχές μας διψούν το διαφορετικό. Δείχνει πως τον Ορθόδοξο μοναχισμό – που τόση προσπάθεια έγινε
    στον τόπο μας τα τελευταία χρόνια να δυσφημιστεί, που δέχθηκε τόσες και τόσες επιθέσεις και μάλιστα, στην Ακρόπολή του, το Άγιον Όρος, που δεν χάνεται ευκαιρία από τα κοσμικά Μέσα και δυστυχώς όχι μόνο τα ιδιωτικά, αλλά και από αυτά που ανήκουν στο Ελληνικό κράτος, να υποτιμάται, να λοιδορείται, να πετροβολείται και να απαξιώνεται – ο λαός τον καταξιώνει, τον στηρίζει, του δίνει ζωή, τον προσεγγίζει. Και είναι αυτή η αντινομία, που ίσως, τελικά, διαφυλάττει τη μεγάλη ελπίδα για τούτη την πατρίδα…»

    ———————————————————————————————————

    Στην καστορια ο Μητροπολιτης μας εχει αλλες ασχολιες , τις Αρχιερεσιες , αφου πιο μπροστα διελυσε τα Μοναστηρια μας , κ συνεχιζοντας ταλαιπωρει κ τα καλογερια ενω αυτα εχουν φυγει κ τον Πατερα Αμβροσιο ενω ξερει οτι ασθενει καθυστερει την αποφαση του για πιο λογο . Ας τα βλεπει η καστορια μας .

  6. αφροδιτη

    ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΘΕΟΣΕΜΝΗ [ΧΡΥΣΟΠΗΓΗΣ] ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΩ.ειναι δυσκολο να αναφερθει κανεις στην αγια βιοτη της.την απαριθμουν πολλες αρρετες.την διεκρινε η βαθια ταπεινωσηκαι οχι η συνηθισμενη ταπεινολογα.ουδεποτε αποδεχτηκε ως ηγουμενη εξυπηρετησεις η προνομοια.επεδιωκε να ειναι μακρια απο τον κοσμο.λεπτολογουσε καθε πτυχη της μοναχικης ζωης.δεν επετρεπε ποτε στον εαυτο της να αποφασιζει αλλαγες, μενοντας παντοτε πιστη στο πνευμα των αγιων πατερων.η γεροντισσα ενσαρκωνε την αγιοπατερικη ταπεινωση,γιαυτο και οι ανθρωποι ενιωθαν κοντα της ειρηνη και χαρα υπερκοσμια, ιδια με αυτοι που νιωθουμε κοντα στους αγιους. το τελος της οσιακο.»ΟΥΚ ΑΠΕΘΑΜΕ,ΑΛΛΑ ΚΑΘΕΥΔΕΙ»

  7. JOHN S

    «Στις πτώσεις των συνανθρώπων μας πρέπει να στεκόμαστε με συντριβή και προσευχή. Τα λάθη και οι αμαρτίες των άλλων πρέπει να μας λυπούν και όχι να επιδιώκουμε την εξουθένωση τους.» . ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ ΦΤΑΣΑΤΕ ΜΕ ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΛΥΠΗ Η ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ ΤΟΥΣ ; ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ. ΤΙ ΨΥΧΗ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΤΕ ΩΡΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ.. ΙΖΝΟΓΚΟΥΝΤΙΔΕΣ ΟΛΟΙ ΣΑΣ

  8. αφροδιτη

    τι γινεται με τουςαγ.αναργυρους; ποτε θα εχουμε νεα;

  9. bily

    Ο «Ιζνογκούντ» και η αδυσώπητη μάχη των θρόνων
    Ημ. Δημοσίευσης: Aug 22, 2011
    Hits: 1494 | Εκτύπωση Αποστολή

    του Νίκου Παπαχρήστου

    Την περασμένη Πέμπτη έφυγε από την ζωή ένας από τους πιο διακεκριμένους σκιτσογράφους, ο γάλλος Ζαν Ταμπαρί, δημιουργός ενός από τους διασημότερους και πιο αστείους «κακούς» στην ιστορία των κόμικ, του βεζίρη Ιζνογκούντ.

    Σατανικός, μοχθηρός, ραδιούργος και δολοπλόκος ο μεγάλος βεζίρης Ιζνογκούντ ζούσε μόνο για «να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη», ανατρέποντας τον καλό και αγαθό Χαλίφη της Βαγδάτης Χαρούν αλ Πατσάχ. Ο Ιζνογκούντ, το αστείρευτο ΕΓΩ του και οι εμμονές του, αναπόφευκτα θυμίζουν τους επίδοξους «χαλίφηδες στη θέση του χαλίφη» που ευδοκιμούν και στην εκκλησιαστική μας ζωή. Πρόσωπα που κοιμούνται και ξυπνούν με μοναδική έγνοια πως θα ανελιχθούν και θα κατακτήσουν αξιώματα και υπεύθυνες θέσεις μέσα στην ιεραρχική δομή της Εκκλησίας.

    Τέτοιες περιπτώσεις δεν είναι άγνωστες καθώς, λίγο πολύ, όλοι έχουν συναντήσει κάποιους – ευτυχώς ελάχιστους- επιεικώς υπέρμετρα φιλόδοξους κληρικούς, όλων των βαθμίδων, που «ερωτοτροπούν» με οποιονδήποτε νομίζουν ότι έχει κάποια δυνατότητα επιρροής και αξιοποιούν κάθε πρόσφορο – όχι απαραίτητα «ορθόδοξο»- μέσο για να πετύχουν τον στόχο τους. Ασφαλώς η γνωστή ρήση των Λατίνων, «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται να αποτελεί οδηγό συμπεριφοράς, όχι μόνο για τους κληρικούς αλλά για όλους.

    Παραταύτα τέτοιου είδους συμπεριφορές γίνονται όλο και πιο εξόφθαλμες και τα «κρούσματα» πολλαπλασιάζονται διαρκώς. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση βορειοελλαδίτη δημοσιοσχεσίτη Μητροπολίτη που τους τελευταίους μήνες έχει προκαλέσει συζητήσεις και αμηχανία στο εσωτερικό της Ιεραρχίας με την επιμονή του και την τουλάχιστον άκομψη στάση του, να προωθεί εμμέσως – πλην όμως σαφώς- πνευματικό του τεκνίο, για Μητροπολιτικό θρόνο στην περιοχή, ο οποίος, ωστόσο, ακόμα δεν χηρεύει. Βεβαίως την ίδια Μητροπολιτική έδρα φέρεται να γλυκοκοιτάζει άλλος Μητροπολίτης ο οποίος από την ημέρα της εκλογής του δείχνει να μην είναι ικανοποιημένος με την επαρχία που του εμπιστεύθηκε η Ιεραρχία. Έχοντας προφανώς τάσεις φυγής, άφησε να διαφανεί αρκετές φορές μέχρι σήμερα η επιθυμία του να μετακινηθεί. Πλην όμως, η Ιεραρχία και ορισμένοι σημαντικοί θεσμικοί περιορισμοί φαίνεται να τον εμποδίζουν.

    Οι πρωταγωνιστές και των δύο περιπτώσεων – ακραίων είναι αλήθεια – θυμίζουν έντονα τον «Ιζνογκούντ», αφού επιδιώκουν με διάφορα τερτίπια να «αλώσουν» τον Θρόνο που έχουν βάλει στο μάτι.

    Ασφαλώς, υπάρχουν και κάποιοι Ιεράρχες που φαίνεται να έχουν θέσει υψηλότερους στόχους. Σαν άλλοι «Ιζνογκουντ» σχεδιάζουν στο παρασκήνιο, με επιμέλεια και αριστοτεχνικό τρόπο, πως θα γίνουν «χαλίφης στη θέση του χαλίφη». Οι εν αναμονή Προκαθήμενοι δείχνουν ανυπόμονοι, δημιουργούν ευκαιριακές συμμαχίες, μελετούν τις εσωτερικές ισορροπίες και μετρούν τις δυνάμεις των πιθανών αντιπάλων τους.

    Βεβαίως η ύπαρξη φιλοδοξιών, όταν μάλιστα αυτές συνοδεύονται και από τα ανάλογα εφόδια, δεν είναι κάτι κακό. Εκτός και αν μετατρέπονται σε εμμονή όπως συνέβη στον κακό και πονηρό Ιζνογκούντ. Και παρά τις πολλές προσπάθειες, τις ραδιουργίες και τις δολοπλοκίες του, ο Μεγάλος Βεζίρης, κάθε φορά, έβλεπε την τελευταία στιγμή τα σχέδια του να ανατρέπονται και να χάνει τελικά ακόμα μια ευκαιρία να γίνει «χαλίφης στη θέση του χαλίφη». Κάτι που τον ανέδειξε, μέσα από τα σκίτσα του Ταμπαρί, σε έναν γραφικό διεκδικητή της εξουσίας…
    Share

    Ενα μικρο δειγμα , για να δουμε με τι πνευματικα θεματα ασχολούνται οι Μητροπολητες μας. Ο καθενας μπορει να καταλαβει για πιους αναφερεται το παραπανω σχολιο. Εγω εχω αποψη θα την πω εν ευθετω χρονω.

    Θαθελα ομωςνα ερθουμε στα δικα μας τα της καστοριας μας κ να αναφερω κ ενα αλλο γεγονος ,που πραγματικα δεν το περιμενα. Εμαθα λοιπον κ αν δεν ειναι αληθεια ας το διαψευσει ο Μητροπολιτης μας, οτι πηγε στην νησο Κεφαλλονια στην εορτη του Ιωαννη του Προδρομου γιατι αραγε ; Πληροφοριες εγκειρες μου εχουν πει οτι ψαχνει τα (απολλωλοτα προβατα) τους μοναχους του που εφυγαν , κ προφανως μαλλον προσπαθει να τους πεισει να γυρισουν πισω στο Μοναστηρι τους. Τι Πατερας !!!!!!. Πραγματικα συγκινηθηκα τοσο που θυμηθηκα το χωριο της Καινης διαθηκης.
    Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, ότι παρομοιάζετε τάφοις κεκονιαμένοις, οίτινες έξωθεν μέν φαίνονται ωραίοι, έσωθεν δε γέμουσιν οστέων νεκρών και πάσης ακαθαρσίας.
    Εχουμε αδελφια μου υποχρεωση στον εαυτο μας κ στην εκκλησια να ασχολουμαστε , να ανησυχουμε κ ελευθερα να κρινουμε τα πεπραγμενα μεσα σ αυτην με αγαπη ,ποσο μαλλον στην δικια μας ενορια στην δικια μας Μητροπολη

  10. άκρατος

    Αχ! βρε bily αν και θεολόγος που είσαι παρατηρώ εδώ και καιρό ότι στις συνομιλίες σου με άλλους, όλο ψάχνεις δικαιολογίες.Γιατί το κάνεις αυτό; και δεν τα δέχεσαι όλα! Και όταν λέω όλα εννοώ… όλα! Αφού κατά βάθος εσύ και όλοι οι ηγούμενοι, γεροντάδες, μοναχοί και λαϊκοί τα γνωρίζεται Πάρα Πολύ Καλά! Και όταν λέω τα γνωρίζεται όλα εννοώ τέτοια κείμενα:

    Σας έβρισαν και σας πρόσβαλαν. Καλό σημάδι! Μην τα χάνετε! Ιαματική λάσπη είναι! Χωρίς αυτήν, ίσως θα πετούσατε στα σύννεφα με τα φτερά της υπερηφάνειας. Ο Κύριος, λοιπόν, που σας αγαπά, παραχώρησε να πέσει πάνω σας αυτή η λάσπη, για να ταπεινωθείτε.

