ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ » Επαγγελματίες απατεώνες »

Για δεύτερη φορά έπειτα από τον Νοέμβριο η τρικομματική συγκυβέρνηση φέρνει στη βουλή προς ψήφιση σε ένα άρθρο, ένα πολυνομοσχέδιο “σκούπα” με τη μορφή του κατεπείγοντος, χρησιμοποιώντας, δηλαδή, μία διάταξη του συντάγματος η οποία ενεργοποιείται μόνο σε περίπτωση λοιμών, σεισμών και καταποντισμών…

Πιστεύουν πως το «κράτος έκτακτης ανάγκης» που έχουν εγκαθιδρύσει και κινείται στα όρια της νομιμότητας, τους δίνει το δικαίωμα προφασιζόμενοι την επόμενη δόση (που αν δεν έρθει –ποτέ έως τώρα δεν έχει έρθει στην ώρα της και μάλιστα ποτέ δεν είναι ολόκληρη– θα ανοίξει η γη να μας καταπιεί) να φέρνουν τελευταία στιγμή ένα ογκώδες πολυνομοσχέδιο έτσι, ώστε να μπορούν να καλύπτουν να ανομήματά τους.

Με αφορμή και την «Μαυρογιαλούρια» φιέστα της επανεκκίνησης των έργων της Ολυμπίας Οδού με δανεικά μηχανήματα από άλλα εργοτάξια που έλαβε χώρα και στην οποία τον πρωταγωνιστικό ρόλο είχε ο πρωθυπουργός, αυτόν του χειροκροτητή, ο πρόεδρος του ΠΑ.ΣΟ.Κ., και το «μυστρί» κρατούσε ο εκπρόσωπος της ΔΗΜ.ΑΡ, θα ασχοληθώ με ένα αυτοκινητόδρομο υπαρκτό…

Και αναφέρομαι στην περίπτωση του έργου της «Εγνατίας Οδού» από την Εγνατία Οδό Α.Ε.. Ένα έργο που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού και τη συμμετοχή της Ε.Ε., με κατασκευαστική προδιαγραφή αντοχής 120 ετών που δεν επιβαρύνει τον ελληνικό λαό θα έχει –ως φαίνεται– τη συνήθη κατάληξη υπέρ των συνήθως ύποπτων…

Συγκεκριμένα και με μαεστρία λέει η αιτιολογική έκθεση για την διάταξη του νέου πολυνομοσχεδίου:

«Με την προτεινόμενη περίπτωση 12 της υποπαραγράφου Δ2 εισάγεται  όλως εξαιρετική ρύθμιση, με την  οποία καθίσταται επιτρεπτή […] η  ανάληψη, από τον ανάδοχο της  σύμβασης αξιοποίησης, οφειλών της  Εγνατία Οδός Α.Ε. από δανειακές  συμβάσεις που είχε συνάψει με πιστωτικά ιδρύματα και για την εξασφάλιση των οποίων είχαν συσταθεί εμπράγματα δικαιώματα επί του δικαιώματος εκμετάλλευσης της Εγνατίας οδού. Προς τον σκοπό αυτό παρέχεται η ευχέρεια στο ΤΑΙΠΕΔ να συνάπτει κάθε είδους απαιτούμενες συμβάσεις. Κατά αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, η αξιοποίηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης της Εγνατία Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ  καθώς και η αποφυγή μακροχρόνιων δικαστικών διενέξεων με τους δανειστές της εταιρείας  Εγνατία Οδός Α.Ε οι οποίες θα δυσχέραιναν την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος. Κυρίως μέσω της ανάληψης των συγκεκριμένων οφειλών από τον ανάδοχο της σύμβασης αξιοποίησης, ενισχύεται η ελκυστικότητα του προς αξιοποίηση περιουσιακού στοιχείου, δεδομένου της έλλειψης ρευστότητας στην αγορά και των περιορισμένων δυνατοτήτων τραπεζικής χρηματοδότησης ενώ ταυτόχρονα απαλλάσσεται η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ από την υποχρέωση εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων δανειακών υποχρεώσεων, υποχρέωση για την εξυπηρέτηση της οποίας δεν διαθέτει τους απαιτούμενους πόρους και αίρεται ο κίνδυνος σχετικής επιβάρυνσης του κρατικού προϋπολογισμού. Περαιτέρω προβλέπεται η απόσβεση κάθε είδους (εμπράγματων και προσωπικών) εξασφαλίσεων των οφειλών αυτών από την ανάληψη τους από τον ανάδοχο της σύμβασης αξιοποίησης και η απαλλαγή της ανάληψης αυτής από κάθε φόρο, τέλος χαρτοσήμου ή άλλο τέλος και εισφορά ή δικαίωμα υπέρ του δημοσίου, ΝΠΔΔ ή οποιουδήποτε τρίτου».

