ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ – Εξαιρέσεις στον φόρο πολυτελείας με έκτακτη τροπολογία. Πουθενά εξαίρεση για την γούνα

Πουθενά και πάλι το θέμα των γουνοποιών με τον φόρο πολυτελείας – Κανείς δεν μπορεί και για κανένα θέμα να αλλάξει θετικά ζήτημα για τον ν. Καστοριάς, Αντωνίου,Διαμαντόπουλος,Σαββόπουλος,Δακής,Χατζησυμεωνίδης δεν μπορούν να διεκδικήσουν κανένα σοβαρό θέμα – αίτημα του νομού μας.

Ενώ με την σημερινή τροπολογία γίνονται αλλαγές και απαλλαγές το αίτημα μας για τον κλάδο της γουνοποιίας δεν πέρασε την στιγμή που πάμε και σε αλλαγές στα διαμάντια ( Μαργαριτάρια ακατέργαστα ή κατεργασμένα, πολύτιμες ή ημιπολύτιμες πέτρες, πέτρες συνθετικές ή ανασχηματισμένες, κατεργασμένες ή ακατέργαστες. Εξαιρούνται εκείνες που προορίζονται για βιομηχανική χρήση. Διαμάντια έστω και κατεργασμένα Δ.Κ. 71.01, ΕΧ 71.02, ΕΧ 71.03 και 71.04»)

Τέτοιες αποτυχίες και υποβαθμίσεις ο νομός Καστοριάς δεν έχει ζήσει ποτέ…..

Η τροπολογία που προστέθηκε στο νομοσχέδιο ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ EΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ  Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών της «Ελληνικής Αμυντικά Συστήματα Α.Ε.»  προβλέπει επίσης αλλαγή στα τέλη ταξινόμησης των Ι.Χ.

Αναλυτικά:

Αιτιολογική έκθεση

Επί του άρθρου 1 της τροπολογία.

Με την προτεινόμενη διάταξη αντικαθίσταται η παράγραφος 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001 (A’ 265) που αφορά στη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων.
Η διάταξη αυτή κρίνεται αναγκαία για την πλήρη ευθυγράμμιση με την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων που εκδόθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2007 επί της υπόθεσης C-74/06 (Επιτροπή κατά Ελληνικής Δημοκρατίας), σχετικά με το τέλος ταξινόμησης εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, την απομείωση της αξίας και εν γένει για τον αντιπροσωπευτικότερο και ορθολογικότερο προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας.

Τα ποσοστά απομείωσης της αξίας καθορίζονται  πλέον με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας του αυτοκινήτου, καθώς και ανά κατηγορία αμαξώματος. Τα δε στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό των εν λόγω ποσοστών, καθώς και ο τρόπος προσδιορισμού των ποσοστών των ενδιάμεσων μηνών καθορίζονται με την απόφαση που προβλέπεται από την παράγραφο 4 του άρθρου 126 του ν.2960/01.

Η εν λόγω προσέγγιση αποσκοπεί στην πλήρη διασφάλιση ότι το ποσό του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης δεν υπερβαίνει, έστω και σε ορισμένες περιπτώσεις, το ποσό του εναπομένοντος τέλους που είναι ενσωματωμένο στην αξία των ήδη ταξινομημένων στη χώρα μεταχειρισμένων οχημάτων, καθόσον δύνανται να λαμβάνονται υπόψη με δυναμικό και ευέλικτο τρόπο, οι διακυμάνσεις της αγοράς και οι υπολειμματικές αξίες και εφόσον απαιτείται, τα εν λόγω ποσοστά απομείωσης να τροποποιούνται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Η φορολογητέα αξία, μετά την απομείωση σύμφωνα με τα ως άνω ποσοστά, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο, αυξάνοντας ουσιαστικά τη βαρύτητα του κριτήριου των χιλιομέτρων στη συνολική απομείωση.

Τέλος, με την προτεινόμενη διάταξη απαλείφεται το δεύτερο εδάφιο, της περίπτωσης β΄, της παραγράφου 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001, ώστε να μην λαμβάνεται πλέον υπόψη «η πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία», για την αποφυγή στρεβλώσεων στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και εν γένει για τον αντικειμενικότερο προσδιορισμό της φορολογικής βάσης για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης.

Επί του άρθρου 2 της τροπολογίας

Με τις προτεινόμενες διατάξεις:
(α) προστίθεται τρίτο εδάφιο στην παράγραφο 2 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 (Α’ 40/15.3.2010), που αφορά στη μη επιβολή φόρου πολυτελείας σε κοινοτικά αυτοκίνητα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του εν λόγω άρθρου.
Η διάταξη αυτή κρίνεται αναγκαία για την πλήρη ευθυγράμμιση με το άρθρο 110 της Συνθήκης και ειδικότερα την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων που εκδόθηκε την 7η  Απριλίου 2011 στην υπόθεση C-402/09 Tatu, σχετικά με τη δυνατότητα επιβολής νέων φόρων, εχόντων ως αντικείμενο ή ως αποτέλεσμα την αποθάρρυνση της πώλησης εισαγομένων προϊόντων προς όφελος της πωλήσεως ομοειδών εγχώριων προϊόντων, τα οποία άρχισαν να διατίθενται στην εγχώρια αγορά πριν από την έναρξη ισχύος των οικείων ρυθμίσεων περί επιβολής των εν λόγω φόρων.
(β) στις προβλεπόμενες από την περίπτωση α’ της παραγράφου 3 εξαιρέσεις αυτοκινήτων από το φόρο πολυτελείας προστίθενται τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής, έρευνας και εξέλιξης, το οποίο επιβαρύνει την τιμή χονδρικής, με αποτέλεσμα, οχήματα ηλεκτροκίνητα, κατά τα λοιπά όμοια με μη ηλεκτροκίνητα να επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας.
(γ) αντικαθίσταται  η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του ν.3833/10, όπως ισχύει, με την προσθήκη στην ουσία αποσπάσματος δασμολογικής κλάσης (ΕΧ) 71.04, προς άρση οιαδήποτε ασάφειας ως προς την επιβολή ή μη φόρου πολυτελείας στις συνθετικές πέτρες.