    Μην πολυασχολείστε με τον εαυτό σας. Πολύ περισσότερο, μην έχετε μεγάλη ιδέα γι’ αυτόν, μην τον εκτιμάτε και μην τον θαυμάζετε. Όλα τούτα δείχνουν έπαρση, υπερηφάνεια. Οι άγιοι πατέρες μας συμβουλεύουν: «Όπου κι αν πάς, μην υπολογίζεις τον εαυτό σου». Ας λέμε πάντα με ταπείνωση: Δεν έχω τίποτα καλό επάνω μου. Κύριε, βοήθησε με να βάλω αρχή μετανοίας και προκοπής!. Μη λογαριάζετε τα χαρίσματά σας, γιατί είναι δώρα του Θεού. Και μη συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλους, που είναι ή νομίζετε πως είναι χειρότεροι από σας. Να προχωράτε σταθερά στο δρόμο της σωτηρίας,

    Ο αυτοθαυμασμός πάντοτε φυγαδεύει τη χάρη του Θεού. Ο Κύριος γυρίζει το άγιο βλέμμα Του μακριά από τον υπερήφανο άνθρωπο και τον αφήνει ακάλυπτο στις επιθέσεις των παθών. Έτσι ο πνευματικός ζήλος καταπέφτει, ο νους γεμίζει με ακάθαρτους λογισμούς, η καρδιά αναστατώνεται από άτακτες κινήσεις και εμπαθή αισθήματα. Το αντίδοτο σ’ όλα τούτα: η συντριβή και η ταπείνωση, που ελκύει και πάλι τη θεία χάρη.

    Πολυπραγμοσύνη, ανυπομονησία, άγχος, νευρικότητα… Αυτά είναι, βέβαια, δυσάρεστα. Ευχάριστο, όμως, είναι το ότι συναισθάνεστε πόσο βλάπτουν τη ψυχή σας και θέλετε να θεραπευθείτε. Δεν έχετε παρά να βρείτε από πού προέρχονται, ποιά είναι η πηγή τους. Αν εξαφανίσετε την πηγή, τότε θα χαθούν μόνα τους.

    Εξετάστε μήπως υπάρχουν μέσα σας υπερβολική αυτοπεποίθηση, αυτοϋπερεκτίμηση και αυτοκαταξίωση. Αυτές δημιουργούν στον άνθρωπο την εγωιστική και πλανερή αίσθηση της αυτάρκειας: Νομίζει πως όλα μπορεί να τα οργανώσει και να τα εκτελέσει αλάθητα μόνος του, δίχως τη συμβολή ή τη συμβουλή των συνανθρώπων του και, πάνω απ’ όλα, δίχως τη βοήθεια του Θεού. Αν, λοιπόν, παρουσιαστεί κάποιο εμπόδιο και τα σχέδια του ανατραπούν, αν τα πράγματα δεν εξελιχθούν όπως τα ήθελε και τα υπολόγιζε, τότε γογγύζει εναντίον του Θεού και οργίζεται εναντίον των ανθρώπων.

    Μήπως κι εσείς στηρίζεστε περισσότερο απ’ όσο πρέπει στις δυνάμεις σας; Μήπως έχετε «σπρώξει» το Θεό στο περιθώριο της ζωής σας; Αρχίζετε κάθε έργο σας με προσευχή, το συνεχίζετε με προσευχή και το τελειώνετε με προσευχή; Πιστεύετε ότι εσείς δεν έχετε καμιά άξια και ότι όλα σας τα επιτεύγματα τα οφείλετε στον Κύριο; Τοποθετείτε ταπεινά τον εαυτό σας κάτω απ’ όλη την κτίση; Αν όχι, τότε πρέπει να αναθεωρήσετε τη στάση σας απέναντι στον Πλάστη σας και στα πλάσματά Του. Στις σχέσεις σας με το Θεό και τους ανθρώπους να βιώνετε βαθιά τη μηδαμινότητά σας. Να προσεύχεστε αδιάλειπτα. Και να πιστεύετε ακλόνητα πως ο Κύριος είναι ο κυβερνήτης του κόσμου και της ζωής μας. Δίχως Αυτόν, κανένα καλό δεν ριζώνει μέσα μας. Ας παραδώσουμε, λοιπόν, με εμπιστοσύνη την ύπαρξή μας στα χέρια Του. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα εγκαταλείψουμε ή θα περιορίσουμε τον αγώνα, τις προσπάθειες και τους κόπους για τη ψυχική μας καλλιέργεια. Ας μην επαναπαυόμαστε, όμως, σ’ αυτούς τους κόπους, γιατί, αν δεν τους ευλογήσει ο Θεός, δεν θα δώσουν πνευματικούς καρπούς.
    Αγ. Θεοφάνους του Εγκλείστου,

  11. Μakis

    Καντε ολοι υπομονη, σιωπη και προσευχη! Εξαλλου ο Γεροντας Γερασιμος αυτο ζητησε. Ας εχουμε εμπιστοσυνη στο θεο και η αληθεια θα λαμψει! Οπως ελεγε και ο παππους μου: Η Αληθεια κεραυνοβολει. Αν της κλεισεις την πορτα, θα σου ερθει απο το παραθυρο.

  12. George

    Φίλε bily, δεν θα πω τίποτα παραπάνω στα λεγόμενα σου, παρά μόνο θα προτρέψω για ανάγνωση τον βίο του Αγίου Νεκταρίου…Αφορμή για προβληματισμό και μόνο. Πόσα άκουσε αυτός ο Άγιος, πόσα του καταμαρτύρησαν και ποιός ήταν τελικά.
    Δεν λέω ότι ο εκάστοτε Μητροπολίτης είναι Άγιος, ούτε όμως τον καταδικάζω… Ίσως αντί να αναλωνόμασταν σε έναν ιντερνετικό μονολογο-διάλογο, θα ήταν καλύτερο να επιδιώξουμε μία συνάντηση μαζί του. Και να ακούσουμε από κοντά τι πραγματικά έχει να πει

  13. Γιάννης

    Κάποιοι συνομιλητές μας μάλλον έχουν χάσει την ψυχραιμία τους ή δεν έχουν μάθει στον ουσιαστικό διάλογο και στην ανταλλαγή ιδεών με τον πρέποντα σεβασμό της προσωπικότητας και των ιδεών του συνομιλητή τους! Έχουν το ύφος των χιλίων καρδιναλίων, του Πάπα, του τιμητή των πάντων! Φτάνουν μέχρι του σημείου να απαξιούν τους πάντες και τα πάντα! Δεν έχουν αφήσει σε χλωρό κλαρί τον Μητροπολίτη Καστοριάς, τους Μητροπολίτες συλλήβδην, την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και όλη τη διηκούσα Εκκλησία γενικά!!! Τί είναι επιτέλους αυτοί;; Πάπες;;!! Μόνο ο Πάπας λέει ότι έχει το αλάθητο και το πρωτείο! Στην Ορθόδοξη Εκκλησία αποφασίζει η Σύνοδος σύμφωνα με την καθοδήγηση του Αγ. Πνεύματος! Και όποιος «βλέπει» ίντριγκες και μηχανοραφίες (που ασφαλώς υπάρχουν και αυτές) απλά δεν «βλέπει» το Άγ. Πνεύμα! Ή θέλει να δικαιολογήσει καταστάσεις…!
    Είναι γνωστό ότι ανάλογα με την ερμηνεία που δίνει κανείς στην ίδια την Αγ. Γραφή (η οποία εμπεριέχει πολλές αντιφάσεις ή και ακραίες απόψεις) ή την Ιστορία και την Παράδοση της Εκκλησίας, μπορεί να διδάξει τα τελείως αντίθετα και αντιφατικά πράγματα! Εξάλλου μέσα από την ίδια την Εκκλησία πήγασαν πάμπολλες διαφοροποιημένες τάσεις, ακόμη και αιρέσεις! Ο φανατισμός και ο φονταμενταλισμός κυριαρχούν δυστυχώς στις σχέσεις των μελών της, λόγω ανθρώπινης αδυναμίας, υπερηφάνειας, εγωισμού, ισχυρογνωμοσύνης για την κατοχή της αλήθειας ή της αφελούς φιλοδοξίας ότι «αυτοί θα σώσουν τον κόσμο»!! Σήμερα π.χ. υπάρχουν μέσα στην ελλαδική Εκκλησία οι ενοριακοί, οι μητροπολιτικοί, οι φιλομόναχοι, οι οργανωσιακοί, οι της κοινωνικής ή πολιτικής θεολογίας και άλλοι ενδεχομένως… Οι δε φιλομόναχοι χωρίζονται σε αυτούς που έχουν τον τάδε γέροντα που κάνει θαύματα, στον δείνα που φοράει σιδηρόφρακτες ζώνες κάτω από τα ράσα του, στον άλλον που υπερίπταται όταν προσεύχεται, στον τέταρτο που βλέπει το άκτιστο φως και… τίς οίδε τι άλλο!!;; Και το χειρότερο είναι, ότι όλοι αυτοί συνήθως απαξιώνουν και ειρωνεύονται τις άλλες ομάδες ως χαμηλότερου επιπέδου αγιότητας ή κατοχής της αλήθειας! Κοινωνία καμία!!!
    «Ου με πείσεις κάν με πείσεις» λέει το ρητό και πολλοί από αυτούς που ανήκουν σε «ομάδες» μέσα στην Εκκλησία! Η Εκκλησία τους αγκαλιάζει και τους ανέχεται όλους!! Οι ίδιοι όμως δεν έχουν μάθει να διαλλέγονται μέσα στην Εκκλησία…

  14. bily

    George φιλε μου δεν ειπα ακριβως αυτο. Να πουμε τους Αγιους που ηταν ασκητες κ ηταν κ ειναι πολλοι, μα κατα πολλοι περισσοτεροι, απο τους Μητροπολητες, δεν μπαινουμε σ αυτην την συγκριση. Κ φυσικα ηταν Αγιοι ολοι αυτοι που προανεφερες , αλλα τους συγκρινεις Αυτους τους Τιτανες της Πιστεως μας με τον Μητροπολιτη καστοριας ,ο οποιος θελει διακαως κ παλαια κ τωρα να παει σε καλητερη Μητροπολη ας πουμε της κατερινης. Δηλαδη αυτο που θελω να σου πω κ συμφωνουμε νομιζω , ειναι οτι ο ποθος του Μεγαλου Βασιλειου του Ιωαννη του Χρυσοστομου του Αγιου Σπυριδωνος Του Μεγαλου Αθανασιου κ Του Αγιου Αμβροσιου………, δεν ειναι ποθος συγχωραμε του Μητροπολιτη καστοριας αλλα κ πολων μ πολλων αλλων. Το ποιμνιο του ειναι σκανδαλισμενο ,σιωπηλο αλλα προβληματισμενο γιατι δεν εχει Πατερα οπως θα του πρεπε. Αυτα…….. δεν θα απαντησω αλλο επι προσωπικου φιλοι μου , (κατι μου λεει …) αλλα μονο για θεματα που νομιζω οτι ο κοσμος της Καστοριας πρεπει να ενημερωθει οπως του πρεπει κατα την ταπεινη μου………………….ευχαριστω τον alfafm.

  15. George

    Να υποθέσω λοιπόν bily ότι στην χορεία των καταδικασμένων στην κόλαση μητροπολιτών ανήκουν και οι κατα καιρούς «ταπεινοί» επίσκοποι Μέγας Βασίλειος, Μέγας Αθανάσιος κτλ…; Ή μήπως αγνοούμε τον κανόνα και τις εξαιρέσεις και είναι προτιμότερο να επιδιδόμαστε σε γενικολογίες (όλοι οι μητροπολίτες δεν έχουν αγάπη, όλοι οι αστυνομικοί είναι πουλημένοι κτλ.) που στην κοινή λογική ακούγονται το λιγότερο αστείες; Αν κάποιος θεωρεί ότι αδικείται και δη μοναχός, ταπεινώνει το φρόνημα και περιμένει την Άνωθεν δικαιοσύνη. Όσο για το ποιός είναι καταδικασμένος, ας κοιτάμε και λίγο την καμπούρα μας γιατί ΚΑΝΕΙΣ δεν γνωρίζει τι θα ακούσει ο καθένας στην κρίση του…

    Δίκιο δεν θα δώσω σε κανέναν γιατί προφανώς ξέρω λιγότερα από τους εμπλεκόμενους, αλλά δεν μπορώ να δώσω δίκιο σε οποιαδήποτε γενικόλογη κατηγορία.

