Ραγκουτσάρια ή Καστοριανό καρναβάλι;

Το ακούω από πολλούς για το πως δηλ. ονομάζεται η το πως θα ονομάζεται από δω και στο εξής το καρναβάλι της Καστοριάς.

Δηλ. λένε κάποιοι πως η αντιδημαρχία πολιτισμού του δήμου Καστοριάς συζητά την μετονομασία ΡΑΓΚΟΥΤΣΑΡΙΑ σε ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟ Καρναβάλι.

Απλά η αντιδήμαρχος Ειρήνη Μισκία άμεσα θα πρέπει να μας απαντήσει για το αν υπάρχει σκέψη για αλλαγή ονομασίας

 

Για το όλο θέμα Κυριακή 18.00, ανοίγουμε στο alphafm.gr ηλεκτρονική δημοσκόπηση

Δημοσιεύτηκε απο τον στις 3,Δεκεμβρίου, 2011, 11:59 πμ. στις Κατηγορίες HOT - ΕΙΔΗΣΕΙΣ, photos, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Νπορείτε να παρακολουθείσετε τισ απαντήσεις επι του άρθρου απο RSS 2.0. Παρακαλούμε σχολιάστε το άρθρο...( ή αφήστε σύνδεσμο trackback)

45 σχόλια για “Ραγκουτσάρια ή Καστοριανό καρναβάλι;”

  1. Γιώργος

    Συμφωνώ με τον ΠΖ.
    Όλο το ζήτημα έχει να κάνει με την παράδοση της πόλης.
    Επειδή ήταν καθαρά Ελληνική πόλη, αιώνες τώρα, καθιερώνοντας την ονομασία «Ραγκουτσάρια» θέλουν να την εντάξουν στην σλαβική επιρροή, μέρους του νομού και εν γένει των Βαλκανίων.
    Γι’ αυτό λύσσαξαν να χορεύουν (και τελευταία δυστυχώς να τραγουδούν) σλάβικα, τρίβωντας τα χέρια από χαρά οι προπαγανδιστές των Σκοπίων.
    Έτσι μεταφέρουν το μήνυμα ότι εδώ εμείς δεν είμαστε και τόσο καθαροί Έλληνες. Και το πετυχαίνουν απόλυτα.
    Όλοι το βλέπουμε αυτό. Και δυστυχώς το βλέπουν και οι τουρίστες.
    Και οι τουρίστες προφανώς μας αποκαλούν όπως ο Μπαμπινιώτης!

  2. ΠΖ

    Φίλοι,
    Δεν θέλω να είμαι προκατειλημμένος αλλά βλέπω ότι οι περισσότεροι που θέλουν την ονομασία «ραγκουτσάρια» δεν έχουν πρόβλημα να ταυτίζουν την παράδοση της πόλης της Καστοριάς με αυτήν την σλάβικη παράδοση των Βαλκανίων, και να τραγουδούν και να χορεύουν σλάβικα. Χθες ήρθε στην Καστοριά η σλάβικη μπάντα Bojan Ristic και πολλοί που το «παίζουν» παραδοσιακοί και αυθέντες των ραγκουτσαριών, και μάχονται για την επικράτηση της ονομασίας, σαν να βρήκαν τις… ρίζες τους εκεί στο καφενείο με τον Bojan Ristic!
    Επέτρεψέ μου να διαφωνήσω κάθετα. Οποιοσδήποτε μπορεί να αισθάνεται Έλληνας ή Σλάβος, Μακεδόνας ή Γάλλος, δικαίωμά του. Δικαίωμά του να χορεύει και να χαίρεται με ότι θέλει. Όμως, δεν έχει δικαίωμα να αλλάξει την παράδοση της Καστοριάς. Η Καστοριά δεν έχει καμμία σχέση με όλα αυτά. Γι’ αυτό καλό θα είναι να χαμηλώσουν τους τόνους, όλοι αυτοί οι υπέρμαχοι των ραγκουτσαριών, γιατί πλέον είναι θέμα εθνική σημασίας., και όχι απλά ενός εθίμου.
    Π.Ζ.

  3. Νικος

    Καλησπέρα παιδιά ..
    Κάθε μέρα μπαίνω για να δω την συζήτηση και με ενθουσιάζει πραγματικά ο προβληματισμός σας , πράγμα που σημάνει ότι ενδιαφέρεστε και αυτό σας τιμά ….
    Δεν είμαι Καστοριανός ( 18 χρόνια είμαι εδώ ) αλλά αισθάνομαι Καστοριανός γιατί ζω σε αυτή την πόλη και την εκτιμώ αφάνταστα αυτήν και τους ανθρώπους που ζουν εδώ Καστοριανός και όχι . ΟΙ παρέες μου ενε κατά 90% Καστοριανοί παππού προπάππου και τους πειράζω πολλές φορές για το θέμα αυτό των Καστοριανών καρναβαλιών όπως και αυτοί υποστηρίζουν και μάλιστα με chauvinisme έτσι και εγώ διασκεδάζω με τα σχόλια τους , αλλά και με τις βολές τους απέναντι μου σαν μέτοικος που είμαι εδώ . Κάθε χρόνο ντύνομαι και διασκεδάζω αλλά κάνω και παρέλαση , μου αρέσει και διασκεδάζω … εκείνες της ημέρες και να μου σφυρίξεις στα αυτιά μου το ακούω τραγούδι , παλαμάκια να μου χτυπήσεις χορεύω σαν αρκούδα , ίσως αυτό να κάνει ξεχωριστό το καστοριανό καρναβάλι ή ρακουτσάρια αν θέλετε κάποιοι (για μένα είναι το ίδιο) ….. είναι η διασκέδαση και μονό αυτό φίλοι μου.
    Τέλος θα ήθελα να μαζευτούμε σε ένα χώρο χωρίς την ανωνυμία μας και να ανταλλάξουμε απόψεις πολιτισμένα … εγώ σας προκαλώ αλλά και σας προσκαλώ έχω το χώρο και των διαθέτω …… ευχαριστώ .

  4. Καίτη

    Αρετή διάβασε λίγο ιστορία και άσες τις (ΠΟΛΥ ΥΠΟΠΤΕΣ) αμπελοφιλοσοφίες.
    Και κυρίως άσε τους ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΥΣ να αποφασίσουν για την πόλη τους και εσύ αποφάσισε για τα δικά σου.

  5. Areti

    Καλημέρα σας, σέβομαι τις απόψεις σας αλλά σας προκαλώ να σκεφτείτε κάποια ζητήματα.

    Προς τι τέτοια απάρνηση της παράδοσης; Η παράδοση είναι μια και καλώς ή κακώς επίκτητη, δεν αλλάζει όσο και αν το θέλει κάποιος τοπικός παράγοντας, όσο και να το γράφουν τα μέσα αλλά διαμορφώνεται συνέχεια στο πέρασμα των αιώνων.

    Πρέπει να χαιρόμαστε για την ιδιαίτερη -και πολυδιάστατη- παραδοσιακή κουλτούρα που διαθέτουμε και ας περάσαν βουλγάροι, νορμανδοί, τούρκοι, ιταλοί, γερμανοι κτλ.

    Η παράδοση διαμορφώθηκε μέσα από τις τότε συνθήκες, όσο ιδανικές ή όχι ήταν, δεν έχουμε το δικαίωμα να την λησμονούμε.

