Σας ευχαριστώ ιδιαιτέρως, κύριε Πρόεδρε. Θα ήθελα να ευχαριστήσω πάρα πολύ και τους εκπροσώπους των διαφόρων φορέων. Νομίζω υπήρξε μια πολύ πλούσια συζήτηση, εξαιρετικά κατατοπιστική, αν και κάποιες φορές γινόταν και αρκετά τεχνική, όπως ενδεχομένως επιβάλλουν και οι περιστάσεις.

Oπως είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και χτες,όλη η διαδικασία της αναθεώρησης του νόμου του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας εντάσσεται στην κυβερνητική στρατηγική για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του τραπεζικού συστήματος, ιδιαίτερα σε μία περίοδο μεγάλων ανακατατάξεων, σχετικά με την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ένωση και με την Ένωση Κεφαλαιαγορών. Θα ήθελα να συγκεντρωθώ και μόνο σε δύο θέματα. Εξάλλου υπήρξαν ερωτήσεις και θα διευκρινιστούν.

Το ένα αφορά τη θέση της κυβέρνησης σε σχέση με τον νόμο και το τι έχει στο μυαλό της ως σχέδιο τώρα και στο μέλλον, και, δεύτερον, θα ήθελα να συγκεντρωθούμε λίγο στα θέματα που αφορούν τη συζήτηση για τα κεφάλαια. Η κυβέρνηση με τις τροποποιήσεις, τις οποίες έχει φέρει σε αυτό το νομοσχέδιο, αντιμετωπίζει δύο θέματα. Το ένα θέμα είναι αυτό της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών και της δυνατότητας συμμετοχής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, και το δεύτερο θέμα αφορά την ευθύνη των μελών του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Επεξεργαζόμαστε, γιατί το ρώτησε, νομίζω, ο κύριος Συρμαλένιος και άλλοι και μία διάταξη, η οποία ελπίζουμε ότι θα έρθει αρκετά σύντομαστη Βουλή , που θα αφορά το θέμα των προϋποθέσεων διορισμού μελών στα διοικητικά συμβούλια των τραπεζών. Προφανώς υπάρχει ο νόμος ο οποίος ανταποκρίνεται, όπως ξέρουμε καλά, όπως και το ΤΧΣ, σε μια ιδιότυπη δύστοκηπερίοδο η οποία έχει αποτυπωθεί και στις διατάξεις του. Τώρα νομίζουμε ότι μπορεί να έρθει ένας εξορθολογισμός και σε αυτό τον τομέα, ο οποίος προφανώς θα προσαρμόζεται στα δεδομένα τα οποία υπάρχουν στα κανονιστικά πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και, κυρίως,στα θέματα που αφορούν την τραπεζική ένωση και υπάρχουν συστάσεις της ΕΒΑ.

Επίσης, υπάρχει ένα άλλο θέμα το οποίο έθιξαν δηλ ποιο είναι το μέλλον του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Εδώ θα θέλαμε να πούμε ότι είμαστε,προφανώς, ανοιχτοί σε μία συζήτηση, η οποία θα γίνει και στους επόμενους μήνες και στον επόμενο καιρό με τους εταίρους. Πρώτα από όλα, το κυριότερο θέμα, είναι ναπροσδιορίσουμε ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας από δω και μπρος. Γιατί λέω από δω και μπρος; Γιατί έχει περάσει μια δεκαετία από την σύσταση του και έχουν γίνει πολύ σημαντικές βελτιώσεις τις οποίες γνωρίζετε. Το τραπεζικό σύστημα του 2010 και του 2015 δεν είναι το ίδιο με το σημερινό. Υπάρχουν βελτιώσεις στα θέματα της δραστικής μείωσης των «κόκκινων δανείων». Υπάρχουν βελτιώσεις, στις οποίες αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζών, αυτή τη στιγμή με ψηφιακή παρέμβαση και τα λοιπά.

Άρα συζητάμε ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος, ο νέος, του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας και, κυρίως, πώς το Ταμείο αυτό θα μπορεί να βοηθήσει τον εξορθολογισμό των τραπεζών. Είναι μια συζήτηση η οποία διαρκεί και είμαστε ανοιχτοί. Η συζήτηση, βέβαια, αυτή γίνεται κατ’ ανάγκην σε ένα πλαίσιο μερικών παραμέτρων. Θα λέγαμε ότι η μία είναι η διασφάλιση των πόρων οι οποίοι υπάρχουν στις τράπεζες. Το δεύτερο είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει πάντα, ανεξαρτησία του ρόλου του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας την οποία σέβεται η κυβέρνηση. Ο τρίτος είναι ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ιδιαίτερα με αυτό το νόμο τον οποίο φέρει για ψήφιση αυτή τη στιγμή ηκυβέρνηση, θα πρέπει να έχει μία στρατηγική εξόδου από τις τράπεζες και το τέταρτο σημείο, που είναι σχεδόν αυτονόητο, είναι ότι όλα αυτά συντελούνται μέσα στα πλαίσια τού κράτους δικαίου, του Ελληνικού Συντάγματος και του ενωσιακού δικαίου. Αυτά όσον αφορά τη διευκρίνιση του τι έχει στο μυαλό της η κυβέρνηση για τα θέματα του ΤΧΣ.