    Φιλικά,
    Γιώργος

  16. bily

    Συμφωνω απολυτα μαζι σου Γιαννη. Γιατι η εκκλησια σε μικρογραφια ειναι μια οικογενεια που ο συνδετικος κρικος μεσα σ αυτην για να υπαρξει ειναι η αγαπη, την αγαπη αυτη με οπιοδηποτε κόστος κ ας εχει κ αυστηροτητα αρκει να ειναι αποτελεσμα αυτης, πρεπει να την εφαρμοζει ο Πατερας κ κατ επεκταση στην τοπικη εκκλησια ο Μητροπολιτης. Το προβλημα λοιπον Γιαννη μου δεν ειναι ιστορικα να αποδειξουμε κατι, που συμφωνω μαζι σου αλλωστε ειναι γνωστα αυτα. Αλλα αν υπαρχει αυτη η αγαπη .Χρονια τωρα λοιπον αυτο δεν γινεται . Κ θα αναφερω μονο δυο γεγονοτα ανθρωπων που εμεις Γιαννη μου ειμαστε ασημαντοι μπροστα στην πνευματικοτητα τους. 1. Ο Γεροντας Σιλουανος ηταν αυτος που ειπε οτι στην Δ.Ι.Σ δεν αφησαν οι Μητροπολητες το Αγιο Πνευμα να πνεει ελευθερα κ με αγαπη γιατι καθε αποφαση τους ηταν αποφαση μηχανοραφιας κ κλικας. Αντι ν εχουν προσευχη κ ελευθερια ψηφου κ μεσα απ αυτο το Αγιο Πνευμα να αναδειξη το πρεπον.
    2. Ο Π. Ι.Ρωμανιδης μεγαλος θεολογος του αιωνα μας αυτος ηταν που απαντησε χαριτολογωντας στην Αμερικη σε πιστους για το προβλημα των Μητροπολητων. ( Ο διαβολος πηγε διακοπες κ αφησε στο ποδι του του Μητροπολητες) θελωντας να τονιση οτι, οτι δεν γινεται με αγαπη κ οικονομια ειναι του διαολου. Ετσι λοιπον Γιαννη μου ιστορικα μονο δεν απαντιουνται τα θεματα αυτα . Αγαπη λοιπον οι Μητροπολητες μας δεν εχουν οπως κ ο Καστοριας κ το γνωριζει πολυ καλα ο λαος της καστοριας . Αλλωστε σε πολλα γεροντικα στην αναφορα για την κολαση , αναφερουν οτι στο πατο αυτης θαναι οι Μητροπολητες γιατι ακριβως τους δοθηκε ειχαν την ευκαιρια να ποιμανουν το λαο του Θεου αρα ειχουν την πρωτη ευθυνη κ αυτοι οι ταλαιπωροι κοιταναι το ΕΓΩ τους. Στην εκκλησια πρεπει να υπαρχει η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (αγαπη) Του Θεου.

    * *Ως λυπουμενοι αει δε χαιροντες , ως πτωχοι πολους δε πλουτιζοντες , ως μηδεν εχοντες κ παντα κατεχοντες * *

    * * *Η ΑΓΑΠΗ ΜΑΚΡΟΘΥΜΕΙ ΧΡΗΣΤΕΥΕΤΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΟΥ ΖΗΛΟΙ Η ΑΓΑΠΗ ΟΥ ΠΕΡΠΕΡΕΥΕΤΑΙ ΟΥ ΦΥΣΙΟΥΤΑΙ ΟΥΚ ΑΣΧΗΜΟΝΕΙ ΟΥ ΖΗΤΟΙ ΤΑ ΕΑΥΤΗς ΟΥ ΠΑΡΟΞΥΝΕΤΑΙ ΟΥ ΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟΝ ΟΥ ΧΑΙΡΟΙ ΕΠΙ ΤΗ ΑΔΙΚΙΑ ΣΥΓΧΑΙΡΟΙ ΔΕ ΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ……….παντα στεγει παντα πιστευει παντα ελπιζει παντα υπομενει η ΑΓΑΠΗ ουδεποτε εκπιπτει.
    Δεν σου τα εγραψα Γιαννη μου για να δειξω κατι , αλλωστε τα ξερεις ,αλλα για να επισημανω οτι ολα μ ολα ειναι τυπολατρεια ακομα κ οι κανονες της εκκλησιας μας αν δεν στεγαζονται κατω απο την ΑΓΑΠΗ. Αυτη ειναι που δινει νοημα στην ζωη μας * *.

  17. Γιάννης

    Οι πρώτοι χριστιανοί, που αποφάσισαν να αποχωριστούν τον κόσμο και να ζήσουν ασκητικά, δεν ήταν μοναχοί με την γνωστή και επικρατούσα σήμερα μορφή του μοναχισμού! Ζούσαν μόνοι τους ο καθένας ή σε ομάδες σε σπίτια μέσα στον κόσμο και σιγά-σιγά άρχισαν να απομακρύνονται στην έρημο. Εκδήλωναν όμως διάφορες ενθουσιαστικές – ακραίες τάσεις, που αρχικά θεωρήθηκαν συνέχεια των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος, που Αυτό χορηγούσε στους πρώτους χριστιανούς με την βάφτισή τους! Αργότερα όμως άρχισαν να δημιουργούν προβλήματα, γιατί κινούνταν ελεύθεροι και ανεξάρτητα από την γνώμη του οικείου Επισκόπου!
    Διαβάζουμε σχετικά στην Εκκλησιαστική Ιστορία του καθηγητή Βασ. Στεφανίδη: «Όπου οι ενθουσιαστικές τάσεις ενισχύθηκαν, έφθασαν σε σύγκρουση προς τον κλήρο και την Εκκλησία. Τέτοιο παράδειγμα αποτελούν οι «περί τον Ευστάθιον», ο οποίος καταγόμενος από την Σεβάστεια και ήδη πρεσβύτερος είχε εισαγάγει από την Αίγυπτο τον μοναχικό βίο στις βορειοανατολικές επαρχίες της Μ. Ασίας (330-340). Αυτοί φρονούσαν, ότι ο γάμος και η κρεωφαγία καθιστά αδύνατη την σωτηρία. Ήθελαν να επιβάλουν τον μοναχικό βίο σε όλους τους χριστιανούς. Επέβαλλαν σε όλους, άνδρες και γυναίκες το μοναχικό ένδυμα. Απαιτούσαν την κατάργηση της ιδιοκτησίας. Απέκρουαν τον έγγαμο κλήρο και τα τελούμενα από αυτόν μυστήρια. Περιφρονούσαν την Εκκλησία επειδή είχε τέτοιο (ἐγγαμο) κλήρο! Συνέρχονταν σε ιδιαίτερες θρησκευτικές συναθροίσεις, στις οποίες τελούσαν τα μυστήρια «μή συνόντος του πρεσβυτέρου κατά τήν γνώμην του επισκόπου»! Φυσικά αναφέρονται και πολλές άλλες παρόμοιες ομάδες! Ακόμη: «Η Εκκλησία δεν περιορίστηκε να καταδικάσει τις αντιεκκλησιαστικές τάσεις μερικών μοναχών, αλλά φρόντισε να χαλιναγωγήσει και υποτάξει όλον τον μοναχικόν βίον, ο οποίος ήταν τόσο μεγάλη, σπουδαία και επικίνδυνη δύναμη. Φρόντισε να επιφέρει προσέγγιση γενικά του μοναχικού βίου και του κλήρου. Τα μοναστήρια απέκτησαν κληρικούς ή οι μοναχοί έλαβαν ιερατικούς βαθμούς. Αφ΄ ετέρου ο βίος των κληρικών των χριστιανικών κοινοτήτων προσέλαβε μοναχικόν χαρακτήρα… Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος της Χακληδόνας (451) έθεσε τα μοναστήρια υπό την διοίκηση του Επισκόπου της πόλεως και από την γνώμη του εξήρτησε την ίδρυση νέων μοναστηριών (κανόνες 4 και 8)… Η εν Τρούλω Σύνοδος (691) επιχείρησε να επιβάλει έλεγχο και στους μεμονωμένους αναχωρητές (ασκητές). Όρισε, ότι τέτοιοι πρέπει να γίνονται όσοι μοναχοί προπονούνται τουλάχιστον για τρία χρόνια. Ο Επίσκοπος δοκίμαζε αυτόν που ήθελε να γίνει αναχωρητής και μπορούσε για έκτακτες και εύλογες αιτίες να επιτρέψει την έξοδο από την εγκλείστρα (κανόνας 41)…»!!!
    Όπως καταλαβαίνουμε αγαπητοί φίλοι, όλα όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στην περιοχή της Μητροπόλεως Καστοριάς δεν είναι καθόλου καινοφανή στον χώρο της Εκκλησίας! Μόνο που είναι ρυθμισμένα από την Εκκλησία εδώ και αιώνες….!!!

  18. Σταυρος

    Αγαπητοί αναγνώστες καλημέρα σας
    Το επάγγελμά μου είναι οδηγός μεγάλου τροχοφόρου μεγάλης μεταφορικής εταιρείας και λόγω εργασίας κάνω πολλά ταξίδια στο εξωτερικό και λείπω ορισμένες φορές εβδομάδες. Στο ταξίδι μου συντροφιά έχω ομιλίες εκκλησιαστικές και ύμνους.
    Διαμένω στο Αγρίνιο.
    Έχω επισκεφθεί δύο φορές το μοναστήρι στη Ναύπακτο.
    Στο Μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων Καστορίας καμία.
    Διαβάζω όμως αρκετά γιατί μου αρέσει να ενημερώνομαι και με καίνε τα εκκλησιαστικά θέματα.

    Με λύπη μου διαβάζω αυτά που γράφετε, ότι γίναμε (βάζω και τον εαυτό μου, η εκκλησία είναι Μία) πολλές μερίδες.
    Καταλύπηθηκα όταν διάβασα τα δύο παρακάτω που σας αναρτώ.

    Η Μητρόπολη Ναυπάκτου για τον έλεγχο στη Μονή Μεταμορφώσεως
    http://romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9026:2011-08-27-15-25-46&catid=26:2009-12-18-08-38-40

    Οι οικονομικοί έλεγχοι στην Ι. Μονή Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου
    http://romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9030:2011-08-28-14-14-33&catid=43:2011-04-16-11-54-50

    Λέω μέσα μου. Παναγία μου πόσο ο διάολος μας έχει συνεπάρει και μας χορεύει σε χορό και βήματα δικά του.
    Δείξε έλεος Κύριε.
    Βοήθησέ μας να καταλάβουμε ότι ο πνευματικός πατέρας πρέπει να ρίχνει γέφυρες ειρήνης και ομόνοιας.
    Βοήθησέ μας να καταλάβουμε ότι τα πνευματικά παιδιά Σου πρέπει να ζητούν συγγνώμη και αν δεν γίνεται αποδεκτή τότε να φεύγουν για να επέρχεται ειρήνη. Μάλλον και γι’ αυτό έφυγαν οι μοναχοί.
    Τι να σας πω περισσότερο. Κλαίει η ψυχή μου.

    Επικοινωνώ με CB, κινητό με φίλους οδηγούς που κάνουμε μαζί ταξίδια και ντρέπομαι να μιλήσω για εκκλησία. Τι να τους πω. Ότι υπάρχουν άνθρωποι που ταλαιπωρούν και ταλαιπωρούνται στο χώρο της εκκλησίας?
    Μάλιστα ένας φίλος οδηγός από Καστοριά μου είπε απίστευτα πράγματα. Ότι δεν αφήνει τον ηγούμενο να φύγει. Αφού θέλει να φύγει. Στην εκκλησία έχω μάθει όλα είναι θέμα ελευθερίας και επιλογής. Είναι πιο πάνω από το Χριστό μας ο Δεσπότης?
    Ήμαρτον Κύριε.
    Δεν τολμώ να τα σκέφτομαι.
    Δεν μπορώ να πιστέψω πως ο Μητροπολίτης λειτουργεί και έχει καθαρή τη συνείδησή του. Ντρέπομαι και δεν ξαναρωτάω.
    Νομίζω ότι η κουβέντα πρέπει να σταματήσει εδώ.
    Δεν θα ξαναγράψω πλέον γιατί θλίβομαι βαθύτατα.
    Συγγνώμη για τον τόνο μου, αλλά κλαίω, λυπάμαι.
    Ντροπή μας.
    Να καταντήσουμε το ομορφότερο πράγμα που υπάρχει στον κόσμο, την εκκλησία μας, θέατρο αντιπαραθέσεων. πρώτος ο Πατέρας να κάνει χειρονομία καλής θέλησης.
    Αλλά δυστυχώς όπως στη Ναύπακτο (μάλλον κάπως έτσι στην Καστοριά το πείσμα και οι μικρότητες πρυτανεύουν.
    Ο Θεός να βάλει το χέρι του, και να επιλυθούν τέτοια θέματα με ήρεμο τρόπο

