Το νέο σχέδιο για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας – Τι αλλάζει

Κάθε Δεκέμβριο, οι περίπου 5,5 εκατομμύρια οδηγοί αντιμετωπίζουν ως «βραχνά» την υποχρέωση καταβολής των τελών κυκλοφορίας.

Ουρές σχηματίζονται την τελευταία στιγμή τόσο στις τράπεζες όσο και στις εφορίες καθώς στις τελευταίες σπεύδουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ για να καταθέσουν τις πινακίδες. Σε μια προσπάθεια να ανακόψει αυτό το κύμα και –γιατί όχι- να ενθαρρύνει κάποιους να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους το υπουργείο Οικονομικών βγάζει από το συρτάρι νέο σχέδιο πληρωμής των τελών. Τι προβλέπει;

Να δοθεί η δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας ανά έξι μήνες ή ανά τέσσερις μήνες. Έτσι, αν κάποιος το επιθυμεί, θα μπορεί να πληρώνει –και κατά συνέπεια να κυκλοφορεί με το αυτοκίνητό του- μόνο κατά το 2ο εξάμηνο του έτους (περίοδος που περιλαμβάνει τις καλοκαιρινές διακοπές και τα Χριστούγεννα) πληρώνοντας τα μισά χρήματα. Μάλιστα, οι εισηγητές της πρότασης αναφέρουν ότι σε όσους εξακολουθήσουν να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας σε ετήσια βάση, θα μπορεί να γίνεται και μια έκπτωση έτσι ώστε να υπάρχει κίνητρο καταβολής.

Η συγκέντρωση προτάσεων για αλλαγές στη φορολογική πολιτική, έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου 15 ημέρες καθώς το επιτελείο του πρωθυπουργού προετοιμάζει πυρετωδώς την ομιλία στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Τόσο στο υπουργείο Οικονομικών όσο και στο Μέγαρο Μαξίμου, γνωρίζουν πόσο «ευαίσθητο» είναι για τον Έλληνα το θέμα του αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο μέτρο εντάσσεται ακριβώς σε αυτή τη λογική. Μάλιστα, οι εισηγητές ισχυρίζονται ότι μπορεί να αποφέρει και περισσότερα έσοδα καθώς χιλιάδες οδηγοί που σήμερα έχουν τα αυτοκίνητά τους «αγκυροβολημένα» στα parkingκαι χωρίς πινακίδες, θα σκεφτούν σοβαρά να τα χρησιμοποιήσουν έστω και για τέσσερις ή έξι μήνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με το υφιστάμενο σύστημα, το υπουργείο Οικονομικών έχει φτάσει να χάνει πάνω από 450 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από τα τέλη κυκλοφορίας. Το 2010, οι εισπράξεις ήταν 1,498 δισεκατομμύρια ευρώ και το 2014, το ποσό που έχει προϋπολογιστεί (χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος) είναι 1,056 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στο τραπέζι υπάρχουν και προτάσεις που αφορούν καθαρά στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Δείτε το αναλυτικό ρεπορτάζ ΕΔΩ 

Newsroom

Πρόσφατα άρθρα

Η Μαρία Αντωνίου στην περιφορά και τη συνάντηση των Επιταφίων

Η ανάρτησή της σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης: Αγία και Μεγάλη Παρασκευή! Ημέρα πένθους με την κορύφωση του Θείου Δράματος. Σε…

11 ώρες πριν

Θλίψη : Πέθανε ο Πρόεδρος της ΠΟΣΥΦΥ

Πέθανε ο Παναγιώτης Χαρέλας, ο Βεροιώτης Αστυνομικός και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων. Σύμφωνα με το veriotis.gr, ο Παναγιώτης…

1 ημέρα πριν

Συμβουλές από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δ. Μακεδονίας για αποφυγή χρήσης κροτίδων, βεγγαλικών και πυροτεχνημάτων

Συμβουλές από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας για αποφυγή χρήσης κροτίδων, βεγγαλικών και πυροτεχνημάτων ενόψει των εορτών του…

2 ημέρες πριν

Κρυσταλλοπηγή: Σοβαρό επεισόδιο με μαχαίρι

Στο τελωνείο Κρυσταλλοπηγής, δύο οδηγοί φορτηγών ήρθαν σε αντιπαράθεση, με αποτέλεσμα ο ένας να τραυματιστεί σοβαρά από μαχαίρι. Σύμφωνα με…

2 ημέρες πριν

Μεγάλη Παρασκευή: Ποιο γεγονός τιμάται σήμερα

Όπως γίνεται από την αρχή της Μ. Εβδομάδας, κάθε απόγευμα ψάλλεται ο Όρθρος της επόμενης ημέρας. Έτσι, λοιπόν, σήμερα Μεγάλη…

2 ημέρες πριν

Έκτακτο: Φωτιά σε φορτηγό στην Εγνατία

Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική για πυρκαγιά σε φορτηγό εν κινήσει στη σήραγγα Κολώματος, στην Εγνατία οδό, στο ρεύμα από Γρεβενά…

2 ημέρες πριν

Το site χρησιμοποιεί cookies

Δείτε περισσότερα