    Η παράδοση μας εχει διαμορφωθεί, τέλος! και αυτή καλούμαστε να μεταδώσουμε, όποιος δεν την αποδέχεται… δεν δέχεται τον εαυτό του σε αυτήν την πόλη.

    Γι’ αυτήν την απάρνηση των προκάτοχων μας αυτή την στιγμή ψάχνουμε τα «Ελγίνεια μάρμαρα» γιατί ως χριστιανικός λαός δεν δεχτήκαμε τότε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, γιατί υπήρχε και τότε κάποιοι επιτήδειοι – απαρνητές που στείλαν τον πολιτισμό μας εκεί και τώρα ψαχνόμαστε.

    Είμαστε πολυδιάστατος λαός, ας το πάρουμε χαμπάρι και γι’ αυτό είμαστε υπερήφανοι. Είμαστε χριστιανοί αλλά προσκυνάμε και στο αρχαίο ελληνικό ιδεώδες, είμαστε Έλληνες αλλά λέμε και ένα «αϊ σιχτίρ» που και που, και άλλες τέτοιες αντιφάσεις που δεν μου έρχονται τώρα.

    Αυτά για την παράδοση μιας και η κουβέντα έχει φτάσει εκεί.
    Τώρα για το όνομα, χαίρομαι τόσο πολύ που ένα τέτοιο event έχει ένα τόσο μα τόσο πιασάρικο και μαρκετινίστικο όνομα, ίσως και αυτό το έκανε να ξεχωρίσει λίγο παραπάνω. (μήπως να αλλάξουμε και το όνομα του River Party που είναι αγγλόφωνο, ή το όνομα της Καστοριάς μιας και προέρχεται από τη λέξη κάστρον της λατινικής λέξης castrum ή στην τελική βουλιάξουμε και τον Λιμναίο οικισμό επειδή δεν συνάδει με τον σύγχρονο πολιτισμό μας)

    Ασ μην απαρνιόμαστε την παράδοση γιατι θα μας πλακώσει το μέλλον!

    Φιλικά
    Αρετή

  6. αυθεντική καστοριανή

    Και ας αφήσουμε τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς περί κ . Γούδα κτλ. Είναι πολύ εύκολο να κατηγορούμε κάποιον σε ένα blog και μάλιστα ανώνυμα. Δεν βλέπω όμως την Χωριάτισσα να αναφέρει το πραγματιό όνομά της. Εκεί είναι η μαγκιά.

  7. αυθεντική καστοριανή

    Επειδή κάποιοι ίσως δεν είναι αρκετά νοήμονες για να καταλάβουν, επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα και πριν: «Και όσο για την λέξη Ραγκουτσάρια, ναι υπήρχε από τότε, απλά χρησιμοποιούνταν από συγκεκριμένους κατοίκους της Καστοριάς (νομίζω δεν έχει και πολλή σημασία από ποιούς.)». Δεν ισχυρίστικα ποτε οτι το καρναβάλι λεγόταν Ραγκουτσάρια. Είπα απλά ότι κάποια συγκεκριμένη μερίδα καστοριανών χρησιμοποιούσε από τότε τον όρο. Τώρα αν κάποιοι πρέπει να το ακούσουν 2 φορές για να το καταλάβουν αυτό έχουν ήδη αποδείξει το επίπεδο της νοημοσύνης τους.

  8. Kostas

    Καλά το ντοκουμέντο αυτό με την φωτογραφία με τα ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ έχει «ξεσκίσει» τους πάντες!

  9. baikoles

    Φέτος θα έρθουν ορδές μουσικών απο Πακιστάν-Ινδια(απογονοι των ΚΑΛΛΑΣ) οπότε στο καρναβάλι όπως και πέρυσι θα σβήσουν τα χάλκινα και θα έχουμε remix/axtarma τουμπερλέκι για να την βρει ο κόσμος.

  10. Χωριάτισσα

    Κορίτσι μου, όλοι οι ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΙ ΠΟΥ ΖΟΥΝΕ ΣΗΜΕΡΑ το ίδιο λένε. Τα Καστοριανό Καρναβάλι το λέγανε Καστοριανό Καρναβάλι.
    Ρώτησε έναν παλιό Καστοριανό και θα δεις.
    Μόνο οι νέοι σήμερα (σαν τον Γούδα π.χ.) λένε ότι τα ξέρουν ως ραγκουτσάρια.

    Όσο για φωτογραφίες παλιές σου θυμίζω την επίσημη αφίσα του Δήμου Καστοριάς, Πρόπερσι. Ο Δήμος έγραφε «Ραγκουτσάρια 2010″ και η φωτογραφία που δέσποζε στην αφίσα με την φημισμένη παρέα «Τα Καλά Παιδιά» έγραφαν στο πανώ «Ζήτω το Καστοριανό Καρναβάλι» και έναν άλλο «Τα Καλά Παιδιά στην διατήρηση του εθίμου».
    Άραγε ποιοι έχουν δίκαιο; Ο Δήμος σήμερα που γράφει «Ραγκουτσάρια» η παλιά παρέα των Καστοριανών που παρελάζει και κρατάει το πανώ «Ζήτω τα Καστοριανά Καρναβάλια».
    Γιατί αν ήταν ραγκουτσάρια όπως λέει ο («παλιός Καστοριανός» κ. Γούδας) δεν θα έγραφαν «Ζήτω το Καστοριανό Καρναβάλι» αλλά «Ζήτω τα Ραγκουτσάρια».

    Και αν δεν την έχεις δει την φωτό, δες την εδώ:
    http://www.golden-greece.gr/politismos/karnavali_ragkousaria_kastoria/1.jpg

    και την αφίσα του Δήμου εδώ:
    http://3.bp.blogspot.com/_iRmzqCAL3Es/TRw-Na-rsyI/AAAAAAAABE8/OpopwNbZNgQ/s1600/%25CE%25B9%25CE%25BC%25CE%25B1%25CE%25B3%25CE%25B5.jpg

  11. αυθεντική καστοριανή

    @Χωριάτισσα: Είναι πολύ εύκολο να κατηγορείς κάποιον οτι λέει ψέμματα αλλά πολύ δύσκολο να το αποδείξεις με επιχειρήματα…και εσύ δεν προβάλλεις κανένα επιχείρημα για την άποψή σου. Ο καθένας μας μπορεί λοιπόν να λέει αερολογίες επειδή έτσι του γουστάρει…Αυτό που εγώ όμως υποστηρίζω (και συνεχίζω να επιμένω για αυτό) μπορώ να το αποδείξω με κάτι ατράνταχτο: τις μαρτυρίες συγγενών γενημμένων και μεγαλομένων στην Καστοριά και μάλιστα την δεκαετία του ’20 και επιπλέον αμέτρητες φωτογραφίες. Όσο για την καταγωγή μου δεν σου πέφτει προφανώς κανένας λόγος και δεν θα πέσω στο επίπεδό σου να το σχολιάσω, άσε που δεν παίζει και κανένα ρόλο στην όλη συζήτηση. Παρέλαση λοιπόν ΥΠΗΡΧΕ στο καρναβάλι της Καστοριάς. Και όσο για την λέξη Ραγκουτσάρια, ναι υπήρχε από τότε, απλά χρησιμοποιούνταν από συγκεκριμένους κατοίκους της Καστοριάς (νομίζω δεν έχει και πολλή σημασία από ποιούς.) Αυτά είναι πράγματα που τα λένε άνθρωποι που τα έζησαν, ατράνταχτη απόδειξη οτι είναι αλήθεια. Άκου λοιπόν αυτούς τους ανθρώπους και άσε τα «κ» κεφαλαία και μικρά!