  19. bily

    Η Ιερα Συνοδος της εκκλησιας της Ελλαδος , μετα απο 35 συνοδικες αποφασεις επεκτεινει την ακοινωνησια σ ολα τα μελη της ΙεραςΜονης της Μεταμορφωσεως στην Ναυπακτο για απειθαρχια δηθεν προς την Ιερα Συνοδο….ακουσον…..ακουσον ειναι αν δεν κανω λαθος γυρω στα 25 καλογερια. Ενω απο πισω κρυβεται δεν θα πω τιποτα αλλο παρα μονο η ελλειψη αγαπης του Μητροπολιτη Ναυπακτου.
    Το ιδιο ακριβως σεναριο γινεται σε καθε Μητροπολη οταν υπαρχει μια διαφορετικη αποψη, παντα χαμενη βγαινει η κοινοτητα κ η καθε Μονη.
    Κ πραγματι αν το ζητουμενο σε καθε Δ.Ι.Σ ειναι να θριαμβευβει η αληθεια αλλα προφανως μεσω της αγαπης Χριστου ,πως γινεται κ παντα τα ταλαιπωρα τα Μοναστηρια κ κατ επεκταση ο ιδιος ο λαος να τιμωρουνται.
    Δεν θα πω τιποτα πιο συγκεκριμενο παρα ας δει ο κοσμος οτι τελικα στις αποφασεις αυτες πνεει αερας οχι Του Αγιου Πνευματος ,αλλα της συντεχνιας της διαπλοκης της κλικας των ταξιματων στο βωμο της ΕΓΩΙΣΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑΣ των Μητροπολητων.
    Κατι αναλογο θα γινει μεχρι τελους Αυγουστου κ στη Μονη των Αγιων Αναργυρων. Θα το βαφτισουν δικαιοσυνη Του Θεου ,επιτιμιο αγαπης,κ οτι βαζει ο νους τους. Αλλα απο πισω θα κρυβεται ο ΕΓΩΙΣΜΟΣ η ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ κ το ΕΓΩ
    του Μητροπολιτη Καστοριας.

  20. αφροδίτη

    ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΧΗΜΑ,ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ.ΕΙΣΑΙ ΦΑΟΥΛ,ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΕΝΝΟΩ.ΑΝΟΙΞΕ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ,ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΙΣ ΠΙΟ ΚΑΘΑΡΑ.ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.ΚΑΛΗ ΦΩΤΙΣΗ ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ.ΟΧΙ ΠΡΟΣΩΠΟΛΑΤΡΕΙΑ,ΟΥΡΑΝΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ, ΘΕΙΚΗ,ΑΥΤΟ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ.ΑΜΗΝ

  21. ΔΟΤΑ

    <> μας έλεγε η δασκάλα στο σχολείο. Έλεγα ότι δεν ήξερε καλά, αλλά να που είχε δίκιο.Τον πλούτο ψυχής όμως, το απλόχωρο φτερούγισμα,την αρχοντιά της φτώχειας, την αυτογνωσία του εγκλεισμού, την αυτοταπείνωση και την αυτοθυσία πού να τις συναντήσεις σ’ανθρώπους που τα χρυσάφια κάνουν το λαιμό τους να σκύβει απ΄το βάρος;Φυσικά δεν το γράφω μόνο για τον δικό μας επίσκοπο,αλλά γιαόλους όσοι κάνουν σταδιοδρομία στην εκκλησία.Χριστός και χρυσός δε φιλιώνουν. Αμβρόσιε κράτα γερά.Όσο για τους αγίους, δεν αλλάζουν στέκι.Εκει εχουν το κονάκι τους κι ελπίζω να γιατρέψουν τα ταλαίπωρα μυαλά όλων ημών υμών και των Άλλων των μεγάλων, γιατί αν πω εγώ τη γνώμη μου, τραχανάς που χύθηκε,αυτοί όμως με πράξεις και με σκόπιμες παραλείψεις κλονίζουν τα θεμέλια της Εκκλησίας, τονσυγγνωστά αμαρτωλό, αλλά καλοπροαίρετο και πιστό Λαό. ΛΪγη ντροπή μπρος στο Χριστό. Δε θα ξαναμιλήσω.

  22. αφροδίτη

    αμαρτωλη μου φιλη,θα μου επιτρεψεις να διαφωνισω με τα γραφωμενα σου,επισης και με τον bili.δεν ειναι ο επισκοπος υπευθυνος,η ελυψει ταπεινωσεις και υπακοης στην εκλησια φτεει.για ολα φτεει ο εγωισμος μας,ο.ιδιος,ο εαυτος μας,παραδεχτειτετο.ασσε ισυχους τους αγιους αναργυρους γιατι εχουν φυγει και αυτοι,εδω και αρκετον καιρο απο το μοναστηρι.αν η καρδια μας αγαπουσε αληθινα τον στυρομενο χριστο θα ζουσαμε και θα μιλουσαμε ευαγγελικα,οχι με τοση εμπαθεια για το προσωπο του μητροπολιτη μας.εχουμε πολυ καλο δεσποτη.κλεινοντας απαντω στον σταυρο πως συμφωνω απολυτα μαζι του

  23. bily

    Μας αποκαλασετε Πατερ Νικολαε κ μεσω JOHN S ολους οσους εχουν διαφορετικη αποψη με σας οτι : Ειμαστε αγενεις, ενω εσεις ειστε ευγενης ; Ειμαστε αναξιοιπιστοι λογω των πηγων , ενω εσεις ειστε αξιοιπιστοι λογω εξουσιας ; Οτι ειμαστε κατηγοροι κ σ αλλο δημοσιευμα σας οτι εχουμε κατακριση , ενω εσεις κινουμενοι με ΑΓΑΠΗ εχετε μονο καλοπροαιρετη κριση;
    Οτι ειμαστε θυματα διασπορας κακων ειδησεων ,γιατι θιγουν τ προσωπο του Μητροπολιτη μας ; δεν εχουμε κατι δικο μας , δεν ειμαστε ελευθεροι κ αγαθα κ με πονο να κρινουμε αυτα που συμβαινουν στην πολη μας. Οτι σκοπος μας ειναι η μομφη κ τιποτα το ειλικρινες. Οτι ειστε τοσο ταπεινος ( που μειωνεται μονος σας τον ευαυτο σας) ενω εσεις ο τοσο ταπεινος μπορειτε να μας επιτιθεσθαι επι προσωπικου κ οχι να απαντατε στο προβλημα Μητροπολης Μονη Αγ Αναργυρων το οποιo διαχειριζεσθαι κ εσεις;
    Τι να πω, στεναχωρηθηκα με την απαντηση σας στον JOHN S Πατερ Νικολαε
    λιγη ομως σημασια εχει αυτο. Σημασια εχει οτι εκτος απ τον ευατο σας εκπροσωπητε κ τον Μητροπολιτη κ σαν εκπροσωπο του καναμε διαλογο.
    Στοιχεια αγαπης, ενοτητας του πληρωματος του λαου της καστοριας δεν ειδα απο την μερια σας κ συνεπως απ την μερια του Μητροπολιτη μας , αυτο εναι που καιιει τον οχλο οπως μας αποκαλεσατε σ αλλο δημοσιευμα σας . Για μια ακομα φορα λοιπον θα το πω ,οχι τοσο για σας ,οσο για τον λαο της Καστοριας ο οποιος ειναι προβληματισμενος ,σκανδαλισμενος κ απογοητευμενος μ αυτα ολα που συμβαινουν , οτι την ελευθερη αποψη που ειναι αντιθετη με τις ενεργειες του Μητροπολιτη μας κ εν προκειμενω με την διαλυση τη Μονης των Αγ Αναργυρων απο μεριας του ,που εντεχνως προσπαθειτε να κρυψετε ριχνοντας οτι οι αποφασεις ειναι αποφασεις της Συνοδου ,ψαχνω να βρω λεξεις κ μου ερχοναι στο νου μου…….ΑΙΣΧΟΣ ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ειστε ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ οι συνεχιστες καθε ΜΗΧΑΝΟΡΑΦΙΑΣ στο βωμο οχι να ΠΟΙΜΑΝΕΤΕ λαο αλλα να σωσεται το προσωπο του ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ο οποιος ενδιαφερεται για το ΕΓΩ του κ μονο για το ΕΓΩ του.

  24. JOHN S

    ΑΓΑΠΗΤΕ bily ΘΑ ΧΑΡΩ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΦΑΙΝΕΣΑΙ ΓΙΑ ΓΝΗΣΙΟ ΚΑΙ ΑΥΘΟΡΜΗΤΟ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ. Ο ΘΕΟΣ ΝΑ Σ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ. ΙΣΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΠΩΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΩΝ ΦΑΡΙΣΑΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ – ΜΙΑ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΟΝ ΘΕΟ – ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΙ ΕΚΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΣΕ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΕΧΩ ΜΠΟΥΧΤΙΣΕΙ ΠΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΟΥΣ

  25. ΔΟΤΑ

    ΤΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ ΜΟΥ ΔΕ ΜΕ ΓΕΛΑΕΙ; ΤΟ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΕΓΩΙΣΜΟΥ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΤΗΣ ΜΑΣ;ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΟΜΩΣ ΑΜΒΡΟΣΙΕ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΣΕ ΓΝΩΡΙΣΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΣ Σ΄ΕΣΕΝΑ ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΣΕ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΕ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ,ΤΑΠΕΙΝΟΣΥΝΗ ΚΙ ΑΓΑΠΗ. Σ ΆΓΑΠΑΜΕ ΣΑ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟ ΓΙΑΤΙ ΕΒΑΛΕΣ ΩΜΟ Σ΄ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ, ΚΙ ΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΣΕ ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ ΜΗ ΣΚΥΒΕΙΣ, ΑΝΤΕΞΕ, ΜΑΣ ΚΟΥΒΑΛΑΣ ΟΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΟΥ, ΓΡΗΓΟΡΑ ΝΑ ΓΕΡΕΨΕΙΣ ΚΙ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΓΥΡΝΑ ΣΤΙΣ ΕΠΑΛΞΕΙΣ, ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΟΡΘΙΟΣ ΚΑΙ ΘΑΡΡΑΛΕΟΣ,
    ΜΙΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΗ ΣΥΜΠΟΛΙΤΙΣΣΑ