——————

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Άρθρο 1
Τροποποίηση διατάξεων σχετικά με την επιβολή
του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων

1.    Η παράγραφος 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001 (Α’  265) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:
α) Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινήτου, κατά τύπο παραλλαγή και έκδοση αυτού, όπως αυτή προκύπτει από τους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους διανομείς αυτοκινήτων, όπως αυτοί προσδιορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) 1400/2002 της Επιτροπής της 31ης Ιουλίου 2002 (ΕΕ L 203, της 1ης Αυγούστου 2002), συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού (EXTRA) αυτού εξοπλισμού.
Για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η κατά τα παραπάνω τιμή χονδρικής πώλησης όμοιου κατά μάρκα, τύπο, παραλλαγή και έκδοση καινούργιου επιβατικού αυτοκινήτου με τον ίδιο εξοπλισμό, κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή αγορά, αφού αυτή μειωθεί κατά το ποσοστό απομείωσης που ορίζεται ανάλογα με την ηλικία του και την κατηγορία αμαξώματος.
Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, καθορίζονται τα ως άνω ποσοστά ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας του αυτοκινήτου και ανά κατηγορία αμαξώματος. Τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό των εν λόγω ποσοστών, καθώς και ο τρόπος προσδιορισμού των ποσοστών των ενδιάμεσων μηνών καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.
Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.
Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, για σκοπούς εφαρμογής της παρούσας διάταξης, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000).
Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.
β) Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.»

2.    Η ισχύς της διάταξης του παρόντος άρθρου αρχίζει ένα μήνα μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.


Άρθρο 2
Τροποποίηση διατάξεων του ν.3833/2010

1.    Στην παράγραφο 2 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 (Α’ 40) προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής:

«Ο φόρος πολυτελείας δεν επιβάλλεται σε κοινοτικά αυτοκίνητα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος άρθρου.».

2.    Η περίπτωση α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 αντικαθίσταται  ως εξής:

«α) Τα επιβατικά αυτοκίνητα που προορίζονται να κυκλοφορήσουν ως δημόσιας χρήσης, τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, τα ασθενοφόρα, οι νεκροφόρες, τα οχήματα μεταφοράς κρατουμένων (κλούβες), τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς και τα αυτοκίνητα οχήματα με μικτό βάρος μέχρι 3,5 τόνους της Δασμολογικής Κλάσης 87.03 της πρώτης και δεύτερης υποπερίπτωσης της περίπτωσης ε) της παραγράφου 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001.».

3.    Η περίπτωση στ΄ εντός του πίνακα «είδος» της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του ν.3833/2010 αντικαθίσταται  ως εξής:

«στ) Μαργαριτάρια ακατέργαστα ή κατεργασμένα, πολύτιμες ή ημιπολύτιμες πέτρες, πέτρες συνθετικές ή ανασχηματισμένες, κατεργασμένες ή ακατέργαστες. Εξαιρούνται εκείνες που προορίζονται για βιομηχανική χρήση. Διαμάντια έστω και κατεργασμένα Δ.Κ. 71.01, ΕΧ 71.02, ΕΧ 71.03 και 71.04».

τροπολογία – 8.11.2013

Δημοσιεύτηκε απο τον στις 9,Νοεμβρίου, 2013, 5:59 μμ. στις Κατηγορίες HOT - ΕΙΔΗΣΕΙΣ, photos, ΓΟΥΝΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Νπορείτε να παρακολουθείσετε τισ απαντήσεις επι του άρθρου απο RSS 2.0. Παρακαλούμε σχολιάστε το άρθρο...( ή αφήστε σύνδεσμο trackback)

Δώστε απάντηση









Πρόσφατα Άρθρα

Προβεβλημένα Links

  • DIKTYO1 TV VIDEO PORTAL

Έυρεση στο Αρχείο

με ημερομηνία
με κατηγορία
'Ευρεση με Google

Photo Gallery




Κατηγορίες
blog καθημερινής ενημέρωσης alphafm.gr

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Όροι χρήσης :απαγορεύεται η χρήση όλων των εικόνων, βίντεο, ειδήσεων, ρεπορτάζ, γραφικών χωρίς την άδεια του alphafm.gr και χωρίς την αναφορά πηγής

Στοιχεία Επικοινωνίας : Γ΄ Σεπτεμβρίου 14 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΤΚ 52100, 24670 26.945, pararas@diktyo1.gr
Copyright ©2008-2017 alphafm.gr