  12. Ρε παιδιά ηρεμίστε.
    Πάλι εκτροχιαζόμαστε και δίνουμε τώρα σε κάθε μ@λ..κ@, και άσχετο συγχρόνως, πόντιο, ντόπιο, Κοσμά κ.λ.π. δικαίωμα να δημιουργήσει και εθνικό θέμα για το αν το Καρναβάλι ή τα Ραγκουτσάρια είναι το σωστό, και οτι το Καρναβάλι είναι Ελληνικό και τα Ραγκουτσάρια σλάβικα (Πόσο ηλίθιος πρέπει να ‘ ναι κάποιος για να τα συγχέει).
    Συμφωνώ με τον fake, στο ότι Ραγκουτσάρια σίγουρα δεν είναι σλάβικη λέξη, αλλά και το Καρναβάλι δεν είναι με τίποτα Ελληνικό.

    Ξεκωλείστε…….
    Άλλο το όνομα κι άλλο η μουσική που ο κάθε, επίσης μ@λ..κ@ς, θέλει να ακούσει ( Μπρέγκοβιτς, τυμπανάκια, τζιγκιρλάγκα, Μαρία μετα κίτρινα, Ορε Τζώτζη Παπαδόπουλε, Σάκη Ρουβά, Χαλασιά μου, Ματσκαντάνα, Ρουσούλαινα, Τόνη Μαρούδα, Καζαντζίδη)
    και ότι άλλο στο πέρασμα του χρόνου έχουν ακουστεί κατα τη διάρκεια του τριημέρου. Αλλά και στο Μέλλον δεν ξέρουμε τι θα είναι η μόδα να ακουστεί, γιατί η μουσική των Καρναβαλιών – Ραγκουτσαριών είναι όντως κάτι που προσαρμόζεται με το πέρασμα του χρόνου,
    Γενικά το Καρναβάλι είναι στο πετσί του Καστοριανού και συνεχώς αλλάζει.
    Πάντα άλλαζε.

    Υ.Γ.
    Χαλάλι και ο Μπρέγκοβιτς, χαλάλι κια τα τυμπανάκια και οι σάμπες.
    Ας κάνει ο καθένας ότι γουστάρει, στο κάτω κάτω δεν μπορεί κανείς να του το απαγορέψει.

  13. Kosmas

    Η μουσική των Ραγκουτσαριών είναι Μακεδονική. Άρα ανήκει σε όλους τους Μακεδόνες. Όσοι λοιπόν νιώθουν Μακεδόνες, είναι ευπρόσδεκτοι στα Ραγκουτσάρια. Γιατί η μουσική δεν έχει σύνορα. Γι’ αυτό χορεύουμε Μπρέγκοβιτς. Τα Ραγκουτσάρια ανέκαθεν ήταν Μακεδονικά. Μην πάτε να χαλάσετε την παράδοση εσείς οι Μοντέρνοι Ελληναράδες.

  14. kai i leksi «karnavali» den einai elliniki vevaiws vevaiws…. are ellinarades!!!!

    Moni patrida mas i gh!!!!

  15. i leksi ragkoutsaria den einai ntopia pantws…. an afto sas diefkolinei….

  16. I against I

    Οι φιλοσλαβοι φιλοι και παιδια των βαλκανιων Πετρος και Παυλος αποδεικνυουν για ακομη μια φορα με τα σχολια τους οτι ΟΙ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΙ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΓΑΜΕ ΡΑΓΚΟΥΤΣΑΡΙΑ αντιθετα με τους βαλκανιους-μακεδονες-ντοπιους-χωριατες -πετρους -παυλους και ουτω καθ εξης που υποστηριζουν σθεναρα την ονομασια ραγκουτσαρια και φυσικα δν εχουν ιδεα για την πολη Καστορια και τις παραδοσεις της.Τα καρναβαλια δεν ειναι παραδοση των Βαλκανιων ουτε και της Δυτικης Μακεδονιας. Τα καρναβαλια ειναι Καστοριανα, και Καστοριανα αρμοζει να παραμεινουν.

  17. Πέτρος

    (συνέχεια από το σχόλιό μου)
    Γιατί όλοι είμαστε Μακεδόνες και σε όλους τους Μακεδόνες ανήκουν τα Ραγκουτσάρια μας.

  18. Πέτρος

    Γειά σου ρε Παύλο! Μπράβο παλικάρι μου που τα λες τα πράματα με τόνομά τους! Έτσι, τα Ραγκουτσάρια ανήκουν σε όλη τη Δυτική Μακεδονία και τα Βαλκάνια.
    Ας χορεύουν αυτοί με την Ευρώπη και εμείς όλοι οι λαοί των Βαλκανίων ενωμένοι με τα Ραγκουτσάρια μας.

  19. Παύλος

    Αμάν εσείς οι Καστοριανοί! Άρχοντες και τρίχες κατσαρές, που φοβάστε τους χωριάτες επειδή ακούνε μουσική βαλκανική. Η μουσική δεν έχει σύνορα. Πάρτε το χαμπάρι εεεε! Και οι χωριάτες είναι ελεύθεροι σε αυτό.Γι’ αυτό ακούμε τον Μπρέγκοβιτς. Βαλκάνιος είναι σαν και εμάς. Όλοι ζούμε στην Βαλκανική. Μείνετε εσείς μόνοι οι πρωτευουσιάνοι με τους Τούρκους και χαρείτε την Ρουσούλενά σας τα Καρναβάλια σας την λάτιν και την σάμπα. Εμείς θα συνεχίσουμε την παράδοση της Δυτικής Μακεδονίας και των Βαλκνανίων. Τα Ραγκουστάρια μας. Γιατί τα Ραγκουστάρια ανήκουν σε όλους μας.

  20. Χωριάτισσα

    Προς την «αυθεντική καστοριανή»:
    Καμία Καστοριανή δεν δηλώνει ότι είναι «αυθεντική» καστοριανή (και μάλιστα με το «κ» μικρό).
    Είναι φανερώτατο ότι λες ψέματα.
    Όχι μόνο για την καταγωγή σου, αλλά και για την παρέλαση.
    Η παρέλαση φίλτατη δεν υπήρχε παλιά στην Καστοριά.
    Και ότι λέει ο sturko είναι φληναφήματα…
    Τι σκοπούς έχετε όλοι εσείς.
    Τόσο πολύ μισείτε τους Καστοριανούς;

