Απάντηση του εκπροσώπου τύπου της Μητρόπολης Καστοριάς σε σχόλια και αναφορές για την υπόθεση των Αγίων Αναργύρων  – Αγαπητέ μου κ. ‘JOHN S’, – Οφείλω να σας παράσχω κάποιες διευκρινήσεις για κάποια θεματάκια που θίγετε αλλά και να σας διαβεβαιώσω ότι αυτά που γράφετε δεν με στεναχωρούν. Επιτρέψτε μου, λοιπόν, να σας εξηγήσω τα εξής:
1. Είμαι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Μητροπόλεως. Η παρακολούθηση, αποδελτίωση και καταγραφή δημοσιευμάτων στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο είναι τμήμα των υποχρεώσεών μου (και όχι αποτέλεσμα συμπεριφοράς ‘θαμώνος’). Έχω το δικαίωμα του προσωπικού δημοσίου λόγου, όπως όλοι οι άνθρωποι, αλλά με την ρητή δέσμευση να γράφω μόνο προσωπικές απόψεις διότι δεν δικαιούμαι να παρακάμψω τον θεσμικό μου ρόλο. Η θέση της Ιεράς Μητροπόλεως σχετικά με την απολύτως αναγκαία πληροφόρηση δεν επιτρέπεται, τουλάχιστον ηθικά, να παραβιαστεί από εμένα δημοσιοποιώντας δεδομένα, έστω και με την ιδιότητα του απλού συνομιλητή. Άρα όταν επικοινωνούσαμε, είχατε ως συνομιλητή τον π.Νικόλαο ως φυσικό πρόσωπο, ο οποίος όμως ήταν ταυτόχρονα δεσμευμένος ως προς την έκταση των απαντήσεων που μπορούσε να σας δώσει.
2. Γράφω πάντοτε επωνύμως και με το ίδιο username και στην περίπτωσή σας θεώρησα (προφανώς εσφαλμένως) ότι με γνωρίζατε. Φρόντισα όμως έκτοτε να καθιστώ ξεκάθαρο το ποιός είμαι (βεβαίως τώρα θα μπορεί κάποιος να με κατηγορήσει ότι γράφω με σκοπό να κάνω επίδειξη! Αστείο δεν είναι;).
3. Στη συνομιλία που είχαμε δεν σας κάλεσα για προσωπική συνάντηση, αλλά έγραψα ότι είμαι σίγουρος ότι κάποτε οι ΔΡΟΜΟΙ μας θα συναντηθούν. Η έκφραση αυτή δεν σημαίνει προσωπική συνάντηση αλλά προσέγγιση απόψεων (για παράδειγμα, η έκφραση ‘πήρες λάθος δρόμο στη ζωή σου’ δεν σημαίνει ότι έστριψες σε λάθος διασταύρωση του οδικού δικτύου). Προσωπική μου πεποίθηση είναι ότι κάποτε θα συναντηθούν οι δρόμοι μας και ελπίζω να το εύχεσθε και εσείς αυτό (με τις οποιεσδήποτε προϋποθέσεις θέλετε).
4. Στην περίπτωση που θα συναντιόμασταν δεν θα είχαμε σκοπό την πνευματική επικοινωνία (τουλάχιστον σε πρώτη φάση), αλλά την επεξήγηση κάποιων θεμάτων. Συνεπώς το εάν είμαι ‘αμαρτωλός’ όπως λέτε ή όχι δεν θα είχε καμμία σημασία.