Αρχικά η πρόβλεψη να «καθίσταται επιτρεπτή… η ανάληψη από τον ανάδοχο της σύμβασης αξιοποίησης, οφειλών της Εγνατίας Οδός Α.Ε από δανειακές συμβάσεις που έχουν συναφθεί…» φαίνεται λογική και θετική, καθώς δεν φορτώνονται στο ελληνικό δημόσιο τα δάνεια. Όμως ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να “καθαρίζει” από τα χρέη το αντικείμενο αξιοποίησης, με τρανταχτά παραδείγματα τις περιπτώσεις Αγροτικής Τράπεζας και του Τ.Τ. που χωρίστηκαν σε «καλή» και «κακή» τράπεζα, με τα χρέη να τα αναλαμβάνει το κράτος.

Παρακάτω, η αιτιολογική έκθεση μας δηλώνει πως αυτό γίνεται για να αποφευχθούν μακροχρόνιες δικαστικές διαμάχες με τους δανειστές της εταιρείας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.

-Ερώτημα πρώτο: Έχει συνάψει κάποια συμφωνία το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ με τους δανειστές, που έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη έτσι, ώστε να εξασφαλίζει ότι θα σταματήσει η δικαστική διένεξη; και αν ναι, με ποιους όρους;

Ας δούμε όμως ποιοί είναι οι δανειστές που δεν έχουν αποπληρωθεί ακόμη. Είναι η Αγροτική Τράπεζα με ένα ποσό της τάξης των 157εκ (τα οποία έπειτα από την σκανδαλώδη πώλησή της πέρασαν στην Πειραιώς) και η Τράπεζα Πειραιώς με 215εκ ευρώ.

Επόμενη κίνηση να βρούμε ποιός από τους πιστωτές έχει προσφύγει στο Σ.τ.Ε κατά της απόφασης. Ναι, καλά υποψιαστήκατε είναι η Τράπεζα Πειραιώς.

Άρα ο μόνος πιστωτής που μπορεί να «τραβήξει» την δικαστική διαμάχη και με τον οποίο θα πρέπει να έρθει το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ σε συμφωνία είναι η Τράπεζα Πειραιώς.

Προκύπτει, λοιπόν, το ερώτημα γιατί η Τράπεζα Πειραιώς να δεχθεί τον συμβιβασμό και να παραιτηθεί από τις αξιώσεις της μόνο και μόνο επειδή το χρέος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε θα περάσει στον ανάδοχο του έργου.

Όλα αυτά γίνονται πολύ περίεργα όταν λίγο παρακάτω στην αιτιολογική έκθεση διαβάζουμε πως «Με την ανάληψη των χρεών από τον ανάδοχο ενισχύεται η ελκυστικότητα προς αξιοποίηση του περιουσιακού στοιχείου, δεδομένης της έλλειψης ρευστότητας στην αγορά και των περιορισμένων δυνατοτήτων τραπεζικού δανεισμού».

Αναρωτιόμαστε, λοιπόν, πώς σε μια εποχή που κανείς δεν μπορεί να δανειστεί, θα βρεθεί κάποιος να επωμιστεί τα χρέη προς μια τράπεζα του αντικειμένου προς αξιοποίηση. Προς μία τράπεζα που έως τώρα εισέπραττε και διεκδικεί δικαστικά να συνεχίσει να εισπράττει τα διόδια της Εγνατίας Οδού (Τρ. Πειραιώς) και αυτό να κάνει την εν λόγω επένδυση ελκυστική για τον ανάδοχο; Ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι τα δάνεια που δίδονταν στις εταιρείες του δημοσίου είχαν τις περισσότερες φορές ληστρικά επιτόκια για να τις απαξιώσουν οικονομικά.