  21. stourkos

    Βρε παιδιά τι έγινε εδώ πέρα; Λίγες ημέρες έλειψα και πήρε φωτιά η συζήτηση!!! Και όχι τίποτα άλλο πρέπει να μπω και σε επιμέρους σχόλια γιατί το θέμα εξελίσσεται σε εξόχως πατριδοκαπηλικό!!!
    Παραθέτω λοιπόν (πιθανόν το διαβάσατε ήδη πολλοί) το άρθρο του κ. Απόστολου Σαχίνη http://fos-kastoria.blogspot.com/ σαν ένα τεκμήριο της άποψης «Ραγκουτσάρια». Την απάντηση κάποιων από εσάς την γνωρίζω ήδη, οπότε αν χρειαστεί τα καλύτερα έρχονται στην συνέχεια.
    Λοιπόν…….. πάμε στα επί μέρους
    1) διαπιστώσατε εδώ μέσα να υποστηρίζει κάποιος τον Μπρέγκοβιτς? Μάλλον τα ελληνικά σε επίπεδο σημασιολογίας χρήζουν μιας περαιτέρω επεξεργασίας από κάποιους που καταλαβαίνουν αυτό που τους βολεύει. Είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να κατανοούμε αυτά που διαβάζουμε.
    2) όσοι δεν θέλετε τα «Ραγκουτσάρια» ή το έθιμο στην μορφή που εκδηλώνεται γιατί δεν προτείνετε πως θέλετε να είναι? Μόνο γκρίνια, μίρλα και κριτική? Ας βγει κάποιος να πει, αλλιώς……. σούρβο (οι Καστοριανοί ξέρουν)
    3) Τα πράγματα είναι απλά. Πληρώνεις μια ελληνική μπάντα (υπάρχουν πολλές) και παίζει ότι θέλεις εσύ. ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!!!!! Συνεπώς στο χέρι σας και στην τσέπη σας είναι το αν θα επιβιώσει ο Μπρέγκοβιτς ή το οποιοδήποτε είδος μουσικής δεν σας ταιριάζει. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για οποιονδήποτε θέλει να ακούσει την μουσική που του αρέσει.
    4) KastoriaToday
    (6 Δεκεμβρίου 2011 – 20:20)
    …… χμμμμμ το «Καρναβάλι της Καστοριάς» δεν έχει σχέση με την επαρχία της Καστοριάς; Είσαι σίγουρος; Εννοείς οτι η επαρχία της Καστοριάς ήταν σλάβοι, όπως αναφέρεις, και η Καστοριά Έλληνες; Έχεις ασχοληθεί ποτέ με τα επίθετα των «Καστοριανών» για να αντιληφθείς καταγωγές και προελεύσεις; Μήπως ξεχνάς ότι στον «Μακεδονικό Αγώνα» αυτοί οι «σλάβοι» πολέμησαν; Πόσοι από αυτούς μιλούσαν ελληνικά; Αναρωτήθηκες ποτέ; Οι ομογενείς 2ης και 3ης γενιάς σχεδόν κανείς πια δεν μιλάει ελληνικά, ειδικά της 3ης. Δεν είναι Έλληνες αλλά Αμερικάνοι, Αυστραλοί, Γερμανοί κλπ? Μιλάς για Καστοριανή παράδοση. Ποιά είναι αυτή; Πες μας μήπως αντιληφθούμε οτι αυτό που ξέρουμε και ακολουθούμε εμείς είναι κάτι άλλο και κάνουμε λάθος.
    ( 5 Δεκεμβρίου 2011 – 21:15)
    γράφεις……. «Είναι αυθεντικότητα αυτές οι χυδαιότητες, οι βρυσιές και τα μεθύσια που προσβάλλουν τους πάντες?» – έχεις αναρωτηθεί ποτέ πως ξεκίνησε η γονιμική λατρεία (αλήθεια ποιός είναι ο θεός της – πάντως όχι ο αρλεκίνος), η τελετουργική διαδικασία των μεταμφιέσεων και το ….. θέατρο? Τι θεωρείται χυδαιότητα; Τι βρισιά (βρυσιά με υ είναι κάτι άλλο, μάλλον υδραυλικό); Τι είναι η μέθη; Και όλα αυτά απέναντι σε ποια ηθική;
    Μακάρι να είναι άδεια η Μητροπόλεως από θεατές γιατί αυτό σημαίνει οτι όλοι συμμετέχουν στα δρώμενα. Αντίθετα το πρόβλημα είναι οτι υπάρχουν υπερβολικά πολλοί θεατές!!!!!
    ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΦΙΛΕ
    Το έθιμο, πες το όπως θέλεις, είναι μια από τις ελάχιστες στιγμές της ζωής μας όπου μπορούμε πραγματικά να είμαστε «ελεύθεροι». Για τον λόγο αυτό ο καθένας μπορεί να κάνει, να λέει και να ακούει ΟΤΙ ΤΡΑΒΑΕΙ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ!!!!! (στα πλαίσια πάντα των φυσικών νόμων). Το έθιμο δεν είναι για εκμετάλλευση, ούτε για αντιπαραθέσεις, ούτε πεδίο ανάπτυξης και ικανοποίησης εγωϊσμών και συναφών διαστροφών. Είναι χαρά, φωτιά, έρωτας, τελετουργία, μέθεξη!!!
    5) Chocolope
    θα πρότεινα να ψάξεις πρώτα την καταγωγή σου λίγο και μετά να εκδηλώσεις αυτόν τον τόσο κομψό ρατσισμό σου. Και δε με λες, φέτος ποιός θα σου πληρώσει τα τυμπανάκια?
    6) ouust
    ακριβώς όπως το λες είναι! . «I mousiki pou akougete einai kati pou kathos pernan ta xronia borei na allazei, kai den exei sxesi me tipota allo». :-) )))
    7) Katerina
    ξέρεις κάποτε οτι παίζανε τα μπουριά και το «Πάμε για ύπνο Κατερίνα»? Τι μου θύμισες!
    8) Ouust se sena!
    Είδες πουθενά καταχώριση ενάντια στην λέξη «Καστοριανό»? Θα μας τρελάνετε εδώ μέσα! Το ερώτημα τίθεται ανάμεσα στις έννοιες «Ραγκουτσάρια» και «Καρναβάλια». Ο προσδιορισμός «Καστοριανά» ισχύει και για τα δυο. Η διαφορά είναι οτι το πρώτο έρχεται από το αρχαίο Δωδεκαήμερο, συνεχίζει τον Μεσαίωνα ως γιορτή παγανιστική φέροντας την ρωμαϊκή (λατινική) ρίζα στο όνομά του, και φτάνει στο σήμερα προσαρμοζόμενο και εξελισσόμενο ενάντια στα εκάστοτε κοινωνικά status. Το δεύτερο έχει σχέση με την αποχή από το κρέας, γίνεται το τριώδιο (αποκριές), εντάσσεται και καθορίζεται από το θρησκευτικό ημερολόγιο και είναι αρκετά νεώτερο του πρώτου (από τις λέξεις<Carne=κρέας και Vale=περνάει).
    9) Makedon
    ……………………………………….. τι πίνεις?
    10) Τσατλαμπάμπα
    χαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!!!!!!! Πολύ ραγκουτσαραίϊκο!!!!!!!!
    11) Pontios και pontios (allos)
    Τρία πουλάκια κάθονταν στου Διάκου το ταμπούρι……… εάν δεν σου αρέσει αυτή η Ελλάδα, φαντάζομαι μπορείς να επιστρέψεις στην δική σου. Εδώ αν το κατάλαβες μιλάμε για ένα τοπικό έθιμο, και στο οποίο αν θέλεις βέβαια συμμετέχεις. Αν θέλεις να μιλήσεις για εθνικές καθαρότητες υπάρχουν δεκάδες άλλα blogs όπου μπορείς να διαδηλώσεις τον αγνό Ελληνισμό σου. Κατά τα άλλα μην προκαλείς και ανοίξουν στόματα. Αλήθεια οι φίλοι σου οι Αθηναίοι φαντάζομαι θα είναι μέσα από την Αθήνα ε;
    Pontios (allos)… είσαι ίδιος αλλά…… άλλος!!!!
    12) Γιώργος
    Γιώργος honey, κανείς δεν σε υποχρεώνει να συμμετέχεις. Κάτσε στην τηλεόρασή σου, απόλαυσε τα των Πατρών, πιες το τσαγάκι σου, πλέξε! Άσε τους καμένους να καίγονται. Τι θες τώρα και τα ανακατεύεις και λερώνεσαι!
    13) ο Καστοριανός, PONTIOI ATHINAIOI, αυθεντική καστοριανή
    Τα σέβη μου!

