Η ιδιωτικοποίηση φέρνει αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια

ΠΕΡΑ από την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, η εγχώρια αεροπορική αγορά έχει στρέψει το βλέμμα της στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες. Ο διαγωνισμός παρουσιάζει καθυστερήσεις, εξαιτίας του υπουργείου Αμύνης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το υπουργείο Αμύνης εμφανίζει προσκόμματα στην ιδιωτικοποίηση κάποιων περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία χρησιμοποιούνται και ως στρατιωτικά, ενώ η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ζητήσει επεξηγήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το μηχανισμό επίβλεψης των αεροδρομιακών τελών.

Πάντως, τα εναπομείναντα σχήματα δεν έχουν λάβει ακόμα πρόσβαση στο data room (στα εμπιστευτικά στοιχεία) των περιφερειακών αεροδρομίων, αναμένοντας από το ΤΑΙΠΕΔ τη διαμόρφωση των κρίσιμων όρων του διαγωνισμού, ώστε να καταρτίσουν δεσμευτικές (οικονομικές και τεχνικές) προσφορές.

Συνεχίζουν επτά σχήματα

Στο διαγωνισμό έχουν απομείνει επτά σχήματα, τα οποία μπορούν να συνασπιστούν μεταξύ τους σε κοινοπραξίες: Aeroports De La Cote d’Azur (Γαλλία), Zurich Airport (Ελβετία) – J&Ρ Avax (Ελλάδα), Athens International Airport (Ελλάδα), Fraport (Γερμανία) – όμιλος Κοπελούζου, Vinci (Γαλλία) – Ελλάκτωρ, Corporacion America (Αργεντινή) – Μέτκα του ομίλου Μυτιληναίος και Advent (ΗΠΑ).

Από τα ανωτέρω σχήματα λείπουν τοπικοί φορείς, δήμοι και επιμελητήρια, παρά το γεγονός ότι, σχεδόν στο σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων της Ευρώπης, πλειοψηφικό ποσοστό ανήκει σε κάποια δημοτική ή κρατική αρχή. Αυτό, διότι τα περιφερειακά αεροδρόμια λειτουργούν ως μοχλός ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας, η οποία διατηρεί ζωτικά συμφέροντα από τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων. Για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο του Μονάχου, ο δήμος της πόλης κατέχει το 23% και το κράτος της Βαυαρίας το 51%.

Επίσης, αναλυτές του κλάδου επισημαίνουν ότι η συγκρότηση των δύο ομάδων φαίνεται να έγινε με γεωγραφικά και εμπορικά κριτήρια και όχι με κριτήρια ομοειδών χαρακτηριστικών μεταξύ των αεροδρομίων.

Μάλιστα, υπογραμμίζουν τον κίνδυνο συνθηκών ολιγοπωλίου στην παραχώρηση και εκμετάλλευση των αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει κίνητρο για ανταγωνιστική εμπορική πολιτική εντός των ομάδων, λόγω γεωγραφικής συνοχής τους. Με άλλα λόγια, υπάρχει ο κίνδυνος αυξήσεων στα αεροπορικά εισιτήρια, δεδομένου ότι σήμερα τα τέλη στα περιφερειακά αεροδρόμια, πέραν του λεγόμενου «Σπατοσήμου», είναι σχεδόν μηδενικά. Τον Νοέμβριο του 2014 λήγει η ισχύς του «Σπατοσήμου» και αρκετοί φορείς πιέζουν για τη μείωσή του. Φ.

ΦΩΤ. enet.gr
Δημοσιεύτηκε απο τον στις 25,Νοεμβρίου, 2013, 10:07 πμ. στις Κατηγορίες HOT - ΕΙΔΗΣΕΙΣ, photos, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ. Νπορείτε να παρακολουθείσετε τισ απαντήσεις επι του άρθρου απο RSS 2.0. Παρακαλούμε σχολιάστε το άρθρο...( ή αφήστε σύνδεσμο trackback)

Δώστε απάντηση









Πρόσφατα Άρθρα

Προβεβλημένα Links

  • DIKTYO1 TV VIDEO PORTAL

Έυρεση στο Αρχείο

με ημερομηνία
με κατηγορία
'Ευρεση με Google

Photo Gallery




Κατηγορίες
blog καθημερινής ενημέρωσης alphafm.gr

Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.

Όροι χρήσης :απαγορεύεται η χρήση όλων των εικόνων, βίντεο, ειδήσεων, ρεπορτάζ, γραφικών χωρίς την άδεια του alphafm.gr και χωρίς την αναφορά πηγής

Στοιχεία Επικοινωνίας : Γ΄ Σεπτεμβρίου 14 - ΚΑΣΤΟΡΙΑ - ΤΚ 52100, 24670 26.945, pararas@diktyo1.gr
Copyright ©2008-2017 alphafm.gr