  26. Nikolaos

    Αγαπητέ μου κ. ‘JOHN S’,

    Οφείλω να σας παράσχω κάποιες διευκρινήσεις για κάποια θεματάκια που θίγετε αλλά και να σας διαβεβαιώσω ότι αυτά που γράφετε δεν με στεναχωρούν. Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να σας εξηγήσω τα εξής:
    1. Είμαι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Μητροπόλεως. Η παρακολούθηση, αποδελτίωση και καταγραφή δημοσιευμάτων στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο είναι τμήμα των υποχρεώσεών μου (και όχι αποτέλεσμα συμπεριφοράς ‘θαμώνος’). Έχω το δικαίωμα του προσωπικού δημοσίου λόγου, όπως όλοι οι άνθρωποι, αλλά με την ρητή δέσμευση να γράφω μόνο προσωπικές απόψεις διότι δεν δικαιούμαι να παρακάμψω τον θεσμικό μου ρόλο. Η θέση της Ιεράς Μητροπόλεως σχετικά με την απολύτως αναγκαία πληροφόρηση δεν επιτρέπεται, τουλάχιστον ηθικά, να παραβιαστεί από εμένα δημοσιοποιώντας δεδομένα, έστω και με την ιδιότητα του απλού συνομιλητή. Άρα όταν επικοινωνούσαμε, είχατε ως συνομιλητή τον π.Νικόλαο ως φυσικό πρόσωπο, ο οποίος όμως ήταν ταυτόχρονα δεσμευμένος ως προς την έκταση των απαντήσεων που μπορούσε να σας δώσει.
    2. Γράφω πάντοτε επωνύμως και με το ίδιο username και στην περίπτωσή σας θεώρησα (προφανώς εσφαλμένως) ότι με γνωρίζατε. Φρόντισα όμως έκτοτε να καθιστώ ξεκάθαρο το ποιός είμαι (βεβαίως τώρα θα μπορεί κάποιος να με κατηγορήσει ότι γράφω με σκοπό να κάνω επίδειξη! Αστείο δεν είναι;).
    3. Στη συνομιλία που είχαμε δεν σας κάλεσα για προσωπική συνάντηση, αλλά έγραψα ότι είμαι σίγουρος ότι κάποτε οι ΔΡΟΜΟΙ μας θα συναντηθούν. Η έκφραση αυτή δεν σημαίνει προσωπική συνάντηση αλλά προσέγγιση απόψεων (για παράδειγμα, η έκφραση ‘πήρες λάθος δρόμο στη ζωή σου’ δεν σημαίνει ότι έστριψες σε λάθος διασταύρωση του οδικού δικτύου). Προσωπική μου πεποίθηση είναι ότι κάποτε θα συναντηθούν οι δρόμοι μας και ελπίζω να το εύχεσθε και εσείς αυτό (με τις οποιεσδήποτε προϋποθέσεις θέλετε).
    4. Στην περίπτωση που θα συναντιόμασταν δεν θα είχαμε σκοπό την πνευματική επικοινωνία (τουλάχιστον σε πρώτη φάση), αλλά την επεξήγηση κάποιων θεμάτων. Συνεπώς το εάν είμαι ‘αμαρτωλός’ όπως λέτε ή όχι δεν θα είχε καμμία σημασία.
    5. Δεν με στεναχωρεί το γεγονός ότι εμμέσως -και άρα πιό ευγενικά;!-, με αποκαλέσατε αμαρτωλό και κάτοχο λιγότερης, συγκριτικά με άλλους, αγάπης για το Χριστό, διότι ποτέ μου δεν αυτοδιαφημίσθηκα ούτε ως ‘προορατικός γέροντας’, ούτε φυσικά ως ‘θεούμενος ασκητής’. Μειώνω εγώ πρώτος τον εαυτό μου, χωρίς να χρειαστεί να το κάνουν οι άλλοι για το πρόσωπό μου. Απορώ όμως πώς μπορείτε να συγκρίνετε ανθρώπους τους οποίους δεν έχετε γνωρίσει το ίδιο καλά (πόσο μάλλον που δεν με γνωρίζετε καθόλου). Με άλλα λόγια εφόσον δεν με γνωρίζετε, με ποιό τρόπο με αξιολογείτε; Εκτός και εάν θεωρείτε, ότι επειδή στέκομαι (έστω και αναξίως) δίπλα στον Σεβασμιώτατο, αυτό είναι μομφή!
    6. Θα σας παρακαλέσω να διαβάσετε άλλη μία φορά τα γραφόμενά μου, αναφορικά με τα συμπεράσματα που αποκόμισα συζητώντας με όλους τους bloggers. Έγραψα: ‘Μου επιβεβαιώσατε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο (γραπτώς και δημοσίως) μία συγκεκριμμένη ομάδα επιχειρημάτων, μου δώσατε αρκετά χρήσιμα στοιχεία και επαληθεύσατε τη διασπορά μερικών θεμάτων’. Το οποίο, υπεραπλουστευμένο, σημαίνει το εξής: ‘κάποιοι άνθρωποι, όπως αυτοί με τους οποίους συνομιλώ, παραπλανήθηκαν με τη χρήση συγκεκριμμένης ομάδας επιχειρημάτων, με τη διάδοση συγκεκριμμένων αλλά αλλοιωμένων στοιχείων και οδηγήθηκαν να πιστεύουν φήμες και διαδόσεις που διεσπάρησαν από κάποιους άλλους’. Θα σας κάνω το κείμενό μου ακόμα πιό σαφές, με την προσθήκη συμπληρώσεων: ‘μου επιβεβαιώσατε …. [την ύπαρξη] μίας ομάδας επιχειρημάτων’ (προσέξτε, δεν είπα ότι είναι δικά σας επιχειρήματα), ‘μου δώσατε αρκετά χρήσιμα στοιχεία’ (δεν είναι κακό αυτό) και ‘επαληθεύσατε την διασπορά μερικών θεμάτων’ (δεν είπα ότι εσείς τα διασπείρετε, αντιθέτως πιστεύω ότι είστε θύματα της διασποράς).
    7. Εισάγετε άσχετα θέματα (όπως και στο προηγούμενο κείμενό σας), που πάντοτε καταλήγουν σε μομφές και κατηγορίες. Γιατί;
    8. Εάν θέλετε μπορώ να σας απαντήσω στα (άσχετα) ερωτήματα-κατηγορητήρια που θέτετε, αλλά φαντάζομαι ότι αυτό είναι υποχρέωση, πρωτίστως, του πνευματικού σας. Παρεπιπτόντως, τα θέματα που θίγετε τα έχουμε απαντήσει στις συνάξεις νέων και στους κύκλους Αγίας Γραφής σε όλη τη Μητρόπολη Καστοριάς.
    9. Δεν πρόκειται να συναντηθούμε ‘μπροστά στον κριτή Χριστό’, διότι μπορεί η Τελική Κρίση να γίνει παρουσία όλων των ανθρώπων, αλλά θα είναι προσωπική (όταν θα κρίνεσθε εσείς δεν θα με βλέπετε και το αντίστροφο).
    10. Δεν σας θεώρησα ‘ψευδομάρτυρα’. Αντιθέτως, σας ευχαρίστησα για την ειλικρίνειά σας!
    11. Γράφετε ότι είστε ‘ένας απλός χριστιανός’ που ‘γνωρίζει απλά τις καταστάσεις’ στην Ι.Μητρόπολη. Πώς είναι δυνατόν ένας ‘απλός’ χριστιανός να γνωρίζει τις ‘καταστάσεις’ στην Ι.Μητρόπολη; Σας παρακαλώ πολύ να ελέγξετε την αξιοπιστία των ‘πηγών’ σας.

    Μετ΄ ευχών
    Αρχιμ. Νικόλαος Γιαννουσάς

  27. bily

    Η Συναντηση μαζι μου JOHN S πιστευω να γινει . Tα ειπας πολυ ειλικρινα ,ετσι πρεπει ,ολη η Καστορια να ξυπνηση. ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΙ. ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΚΑΘΕ ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΤΑΙ κ αν υπηρετει λαο στο ονομα Του ΧΡΙΣΤΟΥ μαςνα ειναι ευλογημενη, αν οχι στον βραχο της Τσουκας (μεταφορικα)

  28. JOHN S

    ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΥΒΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΤΥΠΟΥ σοφια ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Nikolaos ΣΕ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ MAKIS ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΕΩΣ ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΑΠΑΝΤΗΣΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ Nikolaos ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΜΕ ΒΕΒΑΙΩΣΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΩΣ Αρχιμ. Νικόλαος Γιαννουσάς ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΕ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΤΩΝ bili-Σταυρος ΚΑΙ αμαρτωλη. ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ Π. ΝΙΚΟΛΑΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΟ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΣΑΣ. ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΓΡΑΦΕΤΕ ΟΤΙ η Ιερά Μητρόπολη παρέχει ΜΟΝΟ την απολύτως αναγκαία πληροφόρηση για λόγους που επίσης σας εξήγησα.ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ ΟΣΑ ΜΑΣ ΓΡΑΦΑΤΕ ΗΤΑΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ Η ΣΧΟΛΙΑ ΕΝΟΣ Nikolaos ΘΑΜΩΝΑ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΟΠΩΣ ΕΙΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ. ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ( 2. Μου επιβεβαιώσατε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο (γραπτώς και δημοσίως) μία συγκεκριμμένη ομάδα επιχειρημάτων, μου δώσατε αρκετά χρήσιμα στοιχεία και επαληθεύσατε τη διασπορά μερικών θεμάτων) ΤΑ ΘΕΩΡΩ ΣΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΣΑΣ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΥΠΟΝΝΟΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΑΝΗΚΩ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΣΕ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΜΕΡΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ.ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΤΕΡ ΕΙΠΙΕΙΚΩΣ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΑ ΚΑΙ ΨΕΥΔΗ. ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΠΛΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΧΩ ΑΡΡΗΚΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΔΕΣΜΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΧΗΡΕΙΜΑΤΑ ΜΟΥ ΝΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΗ ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΣΕ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΘΕΜΑΤΩΝ. ΠΟΝΑΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΑΥΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΜΕΡΙΜΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΟΤΙΚΑ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ. ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΝ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΡΑΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ Ο ΠΡΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΜΦΙΤΑΛΑΤΕΥΟΝΤΑΙ . ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΤΕΙ Η ΕΝΟΧΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΘΟΩΣΕΙ ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΩ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΕΡΓΑΡΕΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΜΕ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΦΟΒΟ ΘΕΟΥ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΑΝΗΚΕΙ ΚΑΙ Ο ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Η ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΤΑ ΣΑΝΤΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΤΖΙΠ ΗΤΑΝ Ο ΓΑΙΔΑΡΑΚΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΜΕΤΕΦΕΡΕ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΚΕΝΤΗΤΑ ΑΜΦΙΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΤΑ ΤΡΙΜΜΕΝΑ ΠΑΝΟΦΩΡΙΑ ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΣΕ. ΣΥΓΧΩΡΕΣΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΑΥΡΩΤΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΨΑΧΝΕΤΕ ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΤΕ ΑΘΩΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ? ΠΟΙΑΝΟΥ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΙΜΗΣΘΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Η ΤΩΝ ΣΤΑΥΡΩΤΩΝ ΤΟΥ? ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΣΑΣ ΠΑΤΕΡ ΟΤΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΜΑΣ ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΝ ΚΑΠΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΗ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΑΣ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΓΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΩ ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΠΟΥ ΦΛΕΓΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΟΠΩΣ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΩ ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΣΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΑΓΑΠΩ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΟΣΟ ΑΥΤΟΙ ΤΟΤΕ ΠΟΙΟ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ? ΣΕ ΧΑΙΡΕΤΩ ΠΑΤΕΡ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΣΟΥ. ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΛΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΕΣΕΝΑ . ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΝ ΣΕ ΣΤΕΝΑΧΩΡΕΣΑ

  29. αμαρτωλη

    Δεν σας γνωριζω προσωπικα, αναφερομαι στο Νικολαο,αλλα στην ενθρονηση του μητροπολιτη ημουν παρουσσα,υστερα απο προτροπη του γεροντα Γερασιμου τοτε Λυκουργου.Αψηφησαμε και το κρυο και την αποσταση και ανεβηκαμε στην Καστορια για να ακουσουμε τον π.Αμβροσιο να αποκαλλει ΠΕΡΙΣΤΕΡΑ τον νεο τοτε μητροπολιτη.Να ειστε σιγουρος πως ξερουμε πολυ περισσοτερα απο αυτα που γραφουμε, με μονο σκοπο να μην οξυνουμε καταστασεις.Το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι η προσευχη,η σιωπη και η υπομονη αυτα που ζητησε ο γεροντας μας.Γενηθητω το θελημα του ΘΕΟΥ…

  30. bily

    Θαθελα να ευχαριστησω τον ALPHAFM που μου εδωσε την δυνατοτητα να εκφρασω αποψεις σκεψεις κ να σχολιασω ελευθερα οπως η καρδια μου με οδηγει,
    Χαρηκα που εστω κ μεσα απο το διαδυκτιο γνωρισα τους παραπανω σχολιαστες καθως κ τον Πατερ Νικολαο. Περιμενω συνεχεια εχοντας αγαπη για τον τοπο αυτο κ τους συντοπιτες μου.

  31. Nikolaos

    Αγαπητοί μου κ.κ. ‘bily’ και ‘JOHN S’,

    1. Θέσατε κάποια θέματα και μου είναι πάρα πολύ εύκολο να σας απαντήσω για το κάθε ένα ξεχωριστά. Σας δήλωσα όμως, ρητά και κατηγορηματικά, ότι η Ιερά Μητρόπολη παρέχει ΜΟΝΟ την απολύτως αναγκαία πληροφόρηση για λόγους που επίσης σας εξήγησα.
    2. Μου επιβεβαιώσατε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο (γραπτώς και δημοσίως) μία συγκεκριμμένη ομάδα επιχειρημάτων, μου δώσατε αρκετά χρήσιμα στοιχεία και επαληθεύσατε τη διασπορά μερικών θεμάτων.
    3. κ. ‘JOHN S’ είμαι σίγουρος ότι κάποτε οι δρόμοι μας θα συναντηθούν.
    4. κ. ‘bily’ εύχομαι να μη σας πίκρανα άθελά μου.
    5. Σας ευχαριστώ για την ειλικρίνειά σας.
    6. Σας ζητώ συγνώμη εάν σας κούρασα.