Η κατάληξη πάντως –μην ανησυχείτε– σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση είναι για το καλό σας, καθώς όλα τα παραπάνω γίνονται για να «ξαλαφρώσει» η δημοσίων συμφερόντων ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. από τα δάνεια τα οποία ΔΕΝ μπορούσε να ξεπληρώσει…

Λέτε να είναι έτσι και εγώ να είμαι ένας από αυτούς τους βουλευτές που το μόνο που κάνουν είναι μια «στείρα αντιπολίτευση» αρνούμενος να ακούσω την έκκληση της συντοπίτισσας βουλευτίνας της Ν.Δ. –που προσπαθεί τόσο για τον νομό μας– να βάλω και εγώ το λιθαράκι μου στην παραπάνω «εθνική προσπάθεια»;

Δημοσιευμένες πληροφορίες αναφέρουν πως η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. έλαβε επιστροφή Φ.Π.Α. ύψους 357.7 εκ από τα οποία διέθεσε τα 195 εκ. για να εξοφλήσει δάνεια προς το Τ.Τ. και την Εμπορική. Άρα με το υπόλοιπο θα μπορούσε να αποπληρώσει το χρέος προς την Α.Τ.Ε (μήπως δεν την αφήνει το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ, για να φαίνεται χρεωμένη; ποτέ δεν θα το μάθουμε αφού κανείς δεν έχει πρόσβαση στα πρακτικά των συνεδριάσεων του). Επιπλέον, σαφώς και θα μπορούσε να εξυπηρετεί τα χρέη της προς την Πειραιώς αφού εισπράττει 32 εκ. κάθε χρόνο από τα ήδη υπάρχοντα διόδια, τα οποία ήδη «πηγαίνουν» στην εξυπηρέτηση του δανείου. Επίσης, περίπτωση επιβάρυνσης του κράτους δεν υπάρχει, καθώς η διάρκεια “ζωής” του έργου υπολογίζεται 120-150 χρόνια, άρα η συντήρηση που χρειάζεται είναι ελάχιστη και τα μόνα έξοδα είναι τα λειτουργικά.

Τώρα, όσον αφορά το χάρισμα κάθε φόρου, τέλους χαρτοσήμου ή άλλου τέλους ή εισφοράς ή δικαιώματος υπέρ του δημοσίου η Ν.Π.Π.Δ ή οποιουδήποτε τρίτου… είμαστε large, δεν πουλάμε, χαρίζουμε…

Η μοίρα της Εγνατίας Οδού έχει προκαθοριστεί από την ανίερη συμμαχία που κυβερνά. Δεν θα προχωρήσω σε εξαγωγή τελικού συμπεράσματος. Νομίζω τα ερωτήματα που τίθενται θα παραμείνουν αναπάντητα, όπως τα περισσότερα από τα λίγα που έχω ρωτήσει σε Προβόπουλο και Στουρνάρα. Είναι αρκετά όμως για να καταλάβει κανείς ότι η διαπλοκή των κυβερνώντων και η εξυπηρέτηση του τραπεζικού και κατασκευαστικού κεφαλαίου καλά κρατεί.

Το αποτέλεσμα ωστόσο το έχω επισημάνει σε ανύποπτο χρόνο στην κοινωνία της Καστοριάς. Δυσβάστακτα διόδια τα οποία θα κάνουν απαγορευτική την διέλευση από έναν αυτοκινητόδρομο που φτιάχτηκε με τον ιδρώτα μας.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ -

Με τιμή

Βουλευτής Σύριζα Ν. Καστοριάς

Ευάγγελος Διαμαντόπουλος

Δημοσιεύτηκε απο τον στις 3,Μαΐου, 2013, 6:05 μμ. στις Κατηγορίες HOT - ΕΙΔΗΣΕΙΣ, photos, ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Νπορείτε να παρακολουθείσετε τισ απαντήσεις επι του άρθρου απο RSS 2.0. Παρακαλούμε σχολιάστε το άρθρο...( ή αφήστε σύνδεσμο trackback)

Δώστε απάντηση










Πρόσφατα Άρθρα

Προβεβλημένα Links

  • DIKTYO1 TV VIDEO PORTAL

Έυρεση στο Αρχείο

με ημερομηνία
με κατηγορία
'Ευρεση με Google

Photo Gallery




Κατηγορίες
blog καθημερινής ενημέρωσης alphafm.gr

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Όροι χρήσης :απαγορεύεται η χρήση όλων των εικόνων, βίντεο, ειδήσεων, ρεπορτάζ, γραφικών χωρίς την άδεια του alphafm.gr και χωρίς την αναφορά πηγής

Στοιχεία Επικοινωνίας : Γ΄ Σεπτεμβρίου 14 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΤΚ 52100, 24670 26.945, pararas@diktyo1.gr
Copyright ©2008-2017 alphafm.gr