  22. αυθεντική καστοριανή

    @KastoriaToday: Η ημέρα της παρέλασης υπήρχε από πάντα στο καρναβάλι…Η λεγόμενη «Παταρίτσα». Έχω βαρεθεί να διαβάζω βλακείες από κάποιους που δεν γνωρίζουν ούτε τα βασικά….

  23. Pontios (allos)

    Καταρχήν λίγα λόγια για τους Πόντιους που ήρθαμε εδώ, ενώ εδώ κατοικούσαν οι «ντόπιοι».
    Γι’ αυτό ζηλεύουν τους Ποντίους και τους Καστοριανούς. Επειδή είναι ΚΑΘΑΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ και έχουν παράδοση την οποία διαιωνίζουν και την υποστηρίζουν.
    Με ποιο δικαίωμα αποφασίζουν για την παράδοση της Καστοριάς, «ντόπιοι» κλπ
    Στους Καστοριανούς ανήκει το Καρναβάλι τους. Αυτοί ξέρουν.
    Όπως και στους Ποντίους ανήκει το δικό τους καρναβάλι και οι δικές τους παραδόσεις. Αυτοί ξέρουν.
    Γιατί οι περισσότεροι Καστοριανοί τάσσονται με την ονομασία «Καστοριανό καρναβάλι». Δεν ξέρουν αυτοί και ξέρουν οι άλλοι;
    Είναι δυνατόν ο οποιοσδήποτε «ντόπιος» ή μη, να επιβάλλει τις απόψεις του για την παράδοση μίας πόλης; Έχουν έρθει ποτέ Καστοριανοί στα χωριά του νομού να αποφασίζουν για την τοπική παράδοση των χωριών; Όχι.
    Έχουμε έρθει οι Πόντιοι να επιβάλλουμε άλλη παράδοση στα χωριά σας. Όχι.
    Ε λοιπόν, αφήστε μας ήσυχους και κοιτάξτε την δική σας παράδοση.
    Κυρίως την δική σας «σκούφια».

  24. Xristina

    NTOPIOS EISAI KAI FAINESAI!

  25. Pontios

    Τι θα πει κατοικούσαν «πριν έρθουμε εμείς» οι Πόντιοι???
    (στον Pontioi Athinaioi)
    Και στην Καστοριά κατοικούσαν Έλληνες πριν έρθετε ΕΣΕΙΣ οι Ντόπιοι.
    Αυτό είναι το πρόβλημα με εσάς τους ραγκουτσαραίους. Ισοπεδώνετε τα πάντα.
    Και θέλετε και από πάνω να τους επιβάλλετε άλλη παράδοση από αυτήν που είχαν οι Καστοριανοί.
    Πώς να το κάνουμε δηλαδή? Το καρναβάλι ήταν της πόλης και μόνο. Μη μιλάς λοιπόν για παράδοση άλλων, ενώ νοιώθεις Ντόπιος. Κοίταξε την δική σου παράδοση και άσε τους Καστοριανούς στην δική τους παράδοση.

  26. ΠΟΝΤΙΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΦΙΛΟΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ!!!!!
    ΝΤΟΠΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΡΙΝ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΕΣΥ.
    ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ ΧΟΡΕΥΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙΣ ΜΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΠΟΝΤΙΑΚΑ , ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣΒΑΛΕΣΕ!!!!!!!!! ΑΣΕ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΝΤΟΠΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ Σ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

  27. Pontios

    Προς τον Καστοριανό
    Πρώτα από όλα. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΘΡΟ εδώ για να τοποθετηθούμε. Ερώτημα θέτει το blog με το επιχείρημα «Το ακούω από πολλούς…». Τίποτε άλλο.
    Άρα δεν υπάρχουν επιχειρήματα της μίας πλευράς (Ραγκουτσάρια), γιατί επιχειρήματα από την άλλη (Καστοριανό Καρναβάλι) έχουμε διαβάσει πολλά σε τοπική εφημερίδα.
    Δεν υποστηρίζω την μία ή την άλλη εκδοχή. Τι σημασία έχει στο κάτω κάτω η ονομασία, όταν φίλοι μου που έρχονται στην Καστοριά το τριήμερο από την Αθήνα, μας αποκαλούν «Βούλγαρους» εξ αιτίας αυτών που βλέπουν. Και από ό,τι μου λεν οι παλιοί Καστοριανοί, το Καρναβάλι τους ήταν Αρχοντικό και κυρίως Ελληνικό. Ξέρουμε εξ άλλου ότι η Καστοριά ήταν καθαρά Ελληνική πόλη, σε μία περιοχή που κατοικούσαν πολλοί Σλάβοι (και σήμερα φυσικά).
    Και συμφωνώ με τον Kastoria Today ότι οι περισσότεροι που χορεύουν τα σλάβικα, δεν τα χορεύουν όπως χορεύουν οι άλλοι τα Ρόκ, τα Λάτιν ή την Σάμπα, αλλά τα θεωρούν παράδοση της Καστοριάς. Και αυτό προσβάλει τους Ποντίους και όλους τους Έλληνες.
    Και τέλος, ποιο το κακό να ονομαστεί Καστοριανό Καρναβάλι, όπως ισχυρίζονται οι Καστοριανοί;

  28. Προς Πόντιο.
    Η κουβέντα στο άρθρο γίνεται για το αν πρέπει να λεγεται Καστοριανό Καρναβάλι ή Ραγκουτσάρια.
    Από που προκύπτει ότι ότι με την ονομασία Ραγκουτσάρια παίζονται Σλάβικα και με το Kαστοριανό Καρναβάλι τα «Ελληνικά»;
    Ρε παιδιά είμαστε εκτός θέματος, ας συγκεντρωθούμε λίγο.
    Δηλαδή ο Κεμετζές, κατά τα λεγόμενα του πόντιου, θα έπρεπε να έχει εξέχουσα θέση στα Ραγκουτσάρια-Καρναβάλι.
    Ας πάψουν επιτέλους οι πατριωτικές κορώνες γιατί μόνο κακό μπορούν να κάνουν.

    Υ.Γ. Ξέρετε,
    ακόμη και με κανονάκι, σαντούρι και με κεμετζέ, αν θέλετε, αν ο άλλος χώσει ένα πενηντάρικο στον οργανοπαίχτη, και Βουλγάρικο θα του παίξει, και Μπρέγκοβιτς και ΣΑΜΠΑ ΟΛΕ….