    Μετ΄ ευχών
    Αρχιμ. Νικόλαος Γιαννουσάς

  32. bily

    Αδελφε πατερ Νικολαε ,θα σας απαντησω ξεκινωντας απο το τελος του δημοσιευματο σας μεχρι την 5 παραγραφο , γιατι τα παραπανω ειναι μια κατηγορια προς το προσωπο μου,που δειχνει οτι την διαφορετικοτητα δεν την θελετε κ δεν την αντεχετε. 1.Πρωτα πρωτα θα επιδιωξω συναντηση γνωριμιας με τον JOHN S γιατι απο διαισθεση νομιζω οτι θαναι μια ειλικρηνης γνωριμια .
    2.Παλι με κατηγορειται οτι ειμαι αγενης ,αλλα αυτο δεν ενδιαφερει αδελφε πατερ Νικολαε την συζητηση μας.
    3. Τα πολλα λογια ειναι φτωχια λεει ενα ρητο κ εσεις μεσα στο πανικο σας γραφετε ενα σωρο λογια με την δικη σας λογικη δηθεν επιχειρηματα ….καλα….
    3.Οσο αφορα για τα λαθη. Συμπερασμα……αρα ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ κανει κ αυτος λαθη κ μετανοει πεστε μας ενα λαθος του λοιπον……..για να καταλαβετε ποσο δυσκολο ειναι να ψελισετε κατι εναντιον του εκτος κ αν δεν κανει αρα δεν χρειαζεται να μετανοησει. Αδελφε σας καταλαβαινω πιστεψτε με .
    4.Εκτος απο εσας κληρικος ειναι κ ο Πατερας Αμβροσιος ο οποιος κ αυτος προασπιζεται το δικιο κ την αληθεια της εκκλησιας οπως κ καθε κληρικος , απλα εσεις μεσω του ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ εχετε την δυναμη κ την εξουσια αντι να διακονειτε , να υποννοειτε οπως στην παραγραφο σας οτι περιμενετε κ θα δειτε την αληθεια. Μα ποια αληθεια αδελφε Πατερ Νικολαε ,αυτη που θα λαμψει απο τους Συνοδικους μετα απο κλαματα απειλες κλικες για να βγαλουν αποφαση εναντια στον Πατερα Γερασιμο κ στον Πατερα Αμβροσιο κ νομιζετε οτι θα δικαιωθητε , η μηπως οτι αυτη ειναι η αληθεια η μηπως θα σας πιστεψουμε. Αλλωστε φαινεται με το τροπο που το λετε ξερετε απο τωρα το αποτελεσμα , γι αυτο ομιλω περι ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ.
    5. Γιαυτο με πονο καρδιας κ θελω να με πιστεψετε σ αυτο κ σας συγχωρω για ολες τις προσφωνησεις σας . Υπηρετειτε την μεγαλυτερη ΦΑΡΙΣΑΙΚΗ εξουσια που δεν εχει σχεση με ΧΡΙΣΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ την εξουσια του ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

  33. Nikolaos

    Αγαπητέ k.’Bily’,

    1.Αναφέρατε στην από 17.08.2011/15:09 δημοσίευσή σας, ότι γράφω γενικότητες. Αγαπητέ μου, η κάθε απάντηση πρέπει να σχετίζεται, ως προς το περιεχόμενο, με την αντίστοιχη ερώτηση. Η από 17.08.2011//11:34 δημοσίευσή μου, απαντά στην από 13.08.2011/07:34 δημοσίευσή σας. Τα στοιχεία που παραθέτετε σε εκείνο το άρθρο σας είναι πολύ αόριστα και αποτελούν ένα γενικό κατηγορητήριο. Η απάντηση που σας έδωσα ήταν μέσα στα πλαίσια της κοσμιότητος και του ηπίου προς διάλογο κλίματος. Ανέλυσα κάθε γραμμή του κειμένου σας και επεκτάθηκα σε πιο ειδικά θέματα, μόνο σε όσα σημεία θεώρησα ότι έπρεπε να το κάνω. Όπως καταλαβαίνετε, απέναντι σε γενικόλογες κατηγορίες ευσταθούν μόνο γενικόλογες απαντήσεις.
    2.Το θέμα της οργής είναι μία προσωπική εκτίμηση την οποία σχημάτισα από το πρώτο κείμενό σας και δυστυχώς επαλήθευσα και στα επόμενα δύο (17.08.2011/08:34 και 17.08.2011/15:09). Σε τρία (3) μικρά κειμενάκια (συνολικά τριάντα συντόμων σειρών) φιλοξενήσατε δώδεκα (12) σοβαρότατες κατηγορίες εναντίον του Σεβασμιωτάτου, με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο και μάλιστα χωρίς να τις υποστηρίζετε με γεγονότα. Ενώ το μοναδικό επιχείρημα που γράψατε (και αυτό στο τρίτο άρθρο σας) ανάγεται στο είδος ‘απέδειξέ μου, ότι δεν είσαι ελέφαντας’, καθώς είναι απλά μία προσωπική(;) σας θεωρία (αναφέρομαι στο τμήμα που μιλάτε για το μέλλον μίας μονής χωρίς μοναχούς)!.
    3.Όσον αφορά το λόγο που σας απαντώ, διαβάστε το από 17.08.2011/15:15 κείμενό μου. Τέλος, η μόνη ‘σωτηρία’ που επιδιώκω συντάσσοντας τα κείμενα αυτά, είναι η αποδέσμευση του λογισμού σας από την ‘ιεροκατηγορία’ και μάλιστα δημοσίως. Διαφορετικό πράγμα είναι η κρίση και διαφορετικό η κατάκριση. Η κατάκριση χαρακτηρίζεται από επιθετικούς και προσβλητικούς χαρακτηρισμούς (με τους οποίους είναι γεμάτο το κείμενό σας) ενώ η κρίση από κατανόηση του προβλήματος και αναζήτηση λύσεως.
    4.Αδυνατώ να αντιληφθώ την επιχειρηματολογία που καταλήγει στο συμπέρασμα ‘Άρα…’.
    5.Αδελφέ μου, εγώ είμαι ένας απλός κληρικός και προασπίζομαι την αλήθεια, το δίκαιο και την Εκκλησία με βάση τα δεδομένα που γνωρίζω. Εσείς, με βάση τα δεδομένα που γνωρίζετε, προασπίζεστε τα ίδια πράγματα όπως και εγώ, αλλά έχετε διαφορετική άποψη (η οποία βεβαίως είναι σεβαστή). Θα σας μεταφέρω λοιπόν, παραφράζοντας εν μέρει, ένα αρχαίο ελληνικό ρητό, το οποίο περίπου έχει ως εξής: ‘κανείς δεν είναι καχύποπτος επειδή θέλει, αλλά επειδή δε γνωρίζει’. Συνεπώς, προτείνω να κάνουμε λίγη υπομονή ώσπου να αποκαλυφθεί η αλήθεια.
    6.Ως άνθρωποι, κ.’bily’, όλοι κάνουμε λάθη. Ως εκ τούτου λάθη κάνουν και οι επίσκοποι, και οι ιερείς και οι μοναχοί και οι λαϊκοί. Η ενδεχόμενη (και οπωσδήποτε απευκταία) κόλασή μας, δεν θα προέλθει από τα λάθη που διαπράξαμε, αλλά από την αμετανοησία μας.
    7.Οι όχλοι, παγκοσμίως και διαχρονικά, χαρακτηρίζονται από συγκεκριμμένες συμπεριφορές, μία εκ των οποίων είναι και η ευκολία μεταβολής και χειραγώγησης των στόχων τους. Συνεπώς η αναφορά μου στο απλό και κλασσικό παράδειγμα της εύκολης μεταβολής του όχλου των Ιουδαίων, αποσκοπούσε να καταστήσει ισχυρότερο και σαφέστερο το συλλογισμό μου. Αγαπώ τον τόπο στον οποίο διακονώ και αισθάνομαι κομμάτι του κόσμου που τον στολίζει. Σας παρακαλώ λοιπόν, να μη με προσβάλλετε με τέτοιου είδους ‘πολεμική’.
    8.Στο κείμενό σας δεν είναι ξεκάθαρο το ποιοί ή ποιός πρέπει να κρυφτούν. Και αυτό επειδή σε όλο το κείμενο κάθε άλλο παρά με ευγένεια απευθύνεστε στον Μητροπολίτη μας. Οπότε θεώρησα (κατά τη γνώμη μου πολύ σωστά) ότι ο πληθυντικός που χρησιμοποιήσατε δεν ήταν πληθυντικός ευγενείας. Αυτή ήταν η σκέψη μου και αντιπαρέρχομαι την ειρωνία σας.

    Επειδή είμαι οπαδός της προσωπικής επαφής μεταξύ λογικών ανθρώπων, σας προσκαλώ, όποτε θελήσετε, να συναντηθούμε και να μιλήσουμε διότι αφενώς μεν δεν ενδιαφέρει κανέναν άλλο η τροπή που παίρνει η κουβέντα μας (και άρα κουράζουμε και τους άλλους και τους εαυτούς μας) και αφετέρου νομίζω ότι θολώνουμε τα νερά.

    Μετ΄ ευχών
    Αρχιμ. Νικόλαος Γιανουσάς

  34. bily

    Αδελφε πατερ Νικολαε διακρινω μια πραγματι οργη απέναντι μου , δεν εμαι αξιος να μπειτε στον κοπο να με απαντησετε ; Γιατι πατερ Νικολαε ,μηπως επειδην εχω διαφορετικη αποψη με σας κ με τον ΕΠΙΣΚΟΠΟ μας ; Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ομως θα μπορουσε να επισκεφθει εκεινες τις ωρες 10-12, 6-8,γιατι ο κοσμος ηταν εδω σαν να ητανε πανυγηρι μηπως δεν το γνωριζατε ; Οσο αφορα για τον πονο αρα εσεις δεν πονατε αφου δεν ειστε οι υπαιτιοι της διαιρεσης οπως ισχυριζεστε. Αββας Σισωης μεχρι τελους της ζωης διετελεσε με σιωπη αρα για σας δεν ειχε μετανοια.Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ μας κρυβεται απλα απο την αληθεια κ το γνωριζετε πολυ καλα εσεις ,απλα δεν μπορεις να κανεις αλλιως αδελφε πατερ Νικολαε. Μια φορα στο λογισμο σου να ρθει κ ταπεινα να του φερεις αντιρρηση κ πιστεψε πολυ συντομα θα εχεις την καταληξη του πατερ Ειρηναιου, καλη του ωρα.Το μοναστηρι ηταν μαζεμενες πετρες ετοιμες να πεσουν με τρεις γριες κ εναν μοναχο τον Γεροντα Αμβροσιο πνευματικο ανθρωπο του Θεου , περασαν δυο Μητροπολητες τους οποιους γνωρισα κ εχει να λεει η καστορια γι αυτους ωσπου ηρθε ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ με πολυ στενη συγγενεια….πνευματικη…με τον τεως Αρχιεπισκοπο μας Σεραφειμ κ διελυσε οτι πνευματικο υπηρχε στην πολη μας. Αυτες τις διαλυμενες πετρες κ την συνεχιση κ ανθιση της πνευματικης ζωης στο Μοναστηρι μας ειτε το θελετε ειτε οχι χαρη στον Γεροντα Πατερα Γερασιμο k τον Ηγουμενο Πατερα Αμβροσιο εφτασε σ αυτο το σημειο.Αδελφε μου πατερ Νικολαε η κατασταση ειναι για προσευχη. Πεστε το ΕΠΙΣΚΟΠΟ μας να κανει κ αυτος προσευχη.Κ οχι να αφριζει κ να τριζει τα δοντια του στην Ιερα Συνοδο.Εχουμε κ μεις ανθρωπους στη Συνοδο αδελφε πατερ Νικολαε . Για αυτο επαναλαμβανο κ το συζηταμε σ ολη την καστορια οτι ειναι ΥΠΟΚΡΙΤΗΣ κ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ

  35. JOHN S

    Π.ΝΙΚΟΛΑΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ. ΟΤΑΝ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΜΟΝΗ ΠΡΙΝ 26 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΝΟ Ο ΠΑΠΠΟΥΛΗΣ Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΕ ΤΑ 905 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΗΤΑΝ ΜΙΣΟΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΚΙ ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΚΑΤΟΛΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ. ΟΙ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΠΟΛΛΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΚΙ ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ , ΚΥΡΙΩΣ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΟΙΜΕΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 1000 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΑΝΤΑ. Σ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ? ΜΗΠΩΣ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΟΤΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΤΑ ΜΕΤΟΧΙΑ ΤΗΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΜΕ ΚΟΠΟ ΑΝΕΣΤΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΑΝΕΙΑ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ Η ΜΗΠΩΣ ΜΕ ΤΙΣ ΦΟΒΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΕΠΙΤΙΜΙΑ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΓΕΡΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΑ ΘΕΟΠΝΕΥΣΤΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ. Η ΜΗΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΗΡΟ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ Η ΜΗΠΩΣ ΕΣΕΙΣ Π. ΝΙΚΟΛΑΕ ΣΗΚΩΣΑΤΕ ΤΑ ΜΑΝΙΚΙΑ ΤΟΥ ΡΑΣΟΥ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΡΙΞΕΤΕ ΕΝΑΝ ΚΟΥΒΑ ΜΠΕΤΟ ΣΤΑ ΤΟΣΑ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΟΣΑ ΑΣΚΗΤΑΡΙΑ, ΤΟΙΧΗ ΚΑΙ ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΟΜΟΡΦΥΝΑΝ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΡΧΟΣΑΣΤΑΝ ΟΛΟΙ ΑΡΑΙΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΖΙΠ . ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΑΛΟΓΕΡΟΙ ΣΑΚΑΤΕΥΤΗΚΑΝ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΞΑΣΤΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ . ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΕΧΕΙ Ο bili ΑΣ ΕΠΕΣΤΡΕΦΕ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΙ ΑΣ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ ΚΑΙ ΘΑ ΒΛΕΠΑΤΕ ΑΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΓΡΑΨΕ ΠΟΙΟΝ ΗΘΕΛΕ Ο ΛΑΟΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΟΜΩΣ ΑΣ ΟΨΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΕΡΓΑΡΕΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΑΖΑΡΙΑ ΚΑΙ ΔΟΛΟΠΛΟΚΙΕΣ. ΑΝ ΨΗΦΙΖΟΤΑΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΑ ΜΙΛΟΥΣΕ Ο ΛΑΟΣ.ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΣΤΙΣ ΔΟΛΟΠΛΟΚΙΕΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΧΘΡΩΝ ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Η ΠΛΕΚΤΑΝΗ ΘΑ ΚΑΤΑΡΕΥΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΣΑΝ ΠΥΡΓΟΣ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ . ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΘΑ ΑΝΤΑΜΟΙΦΘΕΙ ΕΝΩ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΩΤΗΡΑ ΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟ. ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ ΕΠΙΤΕΛΕΣΑΝ ΣΤΟ ΑΚΕΡΑΙΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΝΑΤΕΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΡΗΝΕΥΣΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ. ΛΑΒΕΤΕ ΘΕΣΕΙΣ ΟΣΟΙ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ ΑΝ ΣΑΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Ο ΘΕΟΣ. ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΣΑΣ ΠΑΤΕΡ

  36. Nikolaos

    Αγαπητέ κ.‘bily’,

    Δεν θα έμπαινα στον κόπο να σας απαντήσω σχετικά με την από 17/8/2011 (και ώρα 08:34) θέση σας, εάν δεν πίστευα ότι αφενώς μεν είστε καλοπροαίρετος και αφετέρου η αποσαφήνιση καταστάσεων είναι η καλύτερη προϋπόθεση διαλόγου.

    1. Η Ι.Μονή με ανακοίνωσή της ενημέρωσε τον κόσμο ότι οι πύλες θα ανοίξουν ΜΕΤΑ το πέρας της Θ.Λειτουργίας. Συνεπώς ο Μητροπολίτης δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει, οπότε αδίκως κατηγορείτε τον Σεβασμιώτατο ότι δεν πήγε εκεί για να λειτουργήσει.
    2. Ο ‘πόνος’ και η διαίρεση κ.’bily’ μπορούν να εκλείψουν, μόνο εάν σταματήσουν όσοι τα επιδιώκουν.
    3. Η σιωπή και η κατάνυξη πρέπει να είναι στάση ζωής όλων των πνευματικών ανθρώπων. Αντιθέτως η μετάνοια, ως επανόρθωση των σφαλμάτων, αντικαθιστά τη σιωπή με την παραδοχή του λάθους και την κατάνυξη με τις άμεσες σωστικές ενέργειες. Με άλλα λόγια πρέπει να αργοπορούμε στην αμαρτία και να σπεύδουμε στη μετάνοια και όχι το αντίθετο.
    4. Ο Μητροπολίτης μας κ.Σεραφείμ ουδέποτε έχει πάρει άδεια για διακοπές, δέχεται καθημερινά κόσμο στο γραφείο του, πηγαίνει τακτικότατα σε λειτουργικές περιοδείες σε όλη την επαρχία, συμπαραστέκεται στις χαρές και τις λύπες του ποιμνίου του, εμφανίζεται στα Μ.Μ.Ε της επαρχίας μας όταν αυτό του ζητηθεί και τιμά με τη διακριτική παρουσία του πολλές δραστηριότητες της τοπικής μας κοινωνίας. Από ποιόν κρύβεται λοιπόν ο Μητροπολίτης, όπως ισχυρίζεσθε; Μήπως εννοείτε ότι το κέντρο της εκκλησιαστικής ζωής της επαρχίας μας δεν είναι ο Μητροπολίτης (ως διακονία) αλλά ένας οποιοσδήποτε άλλος μοναχός ή ιερομόναχος;
    5. Ο μοναχός Γεράσιμος δεν δημιούργησε το ‘καταφύγιο’ της Ι.Μονής. Η Ι.Μονή των Αγίων Αναργύρων είναι ένα παλαίφατο μοναστήρι που απολαμβάνει της τιμής, της εκτιμήσεως και της αγάπης πολλών γενεών, αρκετούς αιώνες προτού γεννηθεί ο εν λόγω μοναχός. Οι ιερείς και οι μοναχοί δεν είναι ιδιοκτήτες των ναών και των μοναστηριών αλλά ταπεινοί διάκονοι.
    6. Η Ι.Μονή δεν διαλύθηκε, όπως γράφετε, αλλά διέρχεται μία περίοδο κρίσεως αυτοσυνειδησίας και η ευχή όλων μας πρέπει να είναι η εκ νέου πνευματική της άνθιση.
    7. Δεν σας είπε κανείς να μην αγαπάτε το μοναστήρι και τους μοναχούς του. Αντιθέτως μάλιστα αυτή η κίνηση σας τιμά. Η αγάπη όμως πρέπει να διακρίνεται όχι μόνο για το πνευματικό αλλά και για το εκκλησιολογικό της υπόβαθρο…

    Με πολλές ευχές
    Αρχιμ. Νικόλαος Γιαννουσάς

  37. bily

    Πατερ Νικολαε. Απαντησατε με γενικοτητες. Σκοπος σας μοναδικος να προσπαθησετε να σωσετε το προσωπο του ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ. Η αληθεια ειναι οτι ενα μοναστηρι χωρις καλογερους ειναι ενα απλο προσκυνημα του οποιου ο οβολος παει στον ΕΠΙΣΚΟΠΟ. Αρα οι Αγ Αναργυροι ποιμεναν ( κ ευχομαι να συνεχισουν να ποιμενουν ) τον λαο της καστοριας με τα προσωπα των μοναχων που ηταν στο μοναστηρι ,με Γεροντα το Πατερα Γερασιμο κ Ηγουμενο τον Πατερα Αμβροσιο.Οπως κ εσεις απ την δικια σας θεση πρεπει να ποιμενεται τον λαο αυτο. Ευκολα λετε οτι εχω οργη αδελφε πατερ Νικολαε , πεστε μου ομως εξισου ευκολα ενα λαθος του ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ μας χωρις γενικοτητες. Δεν ηξερα ομως οτι οι καστοριανοι για σας ειναι κ ιουδαιοι . Κ δεν ειπα πατερ Νικολαε για τους Ιερεις μας οτι θελουν να κρυφτουν παρα μονο για τον ΕΠΙΣΚΟΠΟ μας. Σαν να εχεις μπερδευτει λιγο………

  38. Nikolaos

    Χρόνια πολλά και ευλογημένα σε όλους,
    Θεωρώ τιμή μου να εξηγήσω στους τρεις συντάκτες των παρακάτω άρθρων (κ. ‘αμαρτωλή’, κ. ‘Σταύρος’ και κ. ‘bili’) κάποια θέματα σχετικά με τα όσα σημειώνονται στα άρθρα τους.

    (προς κ. bili)
    1. Η αλήθεια την οποία επικαλείστε, αγαπητέ μου, στην αρχή του άρθρου σας, ελέγχεται για την αξιοπιστία και τη γενικότητά της. Αν όμως θέλετε να πείτε ότι οι επίσκοποι κάνουν λάθη, τότε συμφωνώ μαζί σας. Όλοι οι άνθρωποι κάνουν λάθη και άρα και οι επίσκοποι. Αν θέλετε να πείτε ότι μόνο οι επίσκοποι κάνουν λάθη μέσα στην Εκκλησία, τότε νομίζω ότι περιτεύει ο περαιτέρω σχολιασμός μου. Αν θέλετε να πείτε ότι η Εκκλησία έχει πολλά ‘κακά’, τότε συμφωνώ μαζί σας αλλά όπως τα νοσοκομεία ενώ έχουν πολλούς αρρώστους δεν τα κλείνουμε (διότι ίσα ίσα αυτός είναι ο προορισμός τους) έτσι και τα ‘κακά’ που βρίσκονται μέσα στην Εκκλησία είναι ευκαιρίες ‘θεραπείας’ των νοσούντων, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα συμπτώματα των ασθενειών, τα οποία μας προειδοποιούν για κάποια σωματική δυσλειτουργία. Να ξέρετε αγαπητέ μου, ότι και οι επίσκοποι για την σωτηρία τους πρέπει να μεριμνούν. Βεβαίως η ευθύνη τους είναι πολύ μεγαλύτερη από των άλλων ανθρώπων, αλλά για να τους κρίνουμε πρέπει να είμαστε άριστοι γνώστες των εκάστοτε συνθηκών, διότι ‘όσα ξέρει ο νοικοκύρης…’…
    2. Η έννοια του ‘Πατέρα’ την οποία αναφέρετε στο άρθρο σας, όπως ακριβώς και της μητέρας, αισθητοποιούν στον κόσμο μας, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, την ύπαρξη γνήσιας αγάπης. Οι γονείς (στο όνομα της αγάπης) οφείλουν να διαπαιδαγωγήσουν ορθά τα παιδιά τους. Καταλαβαίνετε φυσικά ότι διαπαιδαγώγηση μόνο με χάδια δεν γίνεται.. και ούτε φυσικά οι γονείς δημοσιοποιούν στους γείτονες όλες τις λεπτομέρειες της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους. Η πνευματική ζωή είναι προσωπική υπόθεση και όχι κοινωνικό γεγονός προς σχολιασμό. Η Ιερά Μητρόπολη παρέχει ΜΟΝΟ την απολύτως αναγκαία πληροφόρηση, με μοναδικό σκοπό τον καθησυχασμό των πιστών (πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία) και την προτροπή σε προσευχή (αγρυπνείτε και προσεύχεσθε).
    3. Αναφέρεστε με βεβαιότητα σε υποτιθέμενες μεθοδεύσεις του Μητροπολίτη. Θεωρώ ότι δεν είναι ιδαίτερα κομψές οι γενικές διατυπώσεις.. ειδικότερα εφόσον απουσιάζουν επιχειρήματα και στοιχεία.
    4. Νομίζω πως είναι πολύ τολμηρό εκ μέρους σας να υποστηρίζετε με τόση θερμότητα, ότι γνωρίζετε το θέλημα του Θεού.
    5. Όταν γράφετε: ‘οι Αγ.Ανάργυροι να ποιμένουν το λαό’ τί ακριβώς εννοείτε? Αναφέρεστε σε όλους τους πατέρες της Ι.Μονής, σε κάποιον συγκεκριμμένο ή γράφετε γενικά ότι πρέπει να ποιμένει το λαό ένα μοναστήρι; Η λέξη ‘πρέπει’ έρχεται σε αντίθεση με την ελευθερία του Θεού. Επειδή και εγώ ανήκω στο λαό του Θεού, δε φαντάζομαι να εννοείτε πως πρέπει (υποχρεωτικά) ο πνευματικός μου να είναι κάποιος από τους μοναχούς της Ιεράς Μονής…
    6. Ο ποιμένας του λαού είναι ο ίδιος ο Χριστός ενώ αντιθέτως οι ιερείς ασκούν το ποιμαντικό λειτούργημα ως διακονία αγάπης στο όνομα του Χριστού. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον σε μία επαρχία υπάρχουν πολλοί ιερείς, η διαποίμανση του λαού δεν είναι υπόθεση ενός ανθρώπου ή μίας ομάδος, αλλά ΟΛΩΝ των ιερέων. Συνεπώς είναι άτοπη η αξίωση που διατυπώσατε περί αποκλειστικής διαποίμανσης του λαού από μία Ι.Μονή. Να τονίσω εμφαντικά, ότι η επιλογή του προσώπου του πνευματικού μας είναι θέμα προσωπικό και δεν επιβάλλεται από τον Θεό. Άρα, ενώ η εξομολόγηση είναι υποχρεωτική, το πρόσωπο του πνευματικού πατρός είναι θέμα επιλογής μας…
    7. Θεωρώ ότι είναι αδύνατο να ισχυρίζεστε και να γίνεστε αντικειμενικά πιστευτός, περί ‘υποκρισίας’ και ‘εγωϊστικής εξουσίας’ εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου, εφόσον αυτά τα διατυπώνετε με τόση οργή και απολυτότητα.
    8. Γράφετε με έμφαση: ‘ο κόσμος το γνωρίζει’. Πώς ακριβώς γνωρίζετε τί λέει ο κόσμος; Οι Ιουδαίοι φώναζαν έξω από την Ιερουσαλήμ ‘Ωσαννά…’ και λίγες ημέρες μετά φώναζαν ‘Σταύρωσον…’ ενώ ακόμα και σήμερα ‘αρνούνται’ τη θεότητα του Χριστού…
    9. Γιατί να κρυφτεί ο Μητροπολίτης και οι ιερείς από εσάς; Ποιοί ακριβώς είστε εσείς; Δεν μπορώ να αντιληφθώ το υπονοούμενό σας…