5. Δεν με στεναχωρεί το γεγονός ότι εμμέσως -και άρα πιό ευγενικά;!-, με αποκαλέσατε αμαρτωλό και κάτοχο λιγότερης, συγκριτικά με άλλους, αγάπης για το Χριστό, διότι ποτέ μου δεν αυτοδιαφημίσθηκα ούτε ως ‘προορατικός γέροντας’, ούτε φυσικά ως ‘θεούμενος ασκητής’. Μειώνω εγώ πρώτος τον εαυτό μου, χωρίς να χρειαστεί να το κάνουν οι άλλοι για το πρόσωπό μου. Απορώ όμως πώς μπορείτε να συγκρίνετε ανθρώπους τους οποίους δεν έχετε γνωρίσει το ίδιο καλά (πόσο μάλλον που δεν με γνωρίζετε καθόλου). Με άλλα λόγια εφόσον δεν με γνωρίζετε, με ποιό τρόπο με αξιολογείτε; Εκτός και εάν θεωρείτε, ότι επειδή στέκομαι (έστω και αναξίως) δίπλα στον Σεβασμιώτατο, αυτό είναι μομφή!
6. Θα σας παρακαλέσω να διαβάσετε άλλη μία φορά τα γραφόμενά μου, αναφορικά με τα συμπεράσματα που αποκόμισα συζητώντας με όλους τους bloggers. Έγραψα: ‘Μου επιβεβαιώσατε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο (γραπτώς και δημοσίως) μία συγκεκριμμένη ομάδα επιχειρημάτων, μου δώσατε αρκετά χρήσιμα στοιχεία και επαληθεύσατε τη διασπορά μερικών θεμάτων’. Το οποίο, υπεραπλουστευμένο, σημαίνει το εξής: ‘κάποιοι άνθρωποι, όπως αυτοί με τους οποίους συνομιλώ, παραπλανήθηκαν με τη χρήση συγκεκριμμένης ομάδας επιχειρημάτων, με τη διάδοση συγκεκριμμένων αλλά αλλοιωμένων στοιχείων και οδηγήθηκαν να πιστεύουν φήμες και διαδόσεις που διεσπάρησαν από κάποιους άλλους’. Θα σας κάνω το κείμενό μου ακόμα πιό σαφές, με την προσθήκη συμπληρώσεων: ‘μου επιβεβαιώσατε …. [την ύπαρξη] μίας ομάδας επιχειρημάτων’ (προσέξτε, δεν είπα ότι είναι δικά σας επιχειρήματα), ‘μου δώσατε αρκετά χρήσιμα στοιχεία’ (δεν είναι κακό αυτό) και ‘επαληθεύσατε την διασπορά μερικών θεμάτων’ (δεν είπα ότι εσείς τα διασπείρετε, αντιθέτως πιστεύω ότι είστε θύματα της διασποράς).
7. Εισάγετε άσχετα θέματα (όπως και στο προηγούμενο κείμενό σας), που πάντοτε καταλήγουν σε μομφές και κατηγορίες. Γιατί;
8. Εάν θέλετε μπορώ να σας απαντήσω στα (άσχετα) ερωτήματα-κατηγορητήρια που θέτετε, αλλά φαντάζομαι ότι αυτό είναι υποχρέωση, πρωτίστως, του πνευματικού σας. Παρεπιπτόντως, τα θέματα που θίγετε τα έχουμε απαντήσει στις συνάξεις νέων και στους κύκλους Αγίας Γραφής σε όλη τη Μητρόπολη Καστοριάς.
9. Δεν πρόκειται να συναντηθούμε ‘μπροστά στον κριτή Χριστό’, διότι μπορεί η Τελική Κρίση να γίνει παρουσία όλων των ανθρώπων, αλλά θα είναι προσωπική (όταν θα κρίνεσθε εσείς δεν θα με βλέπετε και το αντίστροφο).
10. Δεν σας θεώρησα ‘ψευδομάρτυρα’. Αντιθέτως, σας ευχαρίστησα για την ειλικρίνειά σας!
11. Γράφετε ότι είστε ‘ένας απλός χριστιανός’ που ‘γνωρίζει απλά τις καταστάσεις’ στην Ι.Μητρόπολη. Πώς είναι δυνατόν ένας ‘απλός’ χριστιανός να γνωρίζει τις ‘καταστάσεις’ στην Ι.Μητρόπολη; Σας παρακαλώ πολύ να ελέγξετε την αξιοπιστία των ‘πηγών’ σας.

Μετ΄ ευχών
Αρχιμ. Νικόλαος Γιαννουσάς