  29. Γιώργος

    Ζήτω το Πατρινό Καρναβάλι. Αυτό είναι Καρναβάλι. Γι’ αυτό το αναμεταδίδει συνεχώς η κρατική τηλεόραση. Διότι έχει ενδιαφέρον να το παρακολουθήσεις. Έχει υψηλά στάνταρ και είναι ποιοτικο΄.

    Την δική μας παρέλαση, ούτε εμείς την βλέπουμε!!! Είναι τόσο χυδαία, κομπλεξική και βάρβαρη, που δεν μπορούμε να την δούμε. Και αν την βλέπουμε, ντρεπόμαστε γι’ αυτά που ακούμε. Τόσο χαμηλό επίπεδο δεν μπορείς να δεις πουθενά αλλού παρά στην παρέλαση της Καστοριάς.
    Αλίμονο στην ηγεσία (πολιτική και πνευματική) του τόπου, που αφήνει τόσα χρόνια αυτό το κατρακύλισμα της τοπικής κοινωνίας, σε επίπεδα τριτοκοσμικής χώρας.

  30. paranaue

    Ζήτω οι Paranaue που έρχονται κάθε χρόνο στην Καστοριά.

    http://www.youtube.com/watch_popup?v=T4FIS1FnOQg

  31. Pontios

    Το αίμα τραβάει τι να κάνουμε? Σε άλλους Ελληνικό, σε άλλους Σλάβικο.
    Ξεκάθαρα πράγματα.
    Οι Πόντιοι τόσα χιλιόμετρα μακριά από την Πατρίδα, παρέμειναν Έλληνες υπερήφανοι.
    Ενώ αντίθετα εδώ, σε μία μερίδα Καστοριανών, ρέει Σλάβικο αίμα, Κρυπτοσλάβικο. Και βγαίνει και φαίνεται πολύ στα ραγκουτσάρια.
    Για ρωτήστε κάποιον Αθηναίο, που βλέπει πώς χορεύουμε να δείτε τι θα απαντήσουν. Θα δικαιώσουν τον Μπαμπινιώτης για το «Βούλγαροι».
    Γι’ αυτό, σωτήρια είναι η παρούσα συζήτηση για την Καστοριά: Ξεχωρίζουν οι Έλληνες, από τους Βαλκάνιους Σλαβόφιλους.

  32. Ρε παιδιά στην Καστοριά, παλιά, κάνανε καμοιά βδομάδα να την καθαρίσουν απ’ τα πούπουλα .
    Τότε καθάριζαν πούπουλα και τώρα σπασμένα μπουκάλια.
    Ξέρετε τι δουλειά έπεφτε.

    Και φυσικά τα πούπουλα προέχονταν από την Παραδοσιακή γαλοπούλα των Χριστουγέννων;
    Εσείς σαρμάδες και αρμιόπιτες τρώτε;
    Παλιοχωριάτες.

    Φτου σας Ραγκουτσαραίοι, εδώ είναι Ευρώπη.
    Παλιοβούλγαροι.
    «Πτωχοί» δεν έχετε φράγκα να πάτε στο Ρίο να πάρετε καμοια στολή της προκοπής και μου κατηγορείτε το Καρναβάλι μας.
    Αυτό που υποστηρίζετε δεν είναι Καστοριανό Καρναβάλι. Είναι πολύ Μπανάλ και χωριάτικο.

  33. Makedon

    ELEOS ME TA SLAVIKA TOY BRENKOVITCH!
    AFTO DEN EINAI KASTORIA, BOYLGARIA EINAI!

  34. Ouust se sena!

    Fantazomai esy poy les oti i mousiki den einai provlima «kai kathos pernan ta xronia borei na allazei», profanos zeis pros ta boria kai me ena allo orama apo emas edo.
    Alimono an nomizeis oti xaftoume tin propaganda sou.
    Den theoreis provlima ta SLAVIKA kai ton BRECOVITS, kai theoreis provlima tin lexi KASTORIANO? Oreos Ntopios eisai.

  35. Katerina

    Oi slavoi me tous slavous kai oi Ellines me tous Ellines. Ftanei pia me tin propaganda sas sto karnavali.

  36. pros yposwtiriktes tis chocolope kai loipon aderfon psixwn….
    siga min skisete ta kaltson proteyousianes eseis…To koblex sas fanike …..To onoma sas xalaei epeidi pote den katalavate ti esti ragoutsaria.I mousiki pou akougete einai kati pou kathos pernan ta xronia borei na allazei, kai den exei sxesi me tipota allo.Min dimiourgite thema apo to tipota giati yperpatriotes san esas mas ftasan os edw. Pantos arlekines kai froufrou kai poupoula den eimaste oso kai na thelete…Ntithite eseis etsi kai ta leme ,panta me xamogelo ,sta Ragoutsaria.

  37. chocolope

    ΠΡΟΣ ΣΤΟΥΡΚΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΡΑΓΚΟΥΤΣΑΡΙΑ: ΑΥΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΥΣ ΟΚ? (ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΥΜΠΑΝΑΚΙΑ ΣΤΟΥΡΚΕ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΓΚΡΙΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΛΑΒΟΑΚΟΥΣΜΑΤΑ ΣΟΥ)

  38. KastoriaToday

    O Μπρέγκοβιτς stourke είναι μεγάλο πρόβλημα. Λυπάμαι που δεν το καταλαβαίνεις. Και πολλοί κάνουν ότι δεν το καταλαβαίνουν.
    Πρόβλημα δεν είναι τα latin, οι σάμπες κλπ… ΚΑΝΕΙΣ δεν λέει ότι είναι «ακούσματά μας» (δηλαδή παράδοσή μας) τα latin και η samba. Τα χορεύουν γιατί αρέσουν και κάνουν κέφι. Γουστάρουν να χορεύουν οι νέοι στα μπαρ τέτοια μουσική. Όπως γουστάρουν και την jazz και την rock. Όχι ότι είναι μέρος της παράδοσής μας. Τελεία και παύλα.
    Ενώ απεναντίας, για τον Μπρέγκοβιτς γίνεται πλέον «εθνικό-τοπικό» το θέμα και πολύ πολύ ύποπτο.
    Το καρναβάλι της Καστοριάς δεν έχει σχέση με μέρος της επαρχίας του νομού, άρα και με καταβολές εν μέρει σλαβικές. Όπως τα ποντιακά δεν έχουν σχέση με την Καστοριανή παράδοση, έτσι δεν έχουν και τα σλάβικα.
    Οι περισσότεροι υπέρμαχοι του Μπρέγκοβιτς, δεν ισχυρίζονται ότι τον χορεύουν τα σλάβικα, όπως χορεύσουν τα latin, την σάμπα, ή το rock. Αλλά ισχυρίζονται ότι είναι δικιά «μας» παράδοση. (Ξέρουμε τι συμβαίνει στην περιοχή μας. Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας)
    Αν αυτό δεν σε εξοργίσει και σε εξοργίζει το latin, η σάμπα και το rock, προφανώς έχεις άλλες αντιλήψεις, σεβαστές, αλλά μην περιμένεις οι Καστοριανοί να αλλάξουν το αίμα μας για το χατήρι κανενός που το αίμα του τραβάει αλλού.

  39. stourkos

    Δηλαδή αγαπητέ Xristos από όλα αυτά που έγραψα κατανόησες μόνο το ότι η κατά τα άλλα εργατικότατη και αεικίνητη κ. Αντιδήμαρχος δεν είναι Καστοριανή; Μόνον αυτό; Πάλι καλά γιατί είναι μια προφανής διαπίστωση και με ληξιαρχική επικύρωση. Απλά αγαπητέ φίλε δεν είναι κατηγορία, δεν είναι κακό, να μην είναι Καστοριανή, αυτό μάλλον εσύ και κάποιοι ολίγιστοι διατηρείτε αυτή την ρατσιστική διάκριση ακόμη, αλλά ως μη Καστοριανή και εκλεγμένη από τους δημότες της Καστοριάς οφείλει πριν προχωρήσει σε οποιαδήποτε κίνηση να ακολουθεί μια στοιχειώδη διαβούλευση με το τοπικό στοιχείο. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα έθιμο το οποίο διατηρεί τον χαρακτήρα του παρά τις όποιες προσαρμογές του και αποτελεί σημείο αναφοράς της πόλης.
    Τώρα για το αν είμαι Καστοριανός ή όχι……. τι λες, να το κάνουμε κουίζ; Μήπως επιθυμείς κάποιου είδους διελκυστίνδα;
    Και επανέρχομαι…… με τα υπόλοιπα που γράφω στην πρώτη μου καταχώριση συμφωνείς ή διαφωνείς; Αν διαφωνείς σε παρακαλώ να το καταθέσεις και να το υποστηρίξεις. Αλλά πριν, σε παρακαλώ πολύ, διάβασε και ψάξε, διάβασε και ψάξε!!!
    Υ.Γ.
    1) kastoriaMIA -τα σέβη μου…. ελπίζω, έστω και διαδικτυακοί άγνωστοι μεταξύ μας, να ανταλλάξουμε μπουκάλια στο Τσαρσί
    2) KastoriaToday – στα πιο πολλά συμφωνώ μαζί σου. Θεωρώ οτι η παρακμή που παρουσιάζεις υφίσταται και αυτή, ίσως επειδή αφενός μεν τα Ραγκουτσάρια έγιναν αντικείμενο πολιτικής και τουριστικής εκμετάλλευσης και αφετέρου είναι η φύση του εθίμου να προσαρμόζεται στις εποχές. Ίσως και τα δυο μαζί. Για παράδειγμα, δεν ξέρω πόσων χρονών είσαι, αλλά μέχρι πριν 20-25 χρόνια στην Καστοριά δυό φορές τον χρόνο ήταν κλειστά τα μπαράκια βράδυ Μ. Παρασκευή και Ραγκουτσάρια (μένανε μόνα ανοιχτά εστιατόρια, ταβέρνες και καφενεία όπου κατέληγαν τα μπουλούκια με τις ορχήστρες τους και συνέχιζαν μέχρι πρωί). Όταν άρχισαν να ανοίγουν και να βάζουν λάτιν μουσικές και σάμπες (κάποιους άλλους ο Μπρέγκοβιτς τους μάρανε, για αυτά….σούρβο στο στόμα) πάνε τα μπουλούκια!!! Ένα άλλο είναι οτι παλαιότερα τα μπουλούκια βγαίναν από νωρίς το μεσημέρι και τώρα βγαίνουν μετά τις 9-10 το βράδυ.
    3) Το καλό είναι οτι άρχισε κουβέντα…. ΖΗΤΩ!!!!
    4) ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

  40. KastoriaToday

    Ποια αυθεντικότητα φίλε. Παρέλαση ΔΕΝ υπήρχε στα Καρναβάλια της Καστοριάς. Και σήμερα κανείς σχεδόν δεν ντύνεται την πρώτη και δεύτερη ημέρα. Λίγα μόνο μπουλούκια με λίγους καρναβαλιστές. Σχεδόν έρημη η Καστοριά από καρναβάλια. Όλοι ντύνονται στην παρέλαση. Γιατί? Γιατί ζηλεύουμε την παρέλαση της Πάτρας. Και την μιμούμαστε τόσα χρόνια. Γι’ αυτό ντυνόμαστε τελείως Πατρινά. Αλλά και την μιμούμαστε βάρβαρα, γι’ αυτό είναι άδεια η Μητροπόλεως από θεατές. Κανείς πλεον δεν παρακολουθεί την παρέλαση.
    Αν θέλουμε αυθεντικότητα πρέπει να καταργήσουμε την παρέλαση. Πρέπει να καταργήσουμε τα νυχτερινά μπουλούκια, πρέπει… πρέπει…
    Είναι αυθεντικότητα αυτές οι χυδαιότητες, οι βρυσιές και τα μεθύσια που προσβάλλουν τους πάντες?

  41. kastoriaMIA

    Και γιατί πρέπει να μετονομάσουμε , να αλλάξουμε ή να μισοαλλάξουμε (για να κρατάνε τις ισορροπίες οι διοικούντες τον δήμο μεταξύ τους) την ονομασία των καστοριανών ραγκουτσαρίων ? Η μεγάλη τους επιτυχία σε όλα τα χρόνια είναι ότι παραμένουν παραδοσιακά και αυθόρμητα . Αν θέλουμε «εκλεπτυσμένα ευρωπαϊκά η Πατρινά καρναβάλια με αρλεκίνους και κολομπίνες στην πόλη μας» , λυπάμαι αλλά θα χάσουμε την αυθεντικότητα των ραγκουτσαριών και θα τα ξεφτύσουμε από μόνοι μας . Το μόνο που έμεινε ακόμη για τους δήθεν εκσυγχρονισμούς είναι να επανέλθει η πρόταση να κατεβάσουμε τα μπουλούκια και την παρέλαση στην νότια παραλία για να έχει καλύτερη τηλεοπτική κάλυψη . Ότι νεωτερισμούς και να θελήσετε να φέρετε στα καστοριανά ραγκουτσάρια , ο κόσμος δεν θα τους ακολουθήσει . Γι΄αυτό σκεφτείτε καλύτερα τι προτάσεις θα κάνετε . Θα εκτεθείτε .

  42. Xristos

    Πώς φαίνεσαι Stourke οτι δεν γνωρίζεις τίποτα απολύτως από την Ιστορία της Καστοριάς. Τίποτε απολύτως.
    Μάθε ότι περισσότερο Καστοριανή είναι Μισκία από κάποιους ντόπιους Ελληναράδες.
    Προφανέστατα δεν είσαι και εσύ Καστοριανός, γι’ αυτό δεν ξέρεις τίποτα από την παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα της Καστοριάς. Ρώτησε κανέναν παλιό Καστοριανό να μάθεις. Ζούνε ακόμη ξέρεις Καστοριανοί και ξέρουν την Ιστορία ΤΟΥΣ. Επαναλαμβάνω «Ιστορία ΤΟΥΣ».

  43. stourkos

    Προς κάθε αμφισβητία……..
    οι όροι «Ραγκουτσάρια» και «Ραγκουτσιάρηδες» για την περιοχή μας και την πόλη μας αναφέρονται τουλάχιστον τα τελευταία 100 χρόνια στις εφημερίδες της εποχής ξεκάθαρα, όπως άλλωστε και στα επιστημονικά λαογραφικά αρχεία. Ο κ. Πετκανάς ορθώς έπραξε και αναζωογόνησε τον όρο σε μια εποχή που υπήρχε έντονος «εξευρωπαϊσμός» του εθίμου από μια μερίδα πολιτών που θέλανε φτερά και πούπουλα και στρας γιατί νομίζανε οι έρμοι οτι μπορούσανε να γίνουν Πάτρα χωρίς να ασχοληθούν ποτέ με την πεμτουσία του δικού μας εθίμου. Το ίδιο βέβαια επιχειρείται και σήμερα από μια μικρή ομάδα «Καστοριανών» που με αφορμή την τοποθέτηση ενός γλυπτού αρλεκίνου προσπαθούν να σπάσουν μια παράδοση παμπάλαια παρουσιάζοντάς το σαν σύμβολο των «Ραγκουτσαριών». Ποιόν τον αρλεκίνο! Τον καρπαζοεισπράκτορα της Ευρώπης! Και μάλιστα μια εποχή που η Ευρώπη με τρόϊκες και άλλους μπαμπαρόκους μας κάθησε μπάστακας στον σβέρκο. Και αυτοί τον παρουσιάζουν σαν σύμβολο!!!!!
    Αλήθεια η γλύπτρια γνωρίζει με ποιόν τρόπο μεταχειρίζεται αυτή η κενόδοξη ελίτ της πόλης μας το έργο της; Από την άλλη μεριά η Αντιδήμαρχος, ως μη Καστοριανή, οφείλει να ψάξει και να συζητήσει με όλους τους φορείς και τις ομάδες της πόλης και να μην αφήνεται έρμαιο της παραπάνω ομάδας. Πρέπει να ξεκαθαρίσει μια για πάντα οτι μπορεί στον τόπο της να γιορτάζουν τις Απόκριες αλλά εδώ είναι Καστοριά και είναι ΡΑΓΚΟΥΤΣΑΡΙΑ!!!!! Ο κύριος Δήμαρχος τι θέση παίρνει για όλα αυτά;
    Υ.Γ. κον Ζήση
    1) προφανώς και δεν επηρεάστηκαν τα «Ραγκουτσάρια» από Κλεισούρα και Κοζάνη. Και εξηγούμαι: Το έθιμο πριν 100 και πλέον χρόνια ήταν κοινό στον γεωγραφικό χώρο της κεντροδυτικής και άνω Μακεδονίας, η δε Κοζάνη έχει Απόκριες (μάλλον μπερδευτήκατε)
    2) Επί δημαρχίας Πετκανά είχαμε κάποιον εποικισμό της πόλης μας; Γιατί ζώντας σε αυτή την πόλη τα τελευταία 50 χρόνια δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο.
    3) Μάλλον οι φίλοι σας με τους οποίους συζητάτε τα των «Ραγκουτσαριών» σας έπεισαν οτι ο Μπρέγκοβιτς είναι η μουσική παράδοση του εθίμου. Αγαπητέ φίλε πάντα μα ΠΑΝΤΑ στα «Ραγκουτσάρια» παίζονταν οι μουσικές που ακούγονταν την αντίστοιχη εποχή σε όλη την Ελλάδα. Και αυτό εξαρτιόταν από αυτούς που πλήρωναν την ορχήστρα που άκουγαν ότι επιθυμούσε η τσέπη τους. Ανάλογα κάποιοι πέρισυ φέραν μια μπάντα με τυμπανάκια (η παρέα που αναφέρω παραπάνω) και ρωτώ: είναι αυτό παράδοση του εθίμου; Αγαπητέ φίλε, έλα πλήρωσε, άκου και χόρεψε αυτό που θέλεις, και ας είναι και «η Λίμνη των Κύκνων» και να είσαι σίγουρος οτι κανείς δεν θα σου πει τίποτε! Συνεπώς ευθύνες ψάξε στην Άλκηστη Πρωτοψάλτη, στον Νταλάρα, στο φεστιβάλ Καννών, αλλά και σε αυτούς (την ίδια πάντα ελίτ) που όταν ακούνε ακόμα και την «Ρουσούλαινα» ή το «Δε του γαμάς την μάνα καλέ» ή το «Έντεκα» τα θεωρούνε Μπρέγκοβιτς ενώ άμα ακούσουνε καμια σάμπα να οι λεκάνες και τα μπούτια πάνε και έρχονται!!!!
    ΄
    Άντε καλά «ΡΑΓΚΟΥΤΣΑΡΙΑ» σε όλους!!!!!!!!

  44. Zisis

    Sas grafo apo Montreal Canada. Ta Kastoriana Karnavalia panta ta legame Karnavalia. Epi dimsarxias Petkana arxisan siga siga na ta onomazoun Ragoutsaria epireasmen oi apo ta ethima tis Klisouras kai tis Kozani. Tote thimamai OLOI oi KASTORIANOI XINISTIKAME me aftin tin allagi. Den tin dextikame kai synexisame tin paradosi mas. Diladi na ta leme KARMNAVALIA.
    Alla me tin parodo tou xronou, oi Kastorianoi ligostepsan. Alloi efygan sto exoteriko kai polloi xenoi kai apo ta xoria irthan stin poli. Oi neoi epikoi tis polis iothetisan tin nea onomasia. Kai siga siga epikratise afti.
    To idio ginetai siga siga me tin mousiki. I nea genia theorei oti o Brekovits einai paradosi ton karnavalion. I mousiki ton karnavalion pleon einai alli, alla afto den einai i alithia. Den exei kamia sxesi i Yougoslaviki mousiki me to karnavali tis Kastorias. Ki omos. Edo kai 20 xronia megalose mia genia pistevontas oti i mousiki paradosi ton Kastrorianon Karnavalion einai o Brekovits.
    Bravo stin kyria antidimarxo (tin opoia den gnorizo) gia tin protovoulia tis. Prepei na xanaginei to Kastoriano Karnabali KASTORIANO.
    Kai sto onoma kai stin mousiki.
    Eyxaristo gia tin filoxenia.
    P.Z.

  45. apos

    Όχι εικαστικές ψευτοκουλτούρες στα ραγκουτσάρια
    Λέτε να ξεκίνησε ο αρλεκίνος μας , το μακρύ του ταξίδι για την Καστοριά? Πόσο άραγε κοστίζει το εισιτήριο και με τι μέσον ταξιδεύει?

Δώστε απάντηση









Πρόσφατα Άρθρα

Προβεβλημένα Links

  • DIKTYO1 TV VIDEO PORTAL

Έυρεση στο Αρχείο

με ημερομηνία
με κατηγορία
'Ευρεση με Google

Photo Gallery




Κατηγορίες
blog καθημερινής ενημέρωσης alphafm.gr

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Όροι χρήσης :απαγορεύεται η χρήση όλων των εικόνων, βίντεο, ειδήσεων, ρεπορτάζ, γραφικών χωρίς την άδεια του alphafm.gr και χωρίς την αναφορά πηγής

Στοιχεία Επικοινωνίας : Γ΄ Σεπτεμβρίου 14 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΤΚ 52100, 24670 26.945, pararas@diktyo1.gr
Copyright ©2008-2017 alphafm.gr