    (προς κ. Σταύρο)
    1. Η προϋπόθεση της ειρήνης δεν είναι αποκλειστικά η φυγή. Η φυγή ως λύση προτείνεται σε περιπτώσεις προσωπικών διενέξεων και διαφορών μεταξύ των εκκλησιαστικών παραγόντων (και εφόσον δεν έχει δημιουργηθεί σκανδαλισμός) κάτι το οποίο δεν ισχύει στην προκειμένη περίπτωση. Αγαπητέ μου κ. Σταύρο, επειδή δηλώνετε άσχετος με τον εκκλησιαστικό χώρο της Καστοριάς, οφείλω αφενώς μεν να σας επαινέσω για το κείμενό σας, αλλά αφετέρου να σας τονίσω ότι έχετε λάθος πληροφόρηση και συνεπώς σφάλλετε ως προς τα συμπεράσματά σας.
    2. Το χειρότερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε στην Εκκλησιαστική Ιστορία, είναι η απλοποίησή της. Στην Εκκλησιαστική Ιστορία υπάρχουν και παραδείγματα που αναιρούν τα επιχειρήματά σας (αναφορικά με την ‘ειρήνευση’ στην Εκκλησία).
    3. Όσον αφορά το θέμα της λειτουργίας της Ιεράς Μονής, σας πληροφορώ ότι η Θ.Λειτουργία τελείται κανονικά. Αναφορικά με το ωράριο της Ι.Μονής αυτό είναι ένα διαφορετικό θέμα προς συζήτηση.
    4. Το σοβαρότερο θέμα, κ.Σταύρο, το οποίο πρέπει να απασχολεί την Εκκλησία είναι ο αγιασμός και η σωτηρία του λαού του Θεού. Η Εκκλησία δεν ασχολείται μόνο με τα ‘πνευματικά’ ή μόνο με τα ‘βιωτικά’ αλλά ταυτόχρονα και με τα δύο, καθώς ο άνθρωπος είναι μία αδιαίρετη ψυχοσωματική οντότητα. Η Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς ‘επισκοπεί’ και ‘μεριμνεί’ (με τη βοήθεια του Θεού) ΚΑΙ για τις δύο συνιστώσες ταυτόχρονα. Η ένστασή σας συνεπώς είναι αίολη διότι δεν έχουμε σε καμμία περίπτωση υποστολή του ‘πνευματικού έργου’ στην επαρχία μας.. Το διαδίκτυο δεν είναι η μόνη και πολύ περισσότερο η πιο αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης, ειδικότερα όταν αναφερόμαστε σε ‘πνευματική οικοδομή’ του πληρώματος της Εκκλησίας…

    (προς κ. αμαρτωλή)
    1. Ο Σεβασμιώτατος κ. Σεραφείμ έχει ανέβει πάρα πολλές φορές στην Ιερά Μονή και συνεπώς το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στην επικοινωνία αλλά και στην ποιότητά της. Είναι πολύ αισιόδοξο εκ μέρους σας να πιστεύετε ότι από μόνη της μία συνομιλία μπορεί να ‘λύσει’ το πρόβλημα. Οπωσδήποτε όμως είναι μία καλή αρχή.. Ας ελπίσουμε φυσικά να έχετε δίκιο…
    2. Τον διάλογο δεν τον αποφεύγει η Ιερά Μητρόπολη αλλά αντιθέτως είναι συνεχείς οι εκκλήσεις (προσωπικώς και δημοσίως) προς τούτο. Από την άλλη πλευρά η Ιερά Μονή δεν αρνείται μόνο την επικοινωνία με τον Μητροπολίτη μας, αλλά αρνείται ακόμα και την επικοινωνία με τον πιστό λαό του Θεού.
    3. Ευτυχώς δεν γνωρίζετε τα γεγονότα που έλαβαν χώρα πριν δεκαπέντε (15) χρόνια οπότε εν μέρει δικαιολογείστε ως προς τη ρητή(!) δήλωσή σας σχετικά με το υποτιθέμενο θέλημα του Σεβασμιωτάτου ήδη από την πρώτη του στιγμή στην Καστοριά. Με βάση την προβληματική που αναπτύσετε στο άρθρο σας, δεν δικαιολογείται η φυγή των τεσσάρων (4) πρώτων πατέρων από την Ι.Μονή και η άριστη επικοινωνία τους με τον Μητροπολίτη.
    4. Ως προς το τελευταίο θέμα που θέσατε δεν προτίθεμαι να σας ακολουθήσω…

    Ελπίζοντας να μην έχω θίξει κάποιον εκ των προαναφερομένων (εφόσον χρησιμοποίησα μόνο επιχειρήματα στην απάντησή μου), διατελώ με πολλή αγάπη…

    Αρχιμ. Νικόλαος Γιαννουσάς

  39. bily

    Οι πυλες ανοιξαν στο Μοναστηρι των Αγιων Αναργυρων εστω κ για λιγο . .. Μεσα σε κλιμα κατανυξης Ο Πατερ Αμβροσιος λειτουργησε κ την Κυριακη κ την εορτη Της Παναγια μας ,με κοπο σωματικο ,αλλα κ πονο ψυχης . Ημουν εκει εζησα οσο λιγες χαρες εχω ζησει στην ζωη μου.Στεναχωρηθηκαμε αν κ νοιωθαμε το κοπο τον σωματικο του ,που δεν μπορεσαμε να του μιλησουμε κ με σιωπη κ προσευχη οπως μας υπεδειξε αναχωρησαμε . Ο Κοσμος που αγαπησε το Μοναστηρι κ τον Πατερα Αμβροσιο ηταν εκει . Ελειπε ομως ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ αυτος που θαπρεπε ναναι εκει για να απαλυνει τον πονο του λαου του για να ενωσει την καστορια. ΜΕΓΑΣ ΥΠΟΚΡΙΤΗΣ Κ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ. Κρυβεται Η μονη των Αγιων Αναργυρων ηταν ένα καταφυγιο για ολους μας , κ ο Γεροντας Γερασιμος ηταν αυτος που το δημιουργησε κ εσεις ΕΠΙΣΚΟΠΕ καστοριας το διαλυσατε. Ο Θεος να σας ελεηση.

  40. αμαρτωλη

    Το μοναστηρι ανοιξε τις πυλες του.Που ειναι ο μητροπολιτης ο οποιος ηθελε διακαως να ανεβει στο μοναστηρι.Υπαρχει μεγαλη υποκρισια απο μερους του.Αυτο που ηθελε απο την αρχη που ηρθε στην Καστορια το καταφερε.Τι αλλο θελει επιτελους…αςψαξει καλυτερα μεσα του αυτο που του λειπει ειναι ενα και μοναδικο οΧΡΙΣΤΟΣ.

  41. Σταυρος

    Καλημέρα σας. Να έχετε την ευχή της Παναγίας μας.
    Παρακολουθώ με λύπη τα γεγονότα που συμβαίνουν στην Ελλάδα, αλλά και στην περιοχή σας, σαν να είναι και δική μου περιοχή.
    Ποιοί είναι αυτοί οι κύκλοι που διαρρέουν ότι νάναι!
    Τι θα πει να επιστρέψουν στο μοναστήρι?
    Δεν γνωρίζουν εκκλησιαστική ιστορία?
    Στην εκκλησία μας, πολλές φορές αδελφότητες, φεύγουν από το ένα μέρος και πηγαίνουν σε άλλο, για να υπάρξει ειρήνη.
    Στην περίπτωση σας έπρεπε ή να φύγει ο Μητροπολίτης (πράγμα αντίθετο με τους κανόνες της εκκλησίας) ή να φύγουν οι μαναχοί όπως μάλλον και έκαναν. Απ’ ότι διάβασα παραιτήθηκε και ο ηγούμενος.
    Τι περιμένει ο Δεσπότης και δεν παίρνει τα κλειδιά και να το αναθέσει σε κάποιον άλλον, ώστε να λειτουργεί. Είναι κρίμα να μένουν αλειτούργητες ιερές μονές. Φτάνει πια!
    Η εκκλησία μας πρέπει να ασχοληθεί και με σοβαρότερα ζητήματα και όχι τις εσωτερικές διαμάχες. Κρίμα και πάλι κρίμα.
    Εύχομαι να πρυτανεύσει η ορθοπραξία και η εκκλησία να ορθοτομεί τον λόγο της αληθείας.
    Ευχαριστώ

  42. bili

    Η αληθεια ειναι οτι για ολα τα κακα στην εκκλησια μας ,οι υπαιτειοι ειναι οι επισκοποι. Το ιδιοι ισχυει και για την Μητροπολη καστοριας. Αντι να ειναι Πατερας ,ειναι αυτος που με μεθοδευσεις χρονια τωρα καταφερε να διαλυσει ,αυτο που ο Χριστος θελησε οι Αγ Αναργυροι να ποιμενουν λαο. Η υποκρισια κ εγωιστικη εξουσια ειναι η τακτικη του. Ο κοσμος το γνωριζει. Δεν μπορειται να κρυφτητε ουτε απο εμας αλλα ουτε κ απο τον Χριστο μας. Ξερω οτι υπαρχει λογοκρισια. Το προυγουμενο μου email δεν το δειξατε. Που ειναι η ελευθερια σας. Αυτο το εστειλα κα σε ενα σωρο αλλα email για να δειξω οτι υπαρχει λογοκρισια. Nα ειστε ευλογημενοι

Δώστε απάντηση

2467024340 2467024340 2467024340

Προβεβλημένα Links

  • DIKTYO1 TV VIDEO PORTAL

Έυρεση στο Αρχείο

με ημερομηνία
με κατηγορία
'Ευρεση με Google

Photo Gallery

Κατηγορίες
blog καθημερινής ενημέρωσης alphafm.gr

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Όροι χρήσης :απαγορεύεται η χρήση όλων των εικόνων, βίντεο, ειδήσεων, ρεπορτάζ, γραφικών χωρίς την άδεια του alphafm.gr και χωρίς την αναφορά πηγής

Στοιχεία Επικοινωνίας : Γ΄ Σεπτεμβρίου 14 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΤΚ 52100, 24670 26.945, pararas@diktyo1.gr
Copyright ©2008-2014 alphafm.